Нормативна база
Закон України “Про охорону навколишнього природного середовища” від 25 червня 1991 р. № 1264- XII
Закон України “Про природно-заповідний фонд України” від 16 червня 1992 р № 2456-XII
Закон України “Про охорону атмосферного повітря” від 16 жовтня 1992 р. № 2707-XII
Закон України “Про основи містобудування” від 16 жовтня 1992 р. № 2780-XII
Закон України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку” від 8 лютого 1995 р. № 39/95-вр.
Закон України “Про екологічну експертизу” від 9 лютого 1995 р. № 45/95-ВР.
Закон України “Про пестициди і агрохімікати” від 2 березня 1995 р. № 86/95-вр.
Закон України “Про поводження з радіоактивними відходами” від 30 червня 1995 р. № 255/95-вр.
Закон України “Про захист людини про вплив іонізуючого випромінювання” від 14 січня 1998 р. № 15/98-ВР
Закон України “Про відходи” від 5 березня 1998 № 187/98-ВР
Закон України “Про захист рослин” від 14 жовтня 1998 р. № 180- XIV
Закон України “Про рослинний світ” від 9 квітня 1999 р. № 591-XIV
Закон України “Про металобрухт” від 5 травня 1999 р. № 619 - XIV
Закон України “Про мисливське господарство та полювання” від 22 лютого 2000 р. № 1478- III
Закон України “Про правовий режим надзвичайного стану” від 16 березня 2000 р. № 1550- III
Закон України “Про перевезення небезпечних вантажів” від 6 квітня 2000 р. № 1644- III
Закон України “Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру” від 8 червня 2000 р. № 1809- III
Закон України “Про зону надзвичайної екологічної ситуації” від 13 липня 2000 р. № 1947- III
Закон України “Про Загальнодержавну програму поводження з токсичними відходами” від 14 вересня 2000 р. № 1989- III
Закон України “Про загальнодержавну програму формування національної екологічної мережі України на 2000-2015 роки” від 21 вересня 2000 р.
Закон України “Про об'єкти підвищеної небезпеки” від 18 січня 2001 р. № 2245- III
Закон України “Про затвердження Загальнодержавної програми охорони та відтворення довкілля Азовського та Чорного морів” від 22 березня 2001 р.
Закон України “Про тваринний світ” від 13 грудня 2001 р. № 2894- III
Закон України “Про Червону книгу України” від 7 лютого 2002 р. № 3055- III
Закон України “Про землеустрій” від 22 травня 2003 р.№858- IV
Закон України “Про державний контроль за використанням та охороною земель” від 19 червня 2003 р. № 963- IV
Закон України “Про охорону земель” від 19 червня 2003 р. № 962- IV
Закон України “Про Загальнодержавну програму розвитку рибного господарства України на період до 2010 року” від 19 лютого 2004 р. № 1516- IV
Закон України „Про звернення громадян” від 02.10.1996 № 393/96-ВР
Закон України „Про інформацію” від 02.10.1992 № 2657- XII
Закон України „Про ратифікацію Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля” від 06.07.1999 № 832- XIV
Лісовий кодекс України від 21 січня 1994 р. № 3852- XII
Кодекс України про надра від 27 липня 1994 р. № 1025- IV
Водний кодекс України від 6 червня 1995 р. №213/95-ВР
Земельний кодекс України від 25 жовтня 2001 р. № 2768- III
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про ратифікацію Конвенції про доступ до інформації,
участь громадськості в процесі прийняття рішень та
доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля
( Відомості Верховної Ради (ВВР), 1999, N 34, ст.296 )
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
Конвенцію про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля ( 994_015 ), підписану від імені України 25 червня 1998 року у м. Орхус (Данія), ратифікувати.
Голова Верховної Ради України м. Київ, 6 липня 1999 року N 832-XIV |
О.ТКАЧЕНКО
|
ПОЛОЖЕННЯ
про Державне управління охорони навколишнього природного середовища
в областях, містах Києві та Севастополі
1. Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі (далі - Управління) є територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України і входить до сфери його управління.
