Ситуація в енергосистемі України залишається складною внаслідок ворожих атак. Через це в регіоні діють графіки погодинних відключень. Про особливості інформування споживачів розповіла речниця АТ «Запоріжжяобленерго» Зореслава Цупренко під час брифінгу в медіацентрі Запорізької ОВА.
– Ситуація в об’єднаній енергосистемі залишається складною. Вона ще більше ускладнилася після обстрілів енергетичної інфраструктури минулої ночі, які знову здійснили росіяни, – зазначила спікерка.
За словами речниці, через пошкодження низки енергооб’єктів довелося терміново запровадити графіки погодинних відключень, хоча напередодні цього не планували.
– Це був вимушений крок. І сьогодні ми також маємо доволі складні графіки. Ситуація змінюється щогодини – залежно від погоди, навантаження та балансу в енергосистемі, – пояснила Зореслава Цупренко.
Речниця пояснила, що оновлення графіків публікують одразу на офіційних сторінках і сайті. Для зручності споживачів на стартовій сторінці сайту АТ «Запоріжжяобленерго» з’явилася спеціальна кнопка «Графіки відключень».
– Якщо не було заплановано відключення якоїсь групи споживачів, а тепер є потреба це зробити, ми повідомляємо про це в обов’язковому порядку – публічно, на всіх ресурсах, зокрема й в Telegram-каналі. Якщо мають місце якісь ситуативні покращення, і ми навіть не можемо спрогнозувати, як довго вони триватимуть, ми цю інформацію, тобто оновлений графік, викладаємо на сторінці на нашому сайті «Графіки відключень». Наразі для зручності пошуку на стартовій сторінці у верхній частині ми створили додаткову кнопку – «Графіки відключень», – підкреслила Зореслава Цупренко.
Також речниця розповіла про нову онлайн-опцію, яка дозволяє дізнатися причину відсутності електроенергії – планова, аварійна чи через графік погодинних відключень. Наразі вона доступна лише для мешканців міста Запоріжжя, триває розробка для громад області.
– На сторінці «Графіки відключень» тепер можна дізнатися, чому немає світла, або знайти свою чергу за адресою. Це допомагає уникати неперозумінь та спланувати свій день, – зазначила вона.
Щодо нарікань на порушення графіків Зореслава Цупренко пояснила, що всі відключення відбуваються відповідно до затвердженого порядку, з урахуванням технічного інтервалу на перемикання.
– Вимикаємо чітко за графіком, з урахуванням того півгодинного інтервалу на перемикання, який ми в графіку доводимо і який враховуємо. Ми не вимикаємо раніше, ніж зазначено. Якщо стоїть час з 8:30 до 12:00 – на дев’яту годину вже всі мають бути вимкнені. Тож, якщо раптом світло зникає поза графіком, це означає, що має місце аварійна ситуація, тобто пошкодження обладнання, яке заздалегідь передбачити неможливо, – наголосила речниця.
Наприкінці брифінгу Зореслава Цупренко закликала запоріжців раціонально споживати електроенергію, щоб уникнути ще жорсткіших обмежень.
– Прошу всіх наших споживачів ощадливо використовувати електроенергію, коли вона є, щоб не було потреби вводити більш жорсткі обмеження, – підсумувала речниця АТ «Запоріжжяобленерго».













