Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Витяг з положення про Управління

18 серпня 2025 - 13:35

ВИТЯГ З ПОЛОЖЕННЯ
про Управління містобудування та архітектури
Запорізької обласної державної адміністрації
від 01 серпня 2025 року № 830

 7. Основним завданням діяльності Управління є забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури, охорона об’єктів культурної спадщини в частині пам’яток архітектури та містобудування на території Запорізької області.

10. Управління відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання:

1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади в межах повноважень Управління та здійснює контроль за їх реалізацією;

2) забезпечує, у межах своїх повноважень, захист прав і законних інтересів фізичних і юридичних осіб;

3) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;

4) бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;

5) розробляє проєкти розпоряджень голови обласної державної адміністрації, у визначених законом випадках - проєкти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;

6) бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;

7) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень (наказів) голови обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації, проєктів наказів керівника апарату Запорізької обласної державної адміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;

8) бере участь у підготовці звітів голови обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії відповідної місцевої ради;

9) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові обласної державної адміністрації;

10) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання та протидії корупції;

11) готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;

12) розглядає, в установленому законодавством порядку, звернення громадян;

13) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;

14) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Управління;

15) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;

16) забезпечує захист персональних даних;

17) забезпечує, у межах своїх повноважень, реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

18) готує рішення щодо планування територій на регіональному рівні;

19) організовує розробку і подання на затвердження обласної ради містобудівних програм;

20) організовує підготовку комплексних висновків щодо інвестиційних містобудівних програм;

21) готує пропозиції:

  • до програм економічного та соціального розвитку області і подає їх на розгляд до обласної державної адміністрації;
  • щодо розробки, коригування показників і затвердження схем планування території області;

22) здійснює моніторинг:

  • реалізації схем планування території області;
  • стану розроблення, оновлення містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях;
  • забудови та іншого використання територій;

23) готує пропозиції щодо визначення державних інтересів для їх врахування під час розробки містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях;

24) забезпечує додержання законодавства у сфері містобудування та архітектури, державних стандартів, норм і правил при реалізації затвердженої містобудівної документації;

25) сприяє розробленню, проведенню експертизи містобудівної документації для територій і населених пунктів області;

26) сприяє узгодженню інтересів територіальних громад у разі виникнення розбіжностей при вирішенні питань планування територій на відповідному рівні;

27) готує пропозиції щодо встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, у разі відсутності адміністративного району;

28) подає пропозиції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини про занесення об'єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам'яток України та про внесення змін до нього;

29) забезпечує юридичним і фізичним особам доступ до інформації, що міститься у витягах з Державного реєстру нерухомих пам'яток України, а також надання інформації щодо програм та проєктів будь-яких змін у зонах охорони пам'яток та в історичних ареалах населених місць;

30) затверджує науково-проєктну документацію з визначення меж і режимів використання пам’ятки місцевого значення та її зон охорони, технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини (у разі встановлення такою документацією меж території пам’ятки місцевого значення та її зон охорони);

31) затверджує науково-проєктну (науково-дослідну) документацію з визначення режиму використання пам’яток місцевого значення;

32) забезпечує захист об'єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження;

33) забезпечує виготовлення, складання і передачу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини наукової документації з описами та фіксацією об'єктів культурної спадщини, а в разі отримання дозволу на їх переміщення (перенесення) - демонтаж із них елементів, які становлять культурну цінність, з метою збереження;

34) організовує розроблення та погодження відповідних програм охорони культурної спадщини;

35) виконання функції замовника, укладення з цією метою контрактів на виявлення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування об'єктів культурної спадщини та інші заходи щодо охорони культурної спадщини;

36) призначає відповідні охоронні заходи щодо пам'яток місцевого значення та їхніх територій у разі виникнення загрози їх руйнування або пошкодження внаслідок дії природних факторів або проведення будь-яких робіт;

37) надає адміністративні послуги з:

  • видачі дозволів на консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування пам’яток місцевого значення;
  • надання дозволів на проведення робіт на пам’ятках місцевого значення (крім пам’яток археології), їхніх територіях та в зонах охорони, на щойно виявлених об’єктах культурної спадщини;
  • погодження відчуження або передачі пам’яток місцевого значення їхніми власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у володіння, користування або управління;
  • погодження науково-проєктної документації на виконання робіт із консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування пам’ятки місцевого значення;
  • погодження програм та проєктів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земельних робіт, реалізація яких може позначитися на стані пам’яток місцевого значення, їх територій і зон охорони;

38) видає приписи щодо охорони пам'яток місцевого значення, припинення робіт на пам'ятках, їхніх територіях та в зонах охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини програм та проєктів, передбачених Законом України «Про охорону культурної спадщини» дозволів або з відхиленням від них;

39) укладає охоронні договори на пам'ятки;

40) подає пропозиції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини про занесення відповідної території до Списку історичних населених місць України;

41) інформує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини про пошкодження, руйнування, загрозу або можливу загрозу пошкодження, руйнування пам'яток, що знаходяться на  території області;

42) сприяє органам місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку відповідної території у межах своїх повноважень;

43) забезпечує контроль в установленому порядку діяльності виконавчих органів сільських, селищних, міських рад з питань делегованих повноважень, передбачених підпунктом «б» частини першої статті 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

44) координує діяльність:

  • уповноважених органів містобудування та архітектури районних держадміністрацій, органів місцевого самоврядування з питань планування та забудови територій на місцевому рівні, методичне і нормативне забезпечення їх роботи;
  • суб'єктів містобудування щодо комплексного розвитку територій, забудови населених пунктів на території області, поліпшення їх архітектурного вигляду,
  • збереження традиційного характеру середовища та об’єктів архітектурної та містобудівної спадщини;
  • підприємств, установ та організацій, які виконують роботи, надають послуги у сфері містобудування та архітектури;

45) співпрацює з органами державного архітектурно-будівельного контролю і нагляду з питань щодо самочинно збудованих об’єктів містобудування та стосовно питань виконання уповноваженими органами містобудування та архітектури покладених на них повноважень;

46) інформує населення про плани розміщення найважливіших містобудівних, промислових, енергетичних і транспортних комплексів;

47) забезпечує ведення містобудівного кадастру на обласному рівні, здійснює методичне керівництво організацією робіт  створення містобудівного кадастру на районному та місцевому рівнях;

48) сприяє створенню та оновленню картографічної основи території області;

49) забезпечує виконання робіт з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів, містобудівної документації, топографо-геодезичних матеріалів;

50) організовує проведення в установленому порядку архітектурних та містобудівних конкурсів;

51) сприяє діяльності місцевих організацій творчих спілок у сфері містобудування та архітектури;

52) здійснює інші функції у сфері містобудування та архітектури, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами;

53) здійснює заходи щодо створення безбар’єрного простору для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення при плануванні територій;

54) забезпечує організацію роботи Комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об'єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури при обласній державній адміністрації;

55) здійснює інші повноваження, визначені законодавством.