Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

В облдержадміністрації розглядали проблемні питання “Укрзалізниці”

12 листопада 2021 - 16:50

В облдержадміністрації відбулася нарада під головуванням першого заступника голови облдержадміністрації Володимир Шустова та за участі в.о. начальника Управління транспорту та зв҆язку облдержадміністрації Романа Пісарева, на якій розглянули проблемні питання залізничного сполучення. 

У нараді також взяли участь фахівці структурних підрозділів ОДА,    начальник Запорізької дирекції залізничних перевезень РФ «Придніпровська залізниця»  АТ «Укрзалізниця» Ігор Трибіс,  начальник служби приміських пасажирських перевезень РФ «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця» Юрій Савченко, заступник начальника служби приміських пасажирських перевезень РФ «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця» Дмитро Чупіта.

  На сьогоднішній день залізниця забезпечує орієнтовно 10 % пасажирських перевезень, які здійснюються в Запорізькій області усіма видами транспорту. На території нашої області 82 населених пункти (9 %) охоплені залізничним сполученням.

Проблемним питанням, що викликає занепокоєння, залишається зношеність рухомого складу приміських потягів Запорізької області (середній вік понад 52 роки, більш ніж 71 % парку рухомого складу перевищив нормативний термін експлуатації).

      Внаслідок карантинних обмежень та відміни залізницею ряду приміських потягів облдержадміністрація продовжує отримувати звернення від громадян, місцевих органів влади з приводу відновлення руху приміських потягів, зокрема Запоріжжя-Пологи-Бердянськ. Питання порушено на рівні Кабінету Міністрів України.

 Основними проблемними питаннями в сфері залізничних вантажоперевезень, які порушують підприємства Запорізької області, є:

      1) дефіцит та неякісний стан вагонного парку АТ «Українська залізниця» (підприємства змушені брати в оренду вагони у приватних операторів);

      2) неритмічна подача вагонів, що є неприпустимою для підприємств з неперервним циклом виробництва;

      3) простої на вузлових станціях та станціях відправлення;

      4) високі тарифи на перевезення вантажів;

      5) низька швидкість руху потягів та як наслідок тривалий час доставки вантажів;

      6) часті випадки розкрадання вантажів під час вантажоперевезень залізничним транспортом, недостатня система охорони вантажів.

      Такі питання порушують, в першу чергу, металургійні, гірничодобувні підприємства регіону (в т.ч. АТ «ЗФЗ», ЗЗРК).

 Крім того, до облдержадміністрації надходять доручення з Кабміну стосовно проблемних питань економічного сектору держави, серед яких заборгованість та незадовільний фінансово-економічний стан ПрАТ «ЗЕРЗ». Підприємство, яке спеціалізується на ремонті і модернізації електровозів, пояснює свої фінансові проблеми несвоєчасністю розрахунків Укрзалізниці за виконані роботи. На початок жовтня 2021 року заборгованість становила 80 млн грн, проте за інформацією підприємства борг погашений.

Запорізька область перебуває у «червоній» зоні. Необхідно  докласти максимум зусиль для активізації вакцинації працівників залізниці від КОВІД-19 та посилити контрольні перевірки дотримання протиепідемічних норм пасажирами в потягах (масковий режим, перевезення лише по сидячих місцях, наявність у пасажирів сертифікатів).

Також важливим питанням є участь Запорізької області в експериментальному проєкті з модернізації регіональних пасажирських послуг залізничним транспортом згідно Плану заходів з реформування залізничного транспорту, затвердженого  розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.12.2019 № 1411-р

Експериментальний проєкт полягає у запровадженні контрактів на суспільно важливі послуги з перевезення (у Дніпропетровській та Запорізькій областях) в рамках технічної допомоги Європейського інвестиційного банку.

На перспективу облдержадміністрація бачить можливість організації суспільно важливих перевезень залізничним транспортом на маршрутах Енергодар-Запоріжжя, Запоріжжя-Бердянськ, Запоріжжя-Мелітополь  

 З іншого боку, пілотний проєкт спрямований на вирішення проблемного питання – оновлення рухомого складу, який в Запорізькій області повністю вийде з обігу в 2028 році. У зв’язку з цим, планується залучення кредитних коштів ЄІБ під державні гарантії. Орієнтовна вартість проєкту для Запорізької області: 42,5 млн. євро (закупівля нових 6 електропоїздів з п’ятьма вагонами).

За результатами наради надані доручення щодо посилення роботи з вакцинації працівників залізничного транспорту в області, підвищення ефективності боротьби з крадіжками вантажів на залізниці та забезпечення виконання законодавства щодо гарантованих державою пільг на безкоштовний проїзд приміським залізничним транспортом.  

 

Департамент культури та інформаційної політики

Читайте також

Впродовж доби окупанти завдали 288 ударів по 13 населених пунктах Запорізької області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 939-го дня війни

Зміцнюємо міжнародне співробітництво: Запоріжжя відвідали представники ЮНІСЕФ та посли європейських держав

Експериментальна програма допомоги для ВПО та осіб з інвалідністю: новий підхід до соціальних послуг

Черговий злочин росіян: внаслідок обстрілу Запорізького району одна жінка загинула, ще дві – поранені

Погодні умови та ворожі обстріли – основні причини перебоїв в електропостачанні у Запорізькій області

Запобігти нецільовим витратам бюджетних коштів під час війни: робоча група «Прозорість і підзвітність» здійснює моніторинг публічних закупівель

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області на 19.09.2024

Впродовж доби окупанти 161 раз обстріляли 12 населених пунктів Запорізької області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 938-го дня війни

Будівництво «підземних» шкіл у Запоріжжі та області: голова облдержадміністрації Іван Федоров спростував маніпуляції та фейки

Налаштовані на перемогу: Запорізька область готується до нового сезону «Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги»