Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

Опитування: більшість жителів об’єднаних територіальних громад задоволені новим статусом

28 грудня 2016 - 09:55

Опитування: більшість жителів об’єднаних територіальних громад задоволені новим статусом

У 2016 році в Запорізькій області почали діяти перші сім об’єднаних територіальних громад: Берестівська, Веселівська, Долинська, Комиш-Зорянська, Преображенська, Смирновська та Воскресенська. З метою виявлення актуальних проблем їх діяльності за перший рік існування Департаментом соціального захисту населення облдержадміністрації та Інститутом розвитку інтелектуального капіталу в грудні цього року проведено соціологічне опитування «Моніторинг актуальних проблем об’єднаних територіальних громад Запорізької області».

У громадах було опитано 350 респондентів від 18 років, розподілених за статтю, віком і місцем проживання.

 Майже всі опитані знають про утворення об’єднаних територіальних громад (99,5%), причому 82% брали участь у виборах голови і депутатів ОТГ. Менша активність спостерігається серед жителів Преображенської  і Воскресенської ОТГ, найбільша – у Берестівській  і Долинській ОТГ.

 Серед опитаних 71% певною мірою задоволені утворенням громади. Найбільша чисельність задоволених - серед жителів Берестівської, Смирновської і Долинської ОТГ, незадоволених – у Веселівській ОТГ (16%). 65% респондентів вказують на поліпшення умов життя в селищі (селі), причому найбільш позитивно оцінюють зміни жителі Долинської, Смирновської і Воскресенської ОТГ, негативно – Веселівської  (10%).

Серед соціальних проблем, які вдалося розв’язати  завдяки створенню об’єднаної територіальної громади і дії законодавства про децентралізацію влади, респонденти вказали: 1) благоустрій (ремонт доріг, шкіл, дитсадків, будинків культури, освітлення вулиць); 2) покращення комунальних послуг (водопостачання, газифікація, вивіз сміття); 3) створення нових робочих місць - ця проблема активно вирішується в Берестівській, Смирновській, Комиш-Зорянській ОТГ.

Загалом жителі новостворених ОТГ позитивно налаштовані щодо діяльності об’єднаної територіальної громади.

 Основними актуальними соціальними проблемами ОТГ на сьогодні є: поганий стан доріг (75%), якість питної води (45%), відсутність сфери відпочинку (41%), робота громадського транспорту (36,5%), доступність і якість медичного обслуговування (28,5%).

Існують деякі специфічні проблеми окремих ОТГ. Наприклад, жителі Берестівської ОТГ більше ніж інші вказують на важливість вирішення таких першочергових соціальних завдань:  стану дитячих садків, відсутності сфери відпочинку й Інтернету; Веселівської ОТГ – корупції, алкоголізму, наркоманії, доступності медичного обслуговування, відсутності сфери відпочинку; Долинської ОТГ - низької якості роботи органів соціального обслуговування і соціального забезпечення, роботи громадського транспорту, якості питної води, оформлення субсидій на послуги ЖКГ; Комиш-Зорянської ОТГ – комунальні проблеми (якість питної води, газопостачання, електроенергії); Преображенської ОТГ – поганий стан доріг, комунальні проблеми, алкоголізму, наркоманії і низької орендної плати за землю; Смирновської ОТГ – комунальні проблеми, відсутності сфери відпочинку, доступності медичного обслуговування,  відсутності Інтернету (26,5% незадоволених); Воскресенської ОТГ – якості питної води і доступності медичного обслуговування.

 Серед основних причин низької ефективності діяльності органів управління об’єднаною територіальною громадою респонденти визначили: соціально-економічну кризу і соціально-політичну нестабільність, недосконалість законодавства і недостатність бюджетного фінансування.

Існують розбіжності серед окремих ОТГ. Так, у Берестівській ОТГ  виділяють такі причини: соціально-економічна криза, слабка підготовка регіональних соціально-економічних програм, недостатність повноважень органів управління громадою; Веселівської ОТГ – соціально-економічна криза, недостатність бюджетного фінансування; Долинської ОТГ - слабка координованість дій між різними органами державного управління і місцевого самоврядування, слабка підготовка регіональних соціально-економічних програм; Комиш-Зорянської ОТГ – недосконалість законодавства, недостатність повноважень органів управління громадою, недостатність бюджетного фінансування; Преображенської ОТГ – соціально-політична нестабільність, професійна некомпетентність працівників органів управління територіальної громади (61% невдоволених); Смирновської ОТГ – недосконалість законодавства; Воскресенської ОТГ – соціально-економічна криза.

Соціальні послуги в соціальних службах за місцем проживання отримували  60% респондентів, причому найбільше отримувачів - у Берестівській ОТГ (86%), найменше - в Смирновській ОТГ (20%) і Долинській ОТГ (33%). 62% клієнтів соціальних служб позитивно оцінюють якість отриманих соціальних послуг. Найвищий рівень задоволеності відзначили жителі Берестівської, Комиш-Зорянської і Преображенської ОТГ.

Найбільш затребуваними соціальними послугами  («дуже потребують» і «скоріш потребують») є: соціально-економічні (матеріальна і натуральна допомога, оформлення пенсії, соціальних виплат, субсидії на послуги ЖКГ тощо) – 55%, юридичні  (43%), послуги з працевлаштування (24%), інформаційно-посередницькі послуги (медіація, інформація щодо діяльності установ соціальної сфери, можливості участі в державних соціальних програмах) – 21%.

 Існують особливості затребуваності соціальних послуг у різних громадах. Берестівська ОТГ: соціально-економічні послуги (40%), юридичні  (40%), послуги з працевлаштування (24%), соціально-медичні – (18%), інформаційно-посередницькі послуги (12%). Веселівська ОТГ: соціально-економічні послуги (36%), юридичні  (28%), інформаційно-посередницькі  (28%), послуги з працевлаштування (22%), психологічні (20%). Долинська ОТГ: юридичні послуги (55%), соціально-економічні  (51%), інформаційно-посередницькі (32%), послуги з працевлаштування (20%). Комиш-Зорянська ОТГ: соціально-економічні послуги (74%), юридичні  (55%), послуги з працевлаштування (44%), соціально-побутові послуги (32%). Преображенська ОТГ: соціально-економічні послуги (69%), юридичні  (41%), соціально-побутові (28%). Смирновська ОТГ: юридичні послуги (45%), соціально-економічні  (34%), інформаційно-посередницькі (32%), психологічні (14%). Воскресенська ОТГ: соціально-економічні послуги (80%), юридичні (36%), інформаційно-посередницькі (22%), послуги з працевлаштування (20%).

 

 

Управління у справах преси та інформації

 

 

Читайте також

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 800-го дня війни

Історико-культурний комплекс «Запорозька Січ» відкриє двері для відвідувачів

Допомога армії, безпека та комфорт наших людей – незмінні пріоритети голови ЗОДА Івана Федорова

Великдень-2024: онлайн-трансляція богослужінь

«Антилопи» з Вільнянська здобули перемогу на обласних фінальних іграх «Пліч-о-пліч»

Понад 50 дітей Запорізької області стали новими учасниками патріотичного руху «Байда»

Запорізька обласна державна адміністрація та CIVIC обʼєднали зусилля для захисту цивільного населення

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

Програма ВІДНОВА:UA запрошує молодь на унікальний обмін

Впродовж доби окупанти 349 разів ударили по Запорізькій області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 799-го дня війни

Заступник голови обласної державної адміністрації Семікін Михайло Олександрович