Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

Неповна компенсація за перевезення пільговиків – одна з причин збитковості приміських пасажирських перевезень

17 лютого 2023 - 14:40

Приміське сполучення – збитковий сегмент залізничних пасажирських перевезень. Основними причинами є значно нижчі за собівартість перевезення тарифи, хронічна недокомпенсація витрат залізниці на перевезення численних категорій пільговиків, нехтування пасажирами обв’язку повної оплати проїзду або оформлення посадкового документа для пільговиків.

У 2022 році регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця» перевезла приміськими поїздами понад 1 млн осіб по Запорізькій області. Кожен десятий пасажир користувався послугами залізниці безоплатно чи зі знижкою. З місцевих бюджетів залізниці було компенсовано майже 83% витрат на перевезення за соціальними тарифами.

Слід зазначити, що в умовах воєнної агресії проти України стабільне функціонування залізничного транспорту як найбільшого перевізника пасажирів та вантажів набуває ще більшої важливості та фактично є загальнодержавним завданням. Левова частка отриманої від держадміністрацій компенсації витрачається на утримання та ремонт рухомого складу, зокрема моторвагонного. 

Значну частину парку приміських електропоїздів Придніпровської залізниці становлять секції ЕР-1 та ЕР-2, побудовані в 1961-1977 роках, тож цей рухомий склад потребує підвищеної уваги й фінансових витрат. Вартість запчастин та матеріалів для ремонтних робіт щороку збільшується. Зокрема, в 2022 році гумокордові оболонки зросли в ціні на 25%, гальмівні колодки – на 11%, суцільнокатані колеса – на 10%.

Місцеві держадміністрації співпрацюючи з залізничниками закладають в місцеві бюджети кошти для відшкодування регіональній філії витрат на приміські соціальні перевезення й сподіваються на цілковите розуміння ситуації.

Важливим є усвідомлення громадянами, що користуються залізничним транспортом у приміському сполученні своїх обов’язків. Пасажири платних категорій повинні повністю оплатити поїздку від пункту посадки до місця висадки. Пільговикам необхідно мати при собі документ, що засвідчує право на пільгу під час проїзду залізничним транспортом (окрім дітей віком від 6 до 14 років). 

Пасажирам, які мають право на безоплатний проїзд, слід звертатися до квиткових кас, щоб оформити посадковий талон. Це дозволить залізничникам вести коректний облік осіб, яким надаються послуги за пільговими тарифами, і надавати цю інформацію замовникам соціальних перевезень для відшкодування витрат.

Лише спільними зусиллями можливо забезпечити стабільну роботу залізничного транспорту в цей складний для країни час. Від цього безпосередньо залежить обороноздатність країни, функціонування економіки та стабільні пасажирські перевезення – щоденні та в разі евакуаційної потреби.

 

За матеріалами Придніпровської залізниці

 

Читайте також

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

Впродовж доби окупанти 459 разів ударили по Запорізькій області.

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 815-го дня війни

Незламний запорізький бізнес

Жителі регіону – про майбутнє Запорізького краю

Запоріжжя перезавантажується: плани розвитку регіону окреслив голова ОДА Іван Федоров на «Запорізькій платформі співпраці та розвитку 2024»

Життя під час війни: виклики для Запорізької області

«Запорізька платформа співпраці та розвитку» – формула успішного майбутнього

У 1944 році через примусову депортацію «совєтами» понад 190 тисяч кримських татар втратили дім, свої сімʼї та навіть життя

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

Впродовж доби окупанти 452 рази вдарили по Запорізькій області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 814-го дня війни