Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Оптимізація процесу надання житлово-комунальних послуг у м.Запоріжжя

10 жовтня 2013 - 08:32

1. ВИКЛАД ПРОБЛЕМИ:

Проблемами, на розв’язання яких направлена оптимізація процесу надання житлово-комунальних послуг у м. Запоріжжя, є наступні:

  1. Низька якість житлово-комунальних послуг, низький рівень сервісу, відсутність дієвих механізмів контролю якості послуг з боку споживачів;
  2. Низька ефективність роботи виконавців житлово-комунальних послуг: дублювання виконання функцій аналогічними службами, високі адміністративні та інші невиробничі витрати виконавців;
  3. Необхідність підвищувати тарифи на послуги внаслідок неефективної роботи виконавців та постійного зростання цін на всі складові собівартості житлово-комунальних послуг.

 

2. СУТЬ РЕФОРМИ/РЕЛІЗОВАНІ МІСЦЕВОЮ ВЛАДОЮ КРОКИ:

У 2013 році поставлено мету досягнення максимального соціально-економічного ефекту в сфері надання житлово-комунальних послуг за рахунок:

  1. Підвищення ефективності надання житлово-комунальної послуги з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій;
  2. Створення механізмів дієвого контролю якості наданих послуг зі сторони споживачів;
  3. Підвищення якості наданих житлово-комунальних послуг.
  4. Стримування зростання тарифів на послугу з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій в умовах зростання цін на всі види ресурсів.
  5. Підвищення рівня сервісу та розширення переліку додаткових послуг, які надаються населенню.

Рішенням сесії Запорізької міської ради від 27.04.2012 № 5 було прийнято рішення про приєднання 10 розрізнених виконавців послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій до єдиної структури: МКП "Основаніє".

 

Проведення приєднання дозволило консолідувати всі види ресурсів, впровадити єдиний підхід до процесу надання послуги з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій, єдині принципи і показники оцінки ефективності роботи, оптимізувати управління і виробничі процеси і знизити на цій основі непродуктивні витрати та збільшити фінансування виконання виробничих функцій підприємства.

У складі КП «Основаніє» була створена служба управління житловим фондом у складі 6 територіальних відділень, яка здійснює управління житловим фондом та контроль за його належною експлуатацією. Крім того, в КП «Основаніє» створена служба утримання житлового фонду, до якої входять аварійна служба, служби обслуговування електричних мереж та ліфтів, будинків та прибудинкової території, інженерних мереж, а також ремонтно-будівельна служба.

Важливим етапом реформування ЖКГ м. Запоріжжя стала оптимізація процесу абонентського обслуговування споживачів. Для цих цілей у м. Запоріжжя активно ведеться робота зі створення центрів обслуговування споживачів, що працюють за принципом «єдиного вікна», в які можна звернутися для вирішення будь-яких питань у житлово-комунальній сфері. Всього у м. Запоріжжі планується створити 29 центрів обслуговування, розташованих в найбільш зручних для споживачів районах міста. На сьогоднішній день на базі КП «Основаніє» вже функціонує 13 таких центрів.

 

Окрім цього вжито конкретні заходи:

Організація Call-центру з єдиним загальноміським номером, який працює за принципом "зворотного зв'язку", для відповіді на дзвінки споживачів по будь-яким питанням у сфері житлово-комунального господарства, а в перспективі - по всім питанням міської інфраструктури. Call-центр здійснює координацію взаємодії комунальних служб міста.

 

Створення єдиної електронної бази абонентів і особових рахунків, що надає можливість споживачеві звернутися у будь-який зручний для нього центр обслуговування незалежно від адміністративного району реєстрації і вирішити усі питання, які пов'язані з роботою міської інфраструктури.

 

3. ПРОБЛЕМИ, ЯКІ ВИНИКЛИ ПРИ ВПРОВАДЖЕННІ РЕФОРМИ, СПОСІБ ЇХ ВИРІШЕННЯ:

Хронічний дефіцит обігових коштів внаслідок неповного покриття діючим тарифом економічно обґрунтованих витрат МКП «Основаніє», а також високий рівень неплатежів споживачів за надані житлово-комунальні послуги.

З метою вирішення проблеми дефіциту обігових коштів здійснюються наступні заходи:

  1. Виконання МКП «Основаніє» додаткових обсягів робіт, які не входять до складу тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, та фінансуються за рахунок населення або коштів міського бюджету: кронування дерев, покіс трави, прибирання від сміття території міста, інші роботи та послуги.
  2. Проводиться робота з активізації погашення заборгованості споживачів за надані послуги: створені робочі групи з представників абонентських та юридичних служб КП «Водоканал», Концерну «Міські теплові мережі» та МКП «Основаніє», які здійснють консолідовані заходи зі стягнення дебіторської заборгованості. На базі МКП «Основаніє» впроваджено систему автодозвону.

 

4. ОТРИМАНИЙ ЕФЕКТ ВІД ЗАПРОВАДЖЕННЯ РЕФОРМИ:

В результаті проведення реорганізації житлового господарства поступово зменшується кількість адміністративно-управлінського та іншого обслуговуючого персоналу та збільшується штатна чисельність виробничих служб, а також підрозділів, які здійснюють інформаційне обслуговування споживачів та надають населенню різноманітні додаткові послуги. За рахунок проведення реорганізації зменшуються адміністративні, загальновиробничі та інші накладні витрати. Вивільнені таким чином кошти спрямовуються на збільшення обсягів виконаних робіт та підвищення якості послуг, що надаються.

Це надасть можливість покращити якість надання послуг, підвищити поінформованість споживачів стосовно складу, кількості та вартості виконаних робіт, підвищити рівень сервісу, розширити спектр наданих послуг та отримати додаткові доходи.

Важливим засобом з підвищення якості послуг, що надаються, є організація дієвого контролю з боку споживачів, забезпечення публічності і прозорості діяльності виконавців, надання споживачам можливості оцінки результату і якості зроблених послуг за рахунок сприяння в створенні органів самоорганізації населення(будинкових комітетів, ОСМД, старших по будинку).

Проведення реорганізації надає можливість розширити перелік додаткових послуг населенню: транспортні і побутові послуги, навантажувально-розвантажувальні роботи, переобладнання приміщень, сприянню в оформленні дозвільних та правовстановлюючих документів тощо.