Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

Фінансово-бюджетна дисципліна в бюджетній сфері області

29 вересня 2005 - 10:00

Це питання було одним з основних на порядку денному сьогоднішнього засідання колегії облдержадміністрації. Стан справ визнаний незадовільним.

 

            Про стан фінансово-бюджетної дисципліни в бюджетній сфері області за І півріччя 2005 року на засіданні колегії облдержадміністрації доповідав перший заступник начальника головного фінансового управління ОДА Сергій Медвідь. Зважаючи на результати перевірок ревізійного апарату області (555 підприємств, установ, організацій, в тому числі 282 бюджетних), загальна сума порушень фінансово-бюджетної дисципліни склала 70,8 млн. грн., зокрема, по загальнодержавних ресурсах – 49,5 млн. грн. (69,9%) та комунальних ресурсах – 21,3 млн. грн. (30,1%).

 

            Так, за звітний період було виявлено 7,2 млн. грн. незаконних витрат, з них 4,6 млн. грн. складають загальнодержавні ресурси (в тому числі 2 млн. грн. – кошти держбюджету) та 2,6 млн. грн. – комунальні ресурси (в тому числі 0,9 тис. грн. – кошти місцевих бюджетів). За результатами перевірок відшкодовано 2,5 млн. грн. незаконних витрат, або 34,7% від загальної суми виявлених, в тому числі 0,3 млн. грн. (17%) коштів державного бюджету та 0,3 млн. грн. (31,2%) коштів місцевих бюджетів.

 

            Серед порушень, які найчастіше виявляються при перевірках, - незаконні виплати заробітної плати, премій, доплат, а також зайві нарахування на фонд незаконно виплаченої зарплати. Найбільше таких порушень в установах охорони здоров`я Мелітополя: в міжрайонному педіатричному центрі – Мелітопольській дитячій лікарні (13,4 тис. грн.), в Мелітопольському міжрайонному центрі СНІД (134,5 тис. грн., відшкодовано лише 0,2 тис. грн.), станції швидкої меддопомоги (103,9 тис. грн.), та у відділі освіти Оріхівської райдержадміністрації (61,8 тис. грн.). Окремої уваги, - зазначів доповідач, - заслуговує незаконне фінансування з бюджету Мелітополя спеціалізованих установ охорони здоров`я, утримання яких прводилося всупереч ст.89 Бюджетного кодексу – щодо планування видатків на утримання спеціалізованих мед закладів з облбюджету. В 2002-03 роках рішенням міської ради були створені міжрайонний центр профілактики та боротьби зі Снідом, міжрайонний психіатричний та міжрайонний шкірно-венерологічний диспансери шляхом реорганізації структурних підрозділів міських лікарень в окремі юридичні особи (зі збільшенням загальної чисельності штату, зокрема, й управлінського апарату), які відповідно до Бюджетного кодексу повинні утримуватися за рахунок коштів облбюджету. Це при тому, що існуюча мережа спец закладів, які фінансуються за рахунок облбюджету, забезпечує існуючу потребу в області в ліжкох та наданні спецмеддопомоги.  Протягом 2003-2004 років та 5 місяців поточного року на утримання цих закладів витрачено 3,7 млн. грн., що згідно з Бюджетним кодексом кваліфікується як нецільове використання бюджетних коштів. Зазначений факт свідчить про відсутній контроль з боку міського відділу охорони здоров`я за дотриманням фінансової та штатної дисципліни в мед установах Мелітополя. Утримання цих установ відбувається на фоні браку коштів на зарплату працівникам бюджетних установ міста. Крім того, до цього часу міськрадою на забезпечена передача медичного коледжу та міжрайонного онкологічного диспансеру у спільну власність територіальної громади області, хоча фінансуються ці заклади, згідно Бюджетного кодексу, з облбюджету. Зазначені суми незаконних витрат коштів міста Мелітополя пов’язані з виділенням коштів на утримання бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів держбюджету. Через головного розпорядника бюджетних коштів (виконавчий комітет) профінансовані видатки Мелітопольського міського відділу УМВС України в Запорізькій області, Мелітопольського загону державної пожежної охорони та міського відділення ДАІ УМВС України в Запорізькій області на загальну суму 689,7 тис. грн. НННа фоні зазначених фактів нецільового використання бюджетних коштів із року в рік при затвердженні міськрадою бюджетів на 2003-05 роки не враховувалася потреба бюджетних установ міста в асигнуваннях на проведення розрахунків за теплову енергію, чим не дотримано вимоги законів про держбюджет на відповідні роки. Зокрема, кредиторська заборгованість бюджетних установ за спожите тепло на початок 2003 року складала 5,8 млн. грн.,   на початок 2005 року – 4,2 млн. грн. ііі на 01.09.05 – 4,6 млн. грн.

 

Причому, виявлені порушення мелітопольці не поспішають усувати. Виступаючи на засіданні колегії облдержадміністрації, міський голова Мелітополя та начальник відділу охорони здоров`я міськради намагалися довести, що звинувачення на їхню адресу несправедливі. Втім, з цим не погодився начальник КРУ в Запорізькій області Олександр Клепаков. Його виступ зводився до того, що дисциплінарно-фінансові порушення не можуть мати ніякого виправдання, адже мова про бюджетні кошти. Причому, це стосується не тільки Мелітополя, а й інших порушників, про яких йшлося в доповіді. Заступник голови облдержадміністрації Олександр Сін у своєму виступі також зазначив, що названі факти свідчать про край незадовільне становище. Не підтримав, зокрема, мелітопольців і начальник управління охорони здоров`я облдержадміністрації Валерій Гайдук, вважаючи, що в окремих випадках, дійсно, бюджетні кошти в медицині використовуються неефективно і нераціонально, про що свідчать названі на колегії результати перевірок.  Безспірне одне -  проблема потребує термінового вирішення.

 

Голова облдержадміністрації Юрій Артеменко запропонував доопрацювати проект рішення з цього питання і через місяць повернутися до його повторного розгляду. Справа в тому, що окремі доручення з використання бюджетних коштів давалися попереднім керівництвом області, на місцях виконували, не заперечуючи їхню протизаконність. Тепер, хто винуватий, певно, має з`ясовувати прокуратура.

 

Друге питання порядку денного засідання колегії облдержадміністрації стосувалося стану виконання в першому півріччі поточного року Комплексної програми розвитку малого підприємництва на 2005-2006 роки, указів Президента України від 12.05.2005 №779/2005 «Про лібералізацію підприємницької діяльності та державну підтримку підприємництва» та від 01.06.2005 №901/2005 «Про деякі заходи щодо забезпечення здійснення державної регуляторної політики». Доповідав заступник голови облдержадміністрації Олександр Сін.

 

Наприкінці засідання колегії заступник начальника головного управління промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації Микола Долгій поінформував про підготовку паливно-енергетичного комплексу до роботи в осінньо-зимовий період 2005-2006 року та про стан розрахунків за енергоносії.

 

                                                     Прес-служба облдержадміністрації      

 

           

 

Читайте також

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 764-го дня війни

Онлайн-уроки не перериватимуть під час повітряних тривог, а 24 запорізькі школи розпочнуть навчання за змішаною формою – рішення Ради оборони області

«Шкільні ліги – більше, ніж змагання»: розпочато територіальний етап з баскетболу серед юнаків

ПРОЗОРІСТЬ ТА ПІДЗВІТНІСТЬ: ПРОАНАЛІЗОВАНО ТЕНДЕРИ НА ПОНАД 100 МЛН ГРИВЕНЬ

СБУ встановила ще 2 зрадників, які допомагають країні-агресору підтримувати окупаційний режим на території Запорізької області

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

406 ударів по 7 населених пунктах Запорізької області окупанти завдали впродовж доби

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 763-го дня війни

Налагоджуємо співпрацю між Запорізькою областю та Атлантичною Луарою

Обласна влада та «Карлсберг Україна» продовжують співпрацю в Запорізькій області

Державні нагороди сім’ям полеглих воїнів вручив голова Запорізької обласної державної адміністрації Іван Федоров

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області