Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Підсумки роботи зі зверненнями громадян

9 лютого 2007 - 15:24

З початку повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України Запорізька обласна військова адміністрація як орган виконавчої влади працює в умовах правового режиму воєнного стану. Відповідно до положень статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в обласній військовій адміністрації на період дії воєнного стану внесено зміни в організацію роботи зі зверненнями громадян.

Враховуючи те, що м. Запоріжжя є прифронтовою зоною (мінімальна відстань до лінії фронту становить 35 км), з метою забезпечення безпеки працівників обласної державної адміністрації від наслідків збройної агресії рф, керівництвом обласної державної адміністрації у 2022 році було вирішено продовжити безперебійну роботу обласної державної адміністрації шляхом передислокації переважної більшості структурних підрозділів обласної державної адміністрації та її апарату з адміністративної будівлі до більш безпечних локацій.

На жаль, подальший розвиток подій з влучанням ворожих ракет в безпосередній близькості (в межах 150 м) до двох локацій розташування персоналу Запорізької обласної державної адміністрації та сумний досвід з руйнуванням будівель прифронтових Харківської та Миколаївської обласних державних адміністрацій підтвердив правильність цього рішення.

У зв’язку з цим, головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації видано розпорядження від 07.04.2022 № 160 «Про упорядкування організації роботи із зверненнями громадян під час воєнного стану», яким припинено проведення керівництвом обласної військової адміністрації особистих прийомів громадян.  

Проте, навіть за таких умов, керівництво обласної військової адміністрації приділяє значну увагу розв’язанню проблем громадян та керується принципами відкритості до діалогу з мешканцями області. Так, завдяки міжнародній технічній допомозі на заміну особистим прийомам, відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 05.04.2023 №173, з квітня 2023 року відновлено безпечне проведення «гарячих» телефонних ліній спілкування з громадянами керівництва обласної військової адміністрації.

 

Керуючись приписами Закону України «Про звернення громадян» подати звернення до обласної військової адміністрації громадяни мали можливість письмово, шляхом надсилання поштою, або на спеціально визначену електронну адресу (gromada@zoda.gov.ua),  а також  звернутися на обласну «гарячу» лінію облдержадміністрації за безкоштовним номером 0 800 503 508.

 

Протягом I кварталу 2024 року до обласної військової адміністрації, у т.ч. через органи влади вищого рівня, надійшло 656 звернень громадян, що на 58,1%

 

 

більше, порівняно з кількістю звернень за аналогічний період минулого року (415 звернень).

 

 

Із загальної кількості отриманих обласною військовою адміністрацією звернень: 470 (71,6 %) надійшли поштою, 186 (28,4 %) – електронною  поштою.

 

За видами звернень, визначених Законом України «Про звернення громадян», домінують заяви (клопотання) –  97,3 % (638). Скарги становлять 2,1 % (14), пропозиції (зауваження) – 0,6 % (4).  

 

У зв’язку із російською агресією на території України, більша частина Запорізької області є тимчасово окупованою (більше 70% територій знаходяться під тимчасовою окупацією). Через це значна кількість людей з тимчасово окупованих районів були вимушені виїхати на підконтрольну Україні територію. Тимчасова окупація унеможливила роботу українських мобільних операторів та інтернет-провайдерів на тимчасово окупованих територіях, що обмежило можливість звернутись до обласної влади тим громадянам, які там проживають. Окрім цього, через активне ведення бойових дій, внутрішню та зовнішню міграцію населення наразі неможливо вирахувати навіть приблизну кількість громадян, які залишились та проживають на тимчасово окупованих територіях Запорізької області. Зважаючи на вищевикладене, вирахувати кількість звернень у розрахунку на 10 тис. населення по територіям в нинішніх обставинах об’єктивно неможливо. 

 

Від  органів державної влади, до яких звернулися жителі області, на розгляд до обласної військової адміністрації надійшло 398 звернень, що становить 60,7 % від загальної кількості звернень (протягом I кварталу 2023 року – 198, або 47,7%). Серед вищих органів державної влади найбільше звернень надійшло із Секретаріату Кабінету Міністрів України – 300 (121 за I квартал 2023 року). У порівнянні минулим року кількість цих звернень збільшилась в 2,5 рази. Із міністерств та відомств України надійшло 46 звернень (35 за аналогічний період минулого року). Майже на рівні минулорічних показників надходження звернень з Офісу Президента України (30 за звітний період проти 31 за I квартал 2023). З Апарату Верховної Ради України надійшло 21 звернення (11 звернень за аналогічний період минулого року). Від інших органів влади (Запорізька обласна рада) надійшло 1 звернення.

 

За звітний період надійшло 3 повторних звернення (за аналогічний період минулого року повторних звернень не надходило). Причиною повторності звернення є незадоволення заявниками наданими роз’ясненнями щодо порядку вирішення проблеми, в тому числі і тих питань, розгляд яких припинено згідно зі ст.8 Закону України «Про звернення громадян».

 

За звітний період надійшло 25 колективних звернень, що складає 3,8% від загальної кількості. У порівнянні з минулим роком кількість цих звернень збільшилась на 1 одиницю (24 звернення, або 5,8 % від загального обсягу).

 

З урахуванням колективних звернень до обласної військової адміністрації звернулося 1362 громадянина  (I квартал 2023 року – 2058 громадян).

 

У зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом  I кварталу 2024 року було порушено 690 питань різної тематики (I квартал 2023 року – 469 питань).

 

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях питання житлової політики –  299, або 43,3% від загальної кількості питань. Кількість звернень даної тематики збільшилась майже в 3 рази порівняно із попереднім роком (107, або 22,8% за I квартал 2023 року). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання здійснення перерахунків за житлово-комунальні послуги, ремонт пошкодженого житла, облаштування укриттів тощо.

 

На другому місці за актуальністю звернення з питань соціального захисту населення 87, або 12,6 від загальної кількості питань. Кількість звернень цієї тематики зменшилась на 23% порівняно із попереднім роком (аналогічний період 2023 рік – 107, або 22,8%). Пріоритетними для громадян були питання отримання соціальних виплат малозахищеним категоріям населення.

 

На третьому місці перебувають звернення з питань охорони здоров’я 44, або 6,4% від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань дещо зменшилась порівняно з попереднім роком (I квартал 2023 року – 27, або 5,8%). У цій тематичній групі найчастіше висловлювали подяки лікарям за якісно надані медичні послуги, а також порушували питання діяльності медичних закладів, зокрема реорганізації медичних закладів м. Запоріжжя.

 

 Питання комунального та дорожнього господарства знаходяться на четвертому місці за актуальністю (41, або 6%). Кількість звернень даної тематики зменшилась майже на 10% порівняно із показниками минулого року (45, або 9,6%). Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання щодо якості надання комунальних послуг, зокрема їх поновлення, благоустрою прибудинкових територій тощо.

 

Особливе місце займають питання, пов’язані з військовим станом 36 (обліковуються в додатку в графі «Інше»), або 5,2% від загальної кількості питань зокрема: організація зведення укріплень та фортифікаційних споруд, забезпечення житлом осіб, які його втратили внаслідок бойових дій тощо. 

 

Значна частина звернень надійшла до обласної військової адміністрації від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, а  саме:

за категоріями громадян: від дітей війни – 292, внутрішньо переміщених осіб – 29, осіб з  інвалідністю  І, ІІ, ІІІ групи – 20, членів багатодітних сімей та одиноких матерів – 10, учасників бойових дій – 8, ветеранів праці – 4, осіб з інвалідністю внаслідок бойових дій – 3.

 

за соціальним станом – від  пенсіонерів 349 звернень, або 53,2 % від загальної кількості за цей період.

 

Голова обласної державної адміністрації, начальник обласної військової адміністрації та його заступники приділяють особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються громадяни пільгових категорій та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.    

Так, за результатами звернення переселенки з Пологівського району, пенсіонерки, особи з інвалідністю, було вирішено питання щодо поновлення їй державної грошової допомоги для внутрішньо-переміщених осіб.

За результатами звернення заявниці, яка виїхала з тимчасової окупації з братом, особою з інвалідністю I групи, було вирішено питання щодо виплати їй державної грошової допомоги для внутрішньо-переміщених осіб, а також виплати коштів по догляду за особою з інвалідністю.

 

Загалом за підсумками розгляду звернень надано аргументовані роз’яснення з посиланням на правові норми або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для подальшого вирішення порушених проблем на 279 звернень (42,5%), задоволені законні вимоги громадян за 2 зверненнями (0,3 %), переслані за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» (далі  Закон)  6 звернень (0,9%), не підлягали розгляду відповідно до ст. 8 і 17 Закону 279 звернень (42,5%), повернуто авторові відповідно до ст. 5 і 7 Закону 29 звернень (4,5 %), решта перебуває у стадії розгляду (61 звернень 9,3 %).             

  Також обласною військовою адміністрацією забезпечено взаємодію з комунальною  установою  «Запорізький обласний контактний центр» Запорізької

обласної ради (далі - Центр)  щодо оперативного опрацювання звернень, які надходять на «гарячу» телефонну лінію облдержадміністрації.

Протягом звітного періоду на постійно діючу «гарячу» лінію облдержадміністрації  надійшло 3962 звернення,  що на 18,7% менше показника  попереднього року (4874).

Крім того,  у звітному періоді Центром опрацьовано 1722 звернення, які надійшли  з   Державної  установи  «Урядовий контактний центр», що вдвічі менше у порівнянні з попереднім роком (3698). 

Пріоритетними у зверненнях громадян на «гарячі» телефонні лінії Уряду та облдержадміністрації були питання воєнного стану (29,6% - 1746 звернення), соціального захисту населення (16,2% - 957 звернень), комунального та дорожнього господарства (12 % - 709 звернень) та житлового господарства (7,4% - 435 звернень).

 

В умовах постійних повітряних тривог та коли підльотний час ворожих ракет до м. Запоріжжя становить 45 секунд, не представляється можливим організувати керівництвом обласної державної адміністрації особистий прийом громадян без суттєвого ризику для їх життя та здоров’я.

 

Тим більше з попереднім оприлюдненням часу та місця прийому, як того вимагає логіка проведення особистих прийомів.

 

 

 

Розуміючи це, обласна військова адміністрація спрямувала свої зусилля на пошук технічних рішень задля заміни особистих прийомів на інший формат безпечного особистого спілкування керівників обласної військової адміністрації з громадянами.

Завдяки міжнародній технічній допомозі з’явилась можливість проведення «гарячих» телефонних ліній з будь-яких локацій, включно з бомбосховищами за умов наявності WI-FI. Завдяки цьому з квітня 2023 було поновлено проведення «гарячих» телефонних ліній спілкування керівників обласної військової адміністрації з громадянами у якості телефонних особистих прийомів.

За звітний період на базі Центру головою облдержадміністрації, його заступниками та керівником апарату проведено 9 гарячих телефонних ліній спілкування з громадянами. Таким зручним способом комунікації з керівництвом облдержадміністрації скористались 76 громадян. У зв’язку з неможливістю гарантування безпеки громадянам під час особистих прийомів, «гарячі» телефонні лінії стали безпечною, зручною та доступною альтернативою на час дії воєнного стану, оскільки дають можливість громадянам безпосередньо звернутись до керівництва обласної військової адміністрації.

 

На офіційному вебпорталі облдержадміністрації у розділі «Звернення громадян» оприлюднюються узагальнені відомості про стан роботи зі зверненнями громадян (https://www.zoda.gov.ua/article/1030/pidsumki-roboti-zi-zvernennyami-gromadyan.html).

 

Військова агресія російської федерації проти України та тимчасова окупація більшої частини території Запорізької області, на жаль, унеможливили виконання в повному обсязі  вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади».