Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

Валерій Баранов: «На звернення громадян треба відповідати правду, а не годувати «завтраками»

28 квітня 2014 - 14:05

Валерій Баранов: «На звернення громадян треба відповідати правду, а не годувати  «завтраками»

Під час апаратної наради з питань життєдіяльності регіону, яку провів голова облдержадміністрації Валерій Баранов, начальник відділу роботи зі зверненнями громадян апарату ОДА Денис Кас’яненко поінформував про підсумки роботи в 2013 році та з початку поточного року.

- Облдержадміністрація протягом останнього десятиліття прагнула бути піонером у запровадженні прогресивних технологій роботи із зверненнями громадян для забезпечення якості їх розгляду. Це знайшло відображення в якісній реорганізації роботи зі зверненнями громадян, у запуску відкритої електронної системи опрацювання звернень громадян та  використанні інструментів системи управління якістю з 2009 року. Так у 2013 році кількість звернень до облдержадміністрації зросла на 13% з урахуванням звернень жителів області до Урядової «гарячої лінії», направлених на розгляд до ОДА, - повідомив Денис Кас’яненко.

За словами посадовця, протягом останніх років і в першому кварталі 2014 року спостерігалося збільшення частки звернень, що надходять від жителів м. Запоріжжя, в загальному обсязі отриманих облдержадміністрацією звернень.

- За галузевою структурою тематики звернень протягом останніх двох років лідерами залишаються питання житлово-комунального господарства, соціального захисту та охорони здоров’я. При цьому, якщо частка перших двох за останній рік зменшувалась, то кількість питань охорони здоров’я зросла. Крім того, торік збільшилася кількість звернень, які стосуються земельних відносин та аграрної політики, а також забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, - повідомив Денис Кас’яненко.

Одна з важливих проблем – це те, що більше половини заявників звертаються з питань, які не відносяться до компетенції облдержадміністрації. За словами посадовця, це говорить про те, що жителі області недостатньо орієнтуються у сфері компетенції облдержадміністрації, тож необхідно проводити відповідну роз’яснювальну роботу. Крім того, це є показником того, що жителям області не вдається вирішити свої проблеми в органах місцевого самоврядування та місцевої виконавчої влади та звертаються до облдержадміністрації як до найвищого в їх розумінні владного органу в області.

Один з таких прикладів навів директор Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва ОДА Максим Шахов: за перший квартал поточного року до департаменту надійшло 171 звернення, з них 116 – від жителів м.Запоріжжя. Через те, що за питання, які порушуються у зверненнях, відповідає Запорізький міськвиконком, їх спрямовують до нього, а надані департаменту відповіді перенаправляються вже громадянам.

Денис Кас’яненко наголосив, що наразі фіксуються позитивні приклади оперативного реагування профільних виконавців  на системні проблеми.

- За останній місяць збільшилась кількість звернень невдоволених громадян ускладненням процедури отримання одноразової матеріальної допомоги. Це питання в робочому порядку було опрацьовано з Департаментом соціального захисту ОДА, який оперативно знайшов можливість спростити процедури та, таким чином, скоротити термін розгляду таких звернень, - зазначив Денис Кас’яненко.

Як повідомив директор Департаменту соціального захисту населення ОДА Ігор Мещан, лише за квітень до департаменту надійшло 560 звернень, абсолютна більшість яких стосується затримки соціальних виплат, системи їх нарахування. Ще 568 дзвінків від жителів області на аналогічну тематику надійшло на урядову телефонну «гарячу лінію».

- Абсолютна більшість наших звернень стосується надання одноразової матеріальної допомоги, затримки соціальних виплат та прохань роз’яснити нову систему нарахування та видачі соціальних виплат. Крім того, ми почали отримувати багато звернень від переселенців з Криму, - повідомив Ігор Мещан.

Денис Кас’яненко також озвучив низку пропозицій, які, на його переконання, дозволять поліпшити  опрацювання звернень громадян. Серед них - регулярне проведення в структурних підрозділах облдержадміністрації аналізу отриманих звернень для виявлення системних питань, розробки відповідних заходів реагування та інформування профільних заступників голови ОДА, проведення роз’яснювальної роботи в засобах масової інформації щодо актуальних, особливо системних питань, з якими звертаються громадяни. Також необхідно посилити поточний контроль та перевірку роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах ОДА, РДА та міських радах міст обласного значення.

- Необхідно якнайшвидше впровадити зручні форми спілкування з громадянами, зокрема, гарячої телефонної лінії облдержадміністрації, за допомогою якої жителі мали би можливість щодня безкоштовно телефоном офіційно звертатися до облдержадміністрації та отримувати повноцінний розгляд своїх звернень включно з письмовим інформуванням про результати. Відділом роботи зі зверненнями громадян було розроблено комплексний проект запуску гарячої телефонної лінії облдержадміністрації, - зазначив Денис Кас’яненко.

Для реалізації проекту в 2012 році було створено комунальну установу «Запорізький обласний контактний центр», наразі триває процедура закупівлі обладнання, що потребує підтримки керівництва облдержадміністрації при проведенні відповідних розрахунків через казначейство.

Валерій Баранов наголосив, що головне при опрацюванні звернень громадян – це прояв поваги до кожної людини, приділення кожному випадку належної уваги.

- Вкрай важливо у відповідях не годувати громадян безстроковими «завтраками», а повідомляти, яка насправді ситуація. Бо вводячи людей в оману, ми даємо їм надію, а потім, коли обіцянки не виконуються, змушуємо їх звертатися до вищих органів влади, зокрема, до Адміністрації Президента України, - зазначив Валерій Баранов.

Також голова ОДА наголосив, що враховуючи те, що громадяни не знають,  які питання входять до компетенції облдержадміністрації, необхідно проводити активну роз’яснювальну роботу. Він підкреслив, що люди повинні знати, чим займається кожен орган влади, щоб не звертатися одразу до кількох інстанцій для вирішення одного питання.

Валерій Баранов також доручив посилити роботу з інформування населення про шляхи вирішення питань, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян, особливо стосовно житлово-комунального господарства та охорони здоров’я.

 

 

Управління у справах преси та інформації

Читайте також

Впродовж доби окупанти 402 рази вдарили по Запорізькій області.

Привітання голови Запорізької обласної державної адміністрації Івана Федорова з Великоднем

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

Впродовж доби окупанти 345 разів ударили по Запорізькій області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 801-го дня війни

Допомагаємо військовим посилювати захист сучасними засобами радіоелектронної боротьби, – Іван Федоров

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

Впродовж доби окупанти 246 разів ударили по Запорізькій області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 800-го дня війни

Історико-культурний комплекс «Запорозька Січ» відкриє двері для відвідувачів

Допомога армії, безпека та комфорт наших людей – незмінні пріоритети голови ЗОДА Івана Федорова

Великдень-2024: онлайн-трансляція богослужінь