Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Реформування системи надання адміністративних послуг в Запорізькій області

10 жовтня 2013 - 08:30

Загальна ситуація:

Найважливішою складовою Програми економічних реформ  Президента України Віктора Федоровича Януковича є реформування системи адміністративних послуг. Саме за якістю наданих послуг підприємці та конкретні громадяни оцінюють турботу влади про жителів громади.

Одним з основних пріоритетних напрямків діяльності обласної влади на даний час є сприяння налагодження діалогу між громадськими організаціями суб’єктами підприємницької діяльності, підтримка розвитку малого та середнього підприємництва.

 

Основні завдання:

створення сприятливих умов для підтримки та розвитку суб’єктів малого та середнього бізнесу шляхом:

  • співпраці між державою, приватним сектором та громадськими організаціями;
  • дерегуляції господарської діяльності;
  • розширення можливостей доступу суб’єктів малого і середнього підприємництва до спрощених умов ведення бізнесу через створення Центрів надання адміністративних послуг.

 

Мета обласної влади:

створення належних умов для здобуття громадянами та суб'єктами господарської діяльності адміністративних послуг;

 

Реалізовані місцевою владою кроки:

  1. Підготовлений договір між Мінрегіонбудом та Департаментом економічного розвитку і торгівлі Запорізької обласної державної адміністрації про делегування функцій замовника на створення центрів надання адміністративних послуг.
  2. Видано розпорядження голови обласної державної адміністрації від 13.09.2013 № 441 «Про розподіл бюджетних коштів між територіями і створення Мережі розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету» (розпорядження є підставою для Держказначейства для включення в Мережі);
  3. З метою реєстрації кредиторської заборгованості розпорядником бюджетних коштів спільно з Головним управлінням Державної казначейської служби України у Запорізькій області проведена відповідна робота щодо створення мережі розпорядників та одержувачів коштів Державного бюджету на 2014 рік за КПКВК 2751820 «Утворення центрів надання адміністративних послуг» на 25 територій області.
  4. Підлягають укладенню договори про делегування повноважень та затвердження кошторисів, планів асигнувань загального фонду Державного бюджету на 2014 рік за КПКВК 2751820 «Утворення центрів надання адміністративних послуг», розрахунків про перелік обладнання і предметів довгострокового користування, які мають бути придбані для центрів надання адміністративних послуг за рахунок Державного бюджету у 2014 році (у разі передбачення у Державному бюджеті видатків на ці цілі).
  5. У процес надання адміністративних послуг активно включилися підрозділи «Укрпошти», Міністерства соціальної політики , міграційної служби України.
  6. З метою спрощення процедури надання адміністративних послуг та забезпечення якісного обслуговування споживачів адміністративних послуг 22 квітня 2013 року між обласною державною адміністрацією та Запорізькою дирекцією УДППЗ «Укрпошта» підписано Меморандум про взаємне співробітництво щодо спрощення доступу до надання адміністративних послуг.
    Крім того, затверджено календарний план підготовки та реалізації проекту  

 

Досягнення:

  1. З 01.05.2012 працює Центр надання адміністративних послуг в м. Запоріжжя. 

Кількість звернень у 2013 році збільшилася на 0,5 % в порівнянні з тим же періодом минулого року (18 762 звернень).

  1. Центр надання адміністративних послуг м. Запоріжжя

  2.  

  3. Відкрилися центри надання адміністративних послуг в 4 містах обласного значення (м.Бердянськ, м.Мелітополь, м.Токмак, г.Енергодар).  

    Центр надання адміністративних послуг м. Бердянск

     

    Центр надання адміністративних послуг м. Енергодар

     

    Центр надання адміністративних послуг м. Мелітополь

     

    Вимоги Закону України «Про адміністративні послуги» щодо терміну відкриття Центрів до 01 січня 2014 року виконані всіма районами області. На 31.12.2013 районними державними адміністраціями забезпечено створення та початок роботи Центрів у 20 районах Запорізької області.  

     

    Центр надання адміністративних послуг м. Токмак

  4.  

  5. Меморандум про взаємну співпрацю щодо спрощення доступу до надання адміністративних послуг реалізований, до реалізації проекту залучились 528 відділень поштового зв'язку на територіях: м. Запоріжжя, м. Бердянськ, м. Енергодар, м. Мелітополь, м. Токмак та 20 районах області, впроваджено 47 адміністративних послуг (план 20 послуг, виконання 235 %), прийом та видача документів для отримання яких може здійснюватися через відділення поштового зв'язку. 
  6. На державному рівні вирішено питання фінансової підтримки технічного оснащення центрів, а головним розпорядником бюджетних коштів визначено Міністерство регіонального розвитку та житлово-комунального господарства України;
  7. Для забезпечення освоєння у 2013 році коштів Державного бюджету на оснащення комп’ютерною технікою та меблями 25 Центрів в обсязі 1707,30 тис.грн. (в середньому по 68,30 тис.грн. на кожен Центр) облдержадміністрацією проведена відповідна робота. На 01.01.2014 загальні касові видатки склали 252,07 тис.грн. (з 1707,30 тис. грн. або 14,7 %), зареєстрована кредиторська заборгованість у сумі 1385,996 тис.грн. для реалізації  видатків на ці цілі у разі їх передбачення у Державному бюджеті на 2014 рік.

 

Проблеми:

Вимагає першочергового розгляду Верховною Радою України проект Закону України «Про перелік адміністративних послуг та плату (адміністративний збір) за їх надання»

Також, на сьогодні Кабінетом Міністрів України не прийнято постанову «Про затвердження переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади, які надаються через центр надання адміністративних послуг». Вирішення цього питання безпосередньо пов'язане з визначенням складу послуг, які повинні надаватися через центри. Саме склад послуг визначить кількість робочих місць державних адміністраторів і їх технічне / матеріальне забезпечення. Відсутність зазначеного Переліку виключає повною мірою опрацювання питання першочергового фінансування створення центрів.

 

Основні завдання до кінця року:

Продовжити роботу щодо комплектування та оснащення центрів комп’ютерною технікою, тримати на постійному контролі питання надання адміністративних послуг Центрами, їх повноти  та якості.