"Гаряча лінія" обласного штабу протидії коронавірусу0 800 503 508

Довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян у Запорізькій обласній державній адміністрації в І кварталі 2020 року

23 квітня 2020 - 18:15

Обласною державною адміністрацією протягом І кварталу 2020 року вживалися  організаційно-практичні  заходи, спрямовані  на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ), відповідних розпоряджень голови облдержадміністрації.

Протягом звітного періоду до облдержадміністрації, у т.ч. через органи влади вищого рівня, надійшло 715 звернень громадян. У порівнянні з аналогічним періодом 2019 року загальна кількість звернень у поточному році  зменшилася понад у 4,7 рази (І квартал 2019 року – 3413 звернень), що сталося через зменшення кількості надходження до облдержадміністрації заяв від малозабезпечених верств населення про надання матеріальної допомоги на лікування у зв’язку зі зміною порядку обліку відповідних звернень. Також на зменшення кількості письмових звернень у І кварталі 2020 року суттєво вплинуло зменшення активності населення у зв’язку із запровадженням карантинних заходів у межах реагування на епідеміологічний стан.

Аналогічно вплинуло на зменшення кількості звернень тимчасове скасування особистих прийомів керівництва згідно з рішенням протоколу № 2 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020.

Із загальної кількості звернень, що надійшли до облдержадміністрації,    700 – письмових,  із них на спеціальну електронну пошту облдержадміністрації gromada@zoda.gov.ua  надійшло  130 електронних звернень,  що на 11,1 відсотка більше аналогічного показника минулого року    (І квартал 2019 року  – 117).  Під час проведення особистих прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації отримано 15 звернень,  що понад у три рази менше, ніж у І кварталі 2019 року (50 звернень), що пов’язане з кадровими змінами у складі керівництва облдержадміністрації, а також введенням обмежувальних заходів через спалах коронавірусної інфекції.

Від  вищих органів державної влади,  до яких звернулися жителі області, надійшло 252 звернень, що становить 35,2% від загальної кількості звернень. Кількість цих звернень майже дорівнює  показнику попереднього року (І квартал 2019 року – 250, або 7,3 %).  Найбільше звернень  надійшло з Офісу Президента України – 165, що на 8,5 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року  (І квартал 2019 – 152). Також збільшилося надходження звернень громадян з Апарату Верховної Ради України  на 62,5 відсотка  (26 звернень у  І кварталі 2020 року   проти  16  у 2019 році).  При цьому, надходження звернень громадян із Секретаріату Кабінету Міністрів України у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшилося на 37,5 відсотка (35 звернень у І кварталі 2020 року   проти  56  у 2019 році). Кількість звернень із міністерств та відомств залишилася на рівні показника попереднього року і складає  26 звернень.

Серед  загальної  кількості  звернень     93,6% складають заяви (клопотання), 6,3 % – скарги, 0,1% – пропозиції.

Більша частина звернень надійшла від жителів міст обласного значення 447 звернень, або 62,5 відсотка від загальної кількості звернень, із них найбільше звернень надійшло від жителів  Дніпровського (86 звернень) та Вознесенівського (60) районів м. Запоріжжя.

Від жителів  районів області надійшло 247 звернень,  або 34,5 відсотка від загальної кількості звернень. Найбільш активно до органів влади усіх рівнів зверталися жителі Запорізького району (54 звернення).

Протягом звітного періоду до облдержадміністрації надійшло 4 повторних звернення, що складає 0,6 відсотка від загальної кількості звернень за цей період та в двічі менше показника відповідного періоду минулого року    (І квартал 2019 року  – 9).

Загальна кількість колективних звернень у порівнянні з показником попереднього року зросла на 20,3 відсотка і становить 71 одиницю проти 59              у І кварталі 2019 року. Найбільше колективних звернень надійшло від жителів     м. Запоріжжя  (22 звернення,  або 31,0% від загальної кількості колективних звернень) та Запорізького району (17, або 23,9 %). Здебільшого у колективних зверненнях громадяни порушували питання, пов’язані з формуванням територіальних громад, збереженням комунальних закладів освіти та охорони здоров’я, пасажирськими перевезеннями.

З урахуванням колективних звернень до облдержадміністрації звернулося 2704 громадянина  (І квартал 2019 року – 11360).

У зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом звітного періоду було порушено 828 питань різної тематики (1 квартал 2019 року – 3569).   

Найбільш актуальною групою питань на протязі останніх років залишаються питання соціального захисту.  Всього в І кварталі 2020 року отримано  290  звернень цієї тематики, або  35,0 %  від загальної кількості питань (1 квартал  2019 року – 3006, або  84,2 % ).  Пріоритетним для громадян було питання призначення та виплати субсидії, отримання соціальних виплат та надання адресної грошової  допомоги на лікування.

