У своїй роботі відділ керується:
Законом України "Про звернення громадян";
Указом Президента України від 07.02.2008 р. № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»;
Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, обєднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації»;
Розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації від 31.08.2011 р. № 357 „Про затвердження Порядку розгляду письмових звернень громадян у Запорізькій обласній державній адміністрації”;
Розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації від 14.09.2015 № 327 "Про внесення змін до Порядку розгляду письмових звернень громадян у Запорізькій обласній державній адміністрації";
Розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації від 13.09.2011 № 381 „Про затвердження Порядку проведення особистих прийомів громадян та Порядку проведення виїзних особистих прийомів громадян керівництвом Запорізької обласної державної адміністрації”;
Розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації від 14.09.2015 № 326 "Про затвердження Порядку опрацювання усних звернень громадян, що надійшли за допомогою засобів телефонного зв’язку, в Запорізькій обласній державній адміністрації" ;
Розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації від 15.01.2018 №13 «Про внесення змін до Порядку опрацювання усних звернень громадян, що надійшли за допомогою засобів телефонного зв’язку, в Запорізькій обласній державній адміністрації».
УВАГА ! Постанова містить обов’язкові для застосування висновки щодо поширення дії Закону України «Про звернення громадян» (далі – Закон) на звернення громадських організацій та їх керівників (пункти 36 та 40 Постанови).
Практична реалізація цих висновків полягає в належному розгляді звернень громадських організацій та їх керівників відповідно до ст. 15, ст.16, ст. 19 Закону, а також забезпеченні їх прав, встановлених ст. 18 Закону.