Про хід реформування державної і комунальної власності в Україні та області

Реформування відносин власності в Україні та Запорізькій області за I квартал 2013 року

25 квітня 2013 - 08:56

В умовах переходу до ринкових відносин в економіці України велике значення грає реформація відносин власності, роздержавлення, що сприяє розвитку ринкових відносин.

Приватизація (перехід від державної до недержавної форми власності) являє собою важливу складову частину економічної реформи, її стратегію й тактику. Це процес, якому притаманні глибинні властивості, зв’язані з кардинальною зміною соціальних структур, зміною суспільно-економічного ладу в Україні.

У зв’язку з тим, що процес приватизації не може відбутися в короткий термін, особливого значення набуває питання про становлення орендної форми господарювання. Активізація процесу приватизації сприяє поліпшенню стану економіки України, а саме до пожвавлення інвестиційного процесу, підвищення зацікавленості в розвитку виробництва.

З метою формування ефективної правової бази з питань приватизації та управління державною власністю в 2012 р. прийнято низку урядових законів, зокрема закони України «Про державну програму приватизації на 2012-2014 роки», «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо орендних відносин», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відчуження майна суб’єктів господарювання державного сектору економіки», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо вдосконалення правового регулювання забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків)» тощо.

У І кварталі 2013 року в процесі приватизації в Україні змінили форму власності 305 об’єктів, з яких державних – 23, комунальних – 282.Серед способів приватизації найпоширенішими були викуп та продаж на аукціоні – відповідно по 47,8% від загальної кількості реформованих об’єктів по Україні. Приватизація державного та комунального майна здійснювалася виключно за грошові кошти.

За договорами купівлі-продажу від продажу об’єктів комунальної форми власності до відповідних місцевих бюджетів повинно надійти понад 50 млн. грн., від продажу об’єктів малої приватизації[1] державної форми власності до державного бюджету – майже 15,5 млн. грн. Сумарна номінальна вартість статутних фондів об’єктів великої приватизації[2], які у звітному періоді змінили державну форму власності, становить понад 61,6 млн. грн.

За видами економічної діяльності процесом приватизації найбільше охоплено цілісні майнові комплекси підприємств торгівлі, побутових виробів та предметів особистого вжитку; промисловості; з надання комунальних та індивідуальних послуг.

По Запорізькій області за І квартал 2013 року в процесі приватизації змінили форму власності 23 об’єкта комунальної власності.

За даними Департаменту фінансів облдержадміністрації від відчуження комунального майна за звітний період до обласного та місцевих бюджетів області перераховано майже 1,8 млн. грн.

За даними Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області, за січень-березень 2013 року до Державного бюджету України від оренди державного майна перераховано майже 2,9 млн. грн.



[1] - єдині майнові комплекси державних підприємств, їх структурні підрозділи, у тому числі ті, що передані в оренду; об’єкти незавершеного будівництва; об’єкти соціально-культурного призначення; акції (частки, паї);

[2]  - стратегічно важливі підприємства та підприємства-монополісти

Читайте також