Друге місце за актуальністю посіли питання комунального та дорожнього господарства – 96, або 116% від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань  у порівнянні з аналогічним показником минулого року  зменшилася на 26 одиниць, або 21,3 % (І квартал  2019 року – 122, або 3,4%). Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання щодо  незадовільного стану житлового фонду, якості житлово-комунальних послуг, благоустрою прибудинкових територій, а також неналежного стану доріг.

 На третьому місці за актуальністю  перебувають питання житлової політики – 93  (11,2%), кількість яких збільшилася на 28 одиниць, або 43,0 %   (І квартал  2019 року – 65, або 1,8%). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:  поліпшення житлових умов, кредитування житлового будівництва, об’єднання мешканців багатоквартирних будинків.

Четверте місце посіли питання охорони здоров’я – 83 (10,0 %). Кількість цих питань у порівнянні з минулим роком збільшилася на 5,0 %  (І квартал 2019 року – 79, або 2,2%).  У цій тематичній групі соціально незахищені категорії громадян найчастіше порушували питання щодо проведення лікування в закладах охорони здоров’я  за бюджетні кошти, забезпечення медикаментами за пільговими рецептами, роботи МСЕК та порядку вибору лікаря первинної допомоги, а також скасування впровадження другої ланки медичної реформи.

Питання аграрної політики і земельних відносин перебувають на п’ятому  місці – 60 (7,2%). Кількість цих питань у порівнянні з минулим роком збільшилася на 7,1 % (І квартал  2019 року –  56, або 1,6 %). У цій тематичній групі громадяни порушували питання щодо індивідуального землекористування і присадибного господарства,  отримання та оформлення документів на приватизацію земельних ділянок,  розрахунків за здані в оренду паї, діяльності окремих сільгосппідприємств.

Серед актуальних у зверненнях громадян до облдержадміністрації слід відзначити  питання діяльності місцевих органів виконавчої влади – 38 звернень (4,6%), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 27 (3,3%), діяльності  органів місцевого самоврядування – 26 (3,1 %), адміністративно-територіального устрою – 25 (3,0%),  освітньої тематики – 23 (2,8 %) та  роботи транспорту та зв’язку – 19 (2,3%).

Значна частина звернень надійшла до облдержадміністрації від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки – 270 звернень, або 37,8 % від загальної кількості звернень, зокрема:

за категоріями громадян: від інвалідів, учасників війни та бойових дій – 37,  від  інвалідів І, ІІ, ІІІ групи – 168,  від дітей війни – 40, від членів багатодітних сімей та одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 17,  від ветеранів праці – 8;  

за соціальним станом – від  пенсіонерів 330 звернень, або 46,2 % від загальної кількості звернень за цей період.

З метою реалізації проекту «Влада на зв’язку з громадськістю», який є дієвим механізмом взаємодії жителів Запорізької області з керівництвом Запорізької облдержадміністрації, за звітний період  проведено  3 гарячі телефонні  лінії спілкування із громадянами голови облдержадміністрації та його заступників, на які зателефонувало 36 жителів області.

Облдержадміністрацією ретельно перевіряються всі звернення, в яких йдеться про недоліки у роботі органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. При необхідності такі звернення направляються для перевірки правоохоронним органам.

Загалом за підсумками розгляду звернень надано аргументовані роз’яснення з посиланням на правові норми або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для подальшого вирішення порушуваних проблем на 579 звернень  (81,0%), задоволені законні вимоги громадян за 4 зверненнями (0,6 %).  Переслані за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян»  30 звернень (4,2%), не підлягали розгляду відповідно до ст. 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян»  9 звернень (1,3 %), повернуто авторові відповідно до ст. 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян»  3 звернення (0,4 %), решта перебуває у стадії розгляду.                       

Для прийому усних звернень громадян  у телефонному режимі  функціонує гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації, діяльність якої забезпечує Комунальна  установа  «Запорізький обласний контактний центр» Запорізької обласної ради (далі – Центр).  Протягом І кварталу 2020 року до  Центру  надійшло 4885 звернень,  що на 12,2 % більше показника  минулого року  (І квартал 2019 року – 4352).

Крім того,  у звітному періоді Центром опрацьовано 5612 звернень,  які надійшли від Державної  установи  «Урядовий контактний центр», що на 15,0 % менше у порівнянні з відповідним періодом минулого року (1 квартал 2019 року – 6602).   Слід зазначити, що у березні 2020 року суттєво збільшилась кількість звернень громадян на гарячу телефонну лінію облдержадміністрації у зв’язку із погіршенням епідеміологічного стану в Україні.

Відповідно до вимоги п. 5 Указу відомості про організацію роботи зі зверненнями громадян у 2019 році оприлюднені на веб-порталі облдержадміністрації  (https://www.zoda.gov.ua/article/1030/pidsumki-roboti-zi-zvernennyami-gromadyan.html).

Крім того,  на веб-порталі облдержадміністрації розміщено контактні дані як громадянину звернутися до Запорізької облдержадміністрації, графіки особистого прийому громадян та гарячих телефонних ліній спілкування із громадянами голови  облдержадміністрації та його заступників,  а також постійно висвітлюються результати проведення цих заходів.