Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

Куди звертатися, якщо порушуються права споживачів житлово-комунальних послуг

28 листопада 2019 - 08:30

foto

У Законі України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов’язаний укладати договір на надання житлово-комунальних послуг, оскільки договір – це саме той документ, на підставі якого споживач може пред’являти претензії за ненадані або  неякісно надані послуги, а також вимагати виконання перерахунку та відшкодування збитків.

Відповідно до статті 12 Закону надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або зразкових договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими державними органами відповідно до Закону. Такі договори можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір та колективний договір про надання комунальних послуг) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач, колективний споживач).

При цьому слід зазначити, що споживач відповідно до статті 7 Закону має не лише права, а й обов’язки.

У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг.

За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком).

Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.

Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.

У разі неприбуття виконавця комунальної послуги або управителя (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менше як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях – якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) рекомендованим листом.

Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п’яти робочих днів має вирішити питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або надати споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії.

У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).

Якщо врегулювати спір шляхом надсилання акта-претензії не вдалося, то Закон визначає, що захист прав споживачів житлово-комунальних послуг здійснюється уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів.

 

За матеріалами Урядового порталу

Читайте також

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 1220-го дня війни

Платформа «Діалог влади та бізнесу» у Запоріжжі: кластери – шлях до економічного зростання

«Життя – це боротьба, а боротьба – це шлях до себе»: ветеранів та їхні родини запрошують на безоплатні тренування з вільної боротьби

Як діяти під час стресу, надзвичайної ситуації чи тривоги: у Запоріжжі обговорили психологічну готовність громад

«Добре, що до нас прислухалися і зробили так, як ми хотіли», – мешканці пошкодженого ворогом будинку обживаються у відремонтованих оселях

Як отримати асистента для дитини з особливими потребами?

Дистанційний супровід для ветеранів: тепер допомога – незалежно від місця проживання

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області на 27.06.2025

Упродовж доби окупанти завдали 333 удари по 14 населених пунктах Запорізької області

Хвилина мовчання: тиша серед щоденних турбот

Вони втратили спокій, але не втратили людяності: в Запоріжжі відзначили благодійників та волонтерів

Форум «Безпечна громада»: МВС розширює безпекові ініціативи для громад