Довідка щодо роботи зі зверненнями громадян в Запорізькій обласній державній адміністрації за 12 місяців 2015 року

1 лютого 2016 - 11:02

Обласною державною адміністрацією протягом січня-грудня 2015 року здійснювались заходи щодо забезпечення вимог Закону України «Про звернення громадян»  та організації виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

У зв’язку із внесенням змін до Закону України «Про звернення громадян» та з метою забезпечення механізму подання звернень громадян до Запорізької обласної державної адміністрації в електронній та телефонній формі видано відповідні розпорядження голови облдержадміністрації:

від 14.09.2015 № 326 «Про затвердження порядку опрацювання усних звернень громадян, що надійшли за допомогою засобів телефонного зв’язку, в Запорізькій обласній державній адміністрації», яке зареєстроване в Головному територіальному управлінні юстиції у Запорізькій області від 18.09.2015 за № 26/1690;

від 14.09.2015 № 327 «Про внесення змін до Порядку розгляду письмових звернень громадян у Запорізькій обласній державній адміністрації», яке зареєстроване в Головному територіальному управлінні юстиції у Запорізькій області від 18.09.2015 № 327 за № 27/1691.

Відповідно до вимог оновленого Закону України «Про звернення громадян» забезпечено функціонування електронної пошти для відправлення звернень громадян в електронній формі gromada@zoda.gov.ua та впроваджено спеціальну форму, яка функціонує на офіційному веб-порталі облдержадміністрації у розділі «Звернення громадян». Прийняття усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку адресованих облдержадміністрації здійснюється через обласний контактний центр за номером 0 (800) 503 508.

З часу набуття чинності Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», з 28.10.2015, отримано 37 електронних звернень та 1376 звернень, що надійшли на «гарячу» телефонну лінію облдержадміністрації.

Загалом до обласного контактного центру впродовж минулого року надійшло 3527 звернень.

Інформація про електронну адресу та номери телефонного зв’язку, за якими приймаються звернення громадян розміщено на офіційному веб-сайті облдержадміністрації.

Відповідно до вимог п. 5 Указу Президента України від 07.02.2008  № 109/2008 відомості про організацію роботи зі зверненнями громадян оприлюднюються на веб-сайті облдержадміністрації. У блоці новин веб-сайту облдержадміністрації ttp://www.zoda.gov.ua/news постійно розміщуються інформаційні повідомлення, що стосуються роботи зі зверненнями громадян. У рубриці «Звернення громадян» веб-сайту облдержадміністрації періодично розміщуються щоквартальні графіки проведення прямих «гарячих» телефонних ліній.            

У зв’язку із змінами у складі керівництва облдержадміністрації графіки проведення особистих прийомів громадян, які затверджені розпорядженням голови облдержадміністрації від 23.03.2015 № 89, будуть оновлені після кадрових призначень. За цієї ж причини керівництвом облдержадміністрації за січень – грудень 2015 року проведено 71 особистий прийом (в т.ч. 25 – за місцем проживання громадян), на яких зареєстровано 281 звернення.

За звітний період проведено 8 прямих «гарячих» телефонних ліній зв’язку громадян з керівництвом облдержадміністрації, на які зателефонували 73 громадянина. В облдержадміністрації функціонує телефон довіри, на який протягом звітного періоду дзвінків від громадян з інформацією про факти корупції та інші зловживання з боку працівників органів влади, пропозиціями щодо підвищення ефективності роботи органів державної виконавчої влади не було.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації щільно співпрацює із Запорізьким центром перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, керівників державних підприємств, установ та організацій в організації навчань з питань роботи зі зверненнями громадян.

Теми «Реалізація та гарантування конституційного права громадян на звернення» , «Впровадження та розвиток Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади як сучасного засобу комунікації між владою і громадськістю» висвітлені 27.04.2015 під час проведення тематичних короткострокових семінарів «Актуальні питання реалізації права громадян на звернення та доступ до публічної інформації» для державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідають за роботу зі зверненнями громадян та доступ до публічної інформації в районних державних адміністраціях, міських (міст обласного значення) радах та районних адміністраціях Запорізької міської ради.

Під час тематичних короткострокових семінарів у жовтні 2015 року «Актуальні питання реалізації права громадян на звернення в умовах оновленого законодавства України» для державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідають за роботу зі зверненнями громадян в районних державних адміністраціях, міських (міст обласного значення) радах та районних адміністраціях Запорізької міської ради; працівників структурних підрозділів Запорізької обласної державної адміністрації були розглянуті теми «Нагальні питання роботи районних державних адміністрацій у сфері забезпечення доступу до публічної інформації та роботи із зверненнями громадян»; «Ведення діловодства за зверненнями громадян із використанням комп’ютерної системи обліку та контролю OPTIMA в структурних підрозділах» та розглянуто кращі практики райдержадміністрацій області.

Всього на базі Центру перепідготовки і підвищення кваліфікації проведено 7 навчань державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування з питань організації роботи зі зверненнями громадян, загалом навчальними заходами з означеної тематики були охоплені 248 осіб.

З метою створення умов для набуття громадянами області обсягу правових знань та навичок в їх застосуванні, надання безоплатної первинної правової допомоги особам, які потребують захисту конституційних прав, свобод та інтересів при Головному управлінні та територіальних управліннях юстиції Запорізької області вже багато років працюють громадські приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги.

Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги, яка діє при Головному територіальному управлінні юстиції,  для зручності громадян розміщена в приміщенні відділу роботи із зверненнями громадян апарату Запорізької обласної державної адміністрації. Протягом січня-грудня 2015 року за правовою допомогою  звернулося  9490  осіб.

Надходження звернень громадян на адресу облдержадміністрації за 12 місяців 2015 року зменшилося в порівнянні з аналогічним періодом 2014 року на – 14,7 %. Серед 2770 звернень, що надійшли до облдержадміністрації 2489 – письмові,  281 - подано громадянами на особистих прийомах.     Всього протягом звітного періоду до облдержадміністрації звернулося 17681 громадянин (у 2014 році – 16504 громадянина). 

У зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом 12 місяців 2015 року було порушено 3787 різноманітних питань, що на 14,9 % менше аналогічного показника попереднього року (12 міс. 2014 року – 4452 питання).

Найбільш актуальними питаннями залишаються питання соціального захисту, які за підсумками 12 місяців 2015 року посіли першість в структурі тематики питань. Всього у звітному періоді отримано 892 звернення цієї категорії, або 23,6 % від загальної кількості звернень.  За 12 місяців 2014 року – питання соціального захисту складали 810 одиниць, або 18,2 %;

Друге місце за актуальністю, посідають питання житлової політики – 579 одиниць, або 15,3 % від загальної кількості (12 міс. 2014 року - 828 одиниць, або 18,6 %).

Третє місце припадає на питання комунального господарства, їхня кількість становить – 394 одиниці, або 10,4 % від загальної кількості питань.

На четвертому місці знаходяться питання охорони здоров’я – 360 звернень, або 9,5 %, на п’ятому місці – питання аграрної політики і земельних відносин – 218 звернень, або 5,7 %.

Від вищих органів державної влади України, до яких звернулися жителі області, на розгляд та виконання надійшло 887 звернень (32,0 %), зокрема: з Адміністрації Президента України надійшло 509 звернень, від Кабінету Міністрів України - 209, міністерств та відомств – 90, Верховної Ради України – 79. Безпосередньо від громадян – 1691 (61,0 %).

 Варто зазначити, що у звітному періоді облдержадміністрацією забезпечено розгляд 19590 звернень, які надійшли  ДУ «Урядовий контактний центр», що у порівнянні із 2014 роком більше на 87,7 %.

Звернення від найменш соціально захищених категорій громадян - членів багатодітних сімей, осіб похилого віку, громадян, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність становлять 1464 одиниці, або 52,8 % від загальної кількості. Листи від інвалідів Великої Вітчизняної війни (34) та жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» (15), які надійшли до облдержадміністрації у січні-грудні 2015 року, розглянуто згідно з вимогами Указу Президента України № 109/2008.

Всі звернення, що надходять до облдержадміністрації, уважно розглядаються,  викладені в них факти ретельно перевіряються. На контролі в облдержадміністрації за 12 місяців 2015 року перебувало 2132 звернення, що становить 77,0 % від їх загальної кількості. Позитивно вирішено 259 питань, або   12,1 % від загальної кількості звернень, що розглядалися у січні-грудні 2015 року.

У результаті розгляду звернень громадян відновлено роботу ліфтів за адресами у м. Запоріжжі: вул. Портова, 6, вул. Козача, 1, вул. Радіаторна, 50, вул. Чуйкова, 27 а, вул. Героїв Сталінграду, 24, вул. Воронезька, 10 та ін.

Завдяки зверненням громадян було вжито заходів щодо капітального ремонту покрівлі у будинку за адресою пр. Праці, 47 у м. Бердянськ, виділено кошти та виконано ремонт 550 м2 покрівлі гуртожитку ЗАТ «Бердянськбуд».

На звернення заявника, який мешкає за адресою: вул. Революційна, 49, у м. Токмак здійснено прибирання підвального приміщення за вказаною адресою, а саме демонтовано стару котельню та вивезено 8 м3 сміття і будівельних відходів.

За наслідками розгляду звернення пенсіонерки, яка мешкає за адресою: вул. Вітражна, 22, м. Запоріжжя, було частково ліквідовано підтоплення ґрунтовими водами селища Леваневського.

На колективне звернення мешканців житлових будинків №1, № 3а,     № 11, № 13, та № 15 по вул. Запорізького козацтва м. Запоріжжя з питання ремонту колектору на прилеглій території до будинків Запорізькою міською радою утворено комісію, якою проведено обстеження житлових будинків. Для ліквідації аварійного стану колектора КП «Водоканал» укладено договір з підрядною організацією для виконання ремонтних робіт.

Позитивно вирішено питання, викладене у зверненні громадян, які мешкають за адресою: вул. Сталеварів, 19, м. Запоріжжя, щодо підключення газопостачання та каналізаційної системи у гуртожитку. У місцях загального користування правого крила гуртожитку підрядною організацією виконані роботи, передбачені проектом, в повному обсязі, проведено роботи з заміни каналізації у підвальному приміщенні, відновлено постачання холодної, гарячої води та каналізації.

За колективними зверненнями жителів міста Енергодара, членів садово-городницьких товариств «Таврія» та «Вікторія» (с. Дніпровка) організовано маршрути з безкоштовного перевезення пільгових категорій громадян на присадибні ділянки.

На лікування після поранення виділено матеріальну допомогу у розмірі  по 3 тис. грн. учасникам бойових дій АТО, мешканцям міста Запоріжжя, Савело Ю.А. та Івкіну С.В.

Зі словами подяки працівникам медичних закладів м. Запоріжжя (пологового будинку № 4, дитячої поліклініки № 1, лікарям-стоматологам) за надану допомогу та професіоналізм надійшла низка звернень від жителів обласного центру.

Робота зі зверненнями громадян залишається на постійному контролі керівництва обласної державної адміністрації і спрямовується на вдосконалення форм та методів цієї роботи.