Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

Для Нової української школи в області упроваджується Концепція розвитку педагогічних працівників

15 травня 2018 - 14:45

На завершення навчального року відбулося розширене засідання  колегії Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, на якому учасники розглянули Концепцію професійного розвитку педагогічних працівників області.

У своїй доповіді директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Озерова окреслила коло проблемних питань, які потребують першочергового вирішення в умовах запровадження Концепції Нової української школи: недостатній рівень мотивації учителів початкової школи; низький рівень мотивації у 20-30% учителів початкових класів до проходження додаткової професійної підготовки – підвищення кваліфікації; недостатній рівень професійної компетентності практичних психологів та соціальних педагогів з питань здійснення цілісного психолого-педагогічного супроводу впровадження положень НУШ; відсутність чіткої нормативно-правової бази щодо організації роботи в перших класах НУШ; недовіра до місцевих органів управління освітою щодо матеріально-технічного забезпечення перших класів.

За інформацією Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, із понад 45 тисяч працівників освіти Запорізького регіону більше 30 тисяч становлять педагогічні та науково-педагогічні працівники. Рівень кваліфікації різних категорій педагогічних працівників протягом останніх п’яти років погіршився. Зокрема, це стосується відсутності у частини педагогічного персоналу вищого освітнього рівня магістра, спеціаліста. Загалом немає жодного шкільного предмета, що на 100 % був би забезпечений вчителями - магістрами, спеціалістами.

- Очевидно, що Нову школу ми не побудуємо без реформи підготовки педагогів. Можна змінити термін навчання чи зміст шкільної програми, проте школа по-справжньому оновиться тільки тоді, коли зміняться самі вчителі. Якщо ми не підвищимо рівень учителів, не озброїмо їх знаннями з методики, школа залишиться радянською або, у кращому разі, пострадянською, - наголосила директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Озерова.

Посадовець зупинилася і на позитивних тенденціях реалізації Концепції Нової української школи у 2017-2018 роках, зокрема триває системна робота з підготовки педагогічних працівників та керівників закладів загальної середньої освіти до роботи в умовах НУШ: проведено тренінги для 45 тренерів НУШ; тренінги для 910 вчителів, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/2019 н.р; 22 тренінги для 525 заступників директорів закладів загальної середньої освіти «Нова українська початкова школа: управлінський аспект». Крім цього, здійснюється науково-методичний супровід та супервізія педагогів чотирьох пілотних шкіл; проведена супервізія всіх очних сесій тренінгу для вчителів, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/2019. Спільно з організацією «The LEGO Foundation» проведено тренінги щодо впровадження основ конструювання в освітній процес закладів освіти для педагогічних працівників пілотних шкіл та регіональних тренерів НУШ. Для всіх категорій керівників закладів освіти та педагогів, а також  практичних психологів, соціальних педагогів, учителів початкових класів області на курсах підвищення кваліфікації запроваджуються заходи з підготовки до роботи в умовах НУШ: оновлено освітньо-професійні програми курсів підвищення кваліфікації, розроблено нові спецкурси, програми педагогічної практики, проводяться семінари, майстер-класи та круглі столи.

Було також відзначено здобутки у впровадженні інклюзивної освіти. У поточному навчальному році кількість закладів освіти з інклюзивною формою навчання та чисельність дітей з особливими освітніми потребами, що навчаються в них, збільшилася у понад 2,5 разу і охоплює 121 школу (395 учнів) та 27 садочків (95 дітей). В області вже облаштовано 53 сучасні медіатеки та закуплено універсальні сходові гусеничні підйомники. Усього за поточний навчальний рік було проведено 181 спеціалізований тренінг за різноманітною тематикою та різними рівнями складності, в яких взяли участь 4117 вчителів.

Заслухавши та обговоривши інформацію, колегією затверджено регіональну Концепцію професійного розвитку педагогічних працівників Запорізької області у системі неперервної освіти. Департаменту освіти і науки облдержадміністрації доручено створити регіональну експертну комісію для проведення експертизи освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підвищення кваліфікації педагогічних працівників за фахово-методичною та фахово-науковою/практичною підготовкою, у складі представників закладів вищої освіти, обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, органів управління освітою, уповноважених з питань освіти об’єднаних територіальних громад, громадськості тощо. Запорізькому обласному інституту післядипломної педагогічної освіти доручено розробити Положення про сертифікат про підвищення кваліфікації педагогічних працівників Запорізької області та створити єдину регіональну електронну базу даних з питань професійного розвитку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників на платформі ІСУО  Запорізької області.

 

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю

Читайте також

Привітання голови Запорізької обласної державної адміністрації Івана Федорова з Великоднем

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

Впродовж доби окупанти 345 разів ударили по Запорізькій області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 801-го дня війни

Допомагаємо військовим посилювати захист сучасними засобами радіоелектронної боротьби, – Іван Федоров

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

Впродовж доби окупанти 246 разів ударили по Запорізькій області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 800-го дня війни

Історико-культурний комплекс «Запорозька Січ» відкриє двері для відвідувачів

Допомога армії, безпека та комфорт наших людей – незмінні пріоритети голови ЗОДА Івана Федорова

Великдень-2024: онлайн-трансляція богослужінь

«Антилопи» з Вільнянська здобули перемогу на обласних фінальних іграх «Пліч-о-пліч»