Управління в межах своїх повноважень забезпечує реалізацію державної політики в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів, поводження з відходами, забезпечення екологічної та у межах своєї компетенції радіаційної безпеки на відповідній території.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України (254к/96-ВР), законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінприроди України, іншими актами законодавства у галузі охорони навколишнього природного середовища, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Управління є:
забезпечення реалізації державної політики у сферах охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів (земля, надра, поверхневі та підземні води, атмосферне повітря, ліси, тваринний і рослинний світ, природні ресурси територіальних вод, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони України), поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, заповідної справи, формування, збереження та використання екологічної мережі, геологічного вивчення надр, топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
здійснення управління та регулювання у сферах охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, забезпечення екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, у сфері поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), пестицидами та агрохімікатами, організації, охорони і використання територій та об'єктів природно-заповідного фонду України, формування, збереження та використання екологічної мережі;
державний контроль за додержанням вимог природоохоронного законодавства підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами України і особами без громадянства, іноземними юридичними й фізичними особами на відповідній території, додержанням екологічних вимог у пунктах пропуску через державний кордон та в зоні діяльності митниць призначення та відправлення;
інформування населення через засоби масової інформації про стан навколишнього природного середовища на відповідній території, оперативне оповіщення про виникнення надзвичайних екологічних ситуацій та про хід виконання заходів щодо їх ліквідації.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
4.1. Здійснює у межах своїх повноважень комплексне управління та регулювання, координує діяльність місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної та у межах своєї компетенції радіаційної безпеки.
4.2. Здійснює державний контроль за додержанням норм і правил у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у тому числі землі, її надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів, інших об'єктів рослинного і тваринного світу, природних ресурсів континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, в межах наданих повноважень, територій та об'єктів природно-заповідного фонду України, вимог екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, у тому числі у пунктах пропуску через державний кордон, у зоні діяльності митниць призначення та відправлення, у сфері поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), застосування пестицидів та агрохімікатів, геологічного вивчення надр (державного геологічного контролю), топографо-геодезичної та картографічної діяльності (державний геодезичний нагляд).
4.3. Організовує та проводить державну екологічну експертизу у рамках комплексної державної експертизи та у відокремленому порядку відповідно до вимог Закону України "Про екологічну експертизу" (45/95-ВР) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 N 483 (483-2002-п) "Про порядок затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної державної експертизи".
4.4. Бере участь у роботі державних комісій з приймання в експлуатацію об'єктів виробничого, житлово-комунального призначення та житлових масивів.
4.5. Подає проекти лімітів: використання природних ресурсів місцевого значення, нормативів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, установлених у дозволах на викиди, утворення та розміщення відходів у навколишньому середовищі; уносить пропозиції щодо їх затвердження відповідними обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.
4.6. Затверджує нормативи граничнодопустимого скидання забруднюючих речовин до водних об'єктів.
4.7. Видає та анулює в установленому порядку дозволи на спеціальне використання природних ресурсів, дозволи на спеціальне водокористування в разі використання води з водних об'єктів загальнодержавного значення, дозволи на викиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, на розміщення та здійснення інших операцій у сфері поводження з відходами.
4.8. Узгоджує матеріали підприємств, організацій, установ на отримання ліцензій на пошук (розвідку) корисних копалин, спеціальних дозволів на користування надрами, дозволів на проведення на землях водного фонду робіт з будівництва об'єктів гідротехнічного, гідрометричного та лінійного призначення, днопоглиблювальних робіт, видобування піску і гравію, прокладання кабелів, трубопроводів та інших комунікацій (крім будівельних робіт та робіт на землях прибережних захисних смуг морів і на землях, зайнятих морями), дозволів на розробку проектів нормативів граничнодопустимих скидів у водні об'єкти.
4.9. Забезпечує в межах своїх повноважень погодження проектів відведення земельних ділянок.
4.10. Організовує регіональний моніторинг навколишнього природного середовища, забезпечує діяльність національної екологічної інформаційної системи, здійснює інструментально-лабораторний контроль за забрудненням навколишнього природного середовища в межах галузі атестації.
4.11. Забезпечує здійснення заходів щодо збереження біологічного та ландшафтного різноманіття, розвитку заповідної справи, охорони і використання територій та об'єктів природно-заповідного фонду, ведення Червоної книги України та Зеленої книги України.
4.12. Бере участь у розробці, реалізації та контролі за виконанням державних та місцевих програм охорони навколишнього природного середовища.
4.13. Готує щорічно спільно з відповідними органами виконавчої влади та подає до Мінприроди України, обласної ради доповідь про стан навколишнього природного середовища області, міста Києва чи Севастополя.
4.14. Сприяє екологічній освіті та екологічному вихованню громадян, діяльності екологічних об'єднань громадян, рухів тощо.
4.15. Уживає заходів щодо добору й розстановки кадрів, підготовки та підвищення їх кваліфікації.
4.16. Подає обласній, Київській, Севастопольській міській раді, міським та районним радам пропозиції щодо розподілу зборів за забруднення навколишнього природного середовища, що надходять до місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища.
4.17. Забезпечує використання бюджетних асигнувань за цільовим призначенням, складає й подає в установленому порядку фінансову звітність.
4.18. Здійснює у межах, визначених законодавством України, функції з оперативного управління майном, що належить до об'єктів державної та комунальної власності.
4.19. Здійснює інші функції відповідно до покладених на Управління завдань та чинного законодавства.
5. Управління має право:
5.1. Одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
5.2. Залучати в установленому порядку спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до компетенції Управління.
5.3. Вести редакційно-видавничу діяльність з питань охорони навколишнього природного середовища, використання і відтворення природних ресурсів, поводження з відходами, забезпечення екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки.
5.4. Скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.
5.5. Приймати в межах своєї компетенції рішення про обмеження чи тимчасову заборону (зупинення) діяльності підприємств і об'єктів усіх форм власності, якщо їх експлуатація (будівництво, реконструкція, розширення) здійснюється з порушенням норм і правил екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів (ліцензій) на використання природних ресурсів відповідно до Порядку обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій і об'єктів у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 29.10.92 N2751-XII (2751-12).
5.6. Подавати пропозиції про притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб, винних у порушенні норм та вимог екологічної безпеки, в тому числі радіаційної безпеки, охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів.
5.7. Застосовувати у випадках, передбачених законодавством, економічні санкції до підприємств, установ та організацій за порушення вимог законодавства, подавати позови про відшкодування збитків і втрат, завданих унаслідок такого порушення, складати протоколи та розглядати справи про адміністративні правопорушення.
5.8. Передавати правоохоронним органам матеріали про виявлені правопорушення.
5.9. Брати участь у міжнародному співробітництві з питань охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, виконання зобов'язань міжнародних документів та угод у межах компетенції Управління.
5.10. Надавати в установленому порядку платні послуги екологічного характеру відповідно до переліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2001 N 1430 (1430-2001-п).
5.11. Призначати в установленому порядку громадських інспекторів з охорони довкілля.
6. У структурі Управління діють екологічні інспекції (у тому числі міські, міжрайонні), які здійснюють державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, поводження з відходами.
Екологічні інспекції мають право:
1) обстежувати в установленому порядку підприємства, установи та організації незалежно від форми власності і господарювання, військові та оборонні об'єкти, об'єкти органів внутрішніх справ, Державного департаменту з питань виконання покарань і СБУ та прикордонних військ у місцях їх постійної дислокації, проведення військових навчань, маневрів, а також під час передислокації військ та військової техніки автомобільними, повітряними, залізничними і плавучими транспортними засобами з метою перевірки додержання ними вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки;
2) опломбовувати приміщення, устаткування та апаратуру підприємств, установ, організацій та об'єктів, стосовно яких було прийняте в установленому порядку рішення про обмеження, зупинення (тимчасове) їх діяльності;
3) проводити в межах своєї компетенції на підприємствах, в установах і організаціях, які використовують джерела іонізуючого випромінювання та радіаційні технології, перевірку дотримання вимог радіаційної безпеки;
4) перевіряти документи на право спеціального використання природних ресурсів (ліцензії, дозволи, лісорубні квитки тощо);
5) складати акти перевірок і протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення в сфері охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки;
6) давати обов'язкові для виконання приписи з питань, що належать до їх повноважень;
7) доставляти осіб, які порушили вимоги законодавства про охорону навколишнього природного середовища, до органів місцевого самоврядування, органів внутрішніх справ і державного кордону в разі неможливості встановлення особи порушника на місці вчинення правопорушення;
8) готувати для передачі до органів прокуратури, органів досудового слідства чи дізнання матеріали про виявлені факти правопорушень, за які передбачено кримінальну відповідальність;
9) одержувати в установленому законодавством порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів Автономної Республіки Крим, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і господарювання довідкові та інформаційні матеріали про стан екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, повідомлення про аварії і їх причини, технічну та іншу документацію, а також інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
10) залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, у тому числі громадських (за погодженням з їх керівниками), до вирішення питань щодо участі в проведенні перевірок виконання заходів з охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки;
11) зупиняти або забороняти проведення робіт на територіях заповідників, національних природних парків, інших територіях та об'єктах природно-заповідного фонду, не передбачених відповідним режимом;
12) зупиняти транспортні (у тому числі плавучі) засоби та проводити огляд речей, транспортних (у тому числі плавучих) засобів, знарядь добування об'єктів рослинного та тваринного світу на місцях їх добування, зберігання, перероблення і реалізації;
13) вилучати в установленому порядку в осіб, які порушили законодавство про охорону навколишнього природного середовища, знаряддя добування об'єктів рослинного та тваринного світу, транспортні (у тому числі плавучі) засоби, обладнання і предмети, що були знаряддям незаконного добування об'єктів рослинного та тваринного світу, незаконно добуті природні ресурси і продукцію, що з них вироблена, а також відповідні документи (ліцензії, дозволи, лісорубні квитки тощо);
14) викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень у зв'язку з порушенням ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів, екологічну і радіаційну (у межах своєї компетенції) безпеку;
15) проводити фотографування, здійснювати звукозапис, кіно- і відео зйомку як допоміжний засіб для попередження та розкриття екологічних правопорушень;
16) носити під час виконання службових обов'язків формений одяг установленого зразка, а також мати та використовувати вогнепальну зброю і спеціальні засоби самооборони;
17) контролювати наявність та правильність укладення договорів обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів, експортерів та осіб, які відповідають за утилізацію (видалення) небезпечних відходів, цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки. Екологічні інспекції Державних управлінь охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі є структурними підрозділами Управлінь та спеціальними підрозділами Мінприроди України і підзвітні в частині здійснення державного контролю Державній екологічній інспекції.
7. Управління в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, територіальними органами центральних органів виконавчої влади, організаціями, установами, підприємствами та об'єднаннями громадян.
8. Управління очолює начальник, який призначається Міністром охорони навколишнього природного середовища України в установленому законодавством порядку.
Начальник Управління одночасно за посадою є Головним державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища відповідної території. Начальник Управління має не більше чотирьох заступників, у тому числі одного першого, які призначаються Міністром охорони навколишнього природного середовища України.
Перший заступник та заступники начальника одночасно за посадою є першим заступником та заступниками Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища відповідної території.
Перший заступник Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища очолює екологічну інспекцію відповідного територіального органу Мінприроди України.
Розподіл обов'язків між заступниками начальника проводить начальник Управління.
Посадові особи інспекторського складу - керівники структурних підрозділів інспекцій, їх заступники, начальники міських, міжрайонних інспекцій та їх заступники одночасно за посадами є старшими державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища відповідної території, а головні та провідні спеціалісти вказаних структурних підрозділів одночасно за посадами - державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища.
9. Начальник Управління:
9.1. Здійснює керівництво діяльністю Управління, є відповідальним за виконання покладених на Управління завдань, визначає компетенцію першого заступника та заступників начальника Управління, керівників його структурних підрозділів.
9.2. Видає у межах своєї компетенції накази, організовує й контролює їх виконання. Накази начальника Управління, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в обласних, Київському та Севастопольському міських управліннях юстиції.
9.3. Затверджує та узгоджує з Міністром структуру й штатний розпис Управління в межах, установлених Мінприроди України граничної чисельності та фонду оплати праці працівників.
9.4. Розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису на утримання Управління.
9.5. Призначає на посаду і звільняє з посади працівників Управління.
9.6. Здійснює спрямування і координацію діяльності територіальних органів Державного комітету України по водному господарству, Державного комітету лісового господарства України, Державного комітету України по земельних ресурсах шляхом: здійснення контролю за реалізацією державної політики у відповідних сферах зазначеними органами; погодження проектів нормативно-правових актів зазначених органів; визначення порядку обміну інформацією між Управлінням та зазначеними органами; погоджує структури цих органів.
9.7. Здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
10. Накази начальника Управління у разі порушення прав громадян, підприємств, організацій та установ можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.
11. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Управління, обговорення найважливіших напрямів його діяльності в Управлінні створюється колегія у складі начальника Управління (голова колегії) та заступників начальника за посадою, а також інших працівників Управління.
До складу колегії можуть входити керівники відповідних підрозділів обласної (міської) державної адміністрації, підприємств, установ, організацій державної гідрометеорологічної служби, підприємств, установ, організацій у сфері лісового та водного господарства, земельних ресурсів, представники органів прокуратури.
Склад колегії затверджує Міністр охорони навколишнього природного середовища України за поданням начальника Управління.
Рішення колегії провадяться в життя наказами Управління.
12. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів і забезпечення екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки та вирішення інших питань в Управлінні можуть створюватися наукові ради і комісії.
Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує начальник Управління.
13. Управління утримується за рахунок коштів Державного бюджету України. 14. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням.
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мінприроди України Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.07.2006 за № 877/12751 |
ПОРЯДОК
проведення відбору природоохоронних заходів та юридичних осіб усіх форм власності, які планують здійснити природоохоронні заходи, для надання фінансової підтримки через механізм здешевленн я кредитів комерційних банків
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру конкурсного відбору природоохоронних заходів та юридичних осіб усіх форм власності, які планують здійснити природоохоронні заходи для формування Мінприроди проекту Плану природоохоронних заходів (далі - План) для надання компенсації відсоткової ставки за залученими у банку кредитами.
II . Відбір природоохоронних заходів та юридичних осіб
2. Відбір природоохоронних заходів та юридичних осіб здійснює конкурсна комісія (далі - Комісія), персональний склад якої затверджується наказом Мінприроди.
Конкурсну комісію очолює Перший заступник Міністра. До складу комісії входять, керівники структурних підрозділів Мінприроди. Кількісний склад Комісії - 9 осіб.
3 . Оголошення щодо термінів подання документів для конкурсного відбору природоохоронних заходів та юридичних осіб розміщується на офіційному сайті Мінприроди відповідальним вик онавцем бюджетної програми (далі відповідальний виконавець) не пізніше ніж за місяць до початку проведенн я конкурсного відбору
4. Для участі в конкурсному відборі природоохоронних заходів юридичні ос оби (далі - претенденти) подають до Комісії заявку за зразком згідно з додатком 1.
До заявки додаються такі документи:
копії установчих документів, свідоцтва про державну реєстрацію, довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
запит про намір здійснення природоохоронного заходу за залученими у банку кредитами з компенсацією відсоткової ставки, за формою наведеною у додатку 2;
позитивний екологічний висновок щодо доцільності реалізації заходу уповноваженого органу виконавчої влади у сфері охорони навколишнього природного середовища в Автономній Республіці Крим, Державного управління екології та природних ресурсів Мінприроди за місцем реалізації заходу;
кошторис витрат або затверджена в установленому порядку проектно- кошторисна документація;
графік реалізації заходу;
копії документів, що вказані підставою для виконання заходу, або витяги з них:
лист-підтвердження від банку-кредитора щодо готовності надання кредиту для здійснення даного природоохоронного заходу. Якщо кредит для здійснення природоохоронного заходу вже одержано, надається нотаріально засвідчена копія кредитного договору, графік погашення кредиту та сплати відсотків за ним, довідка-розрахунок банку про суми відсотків за весь період користування кредитом та виконаний банком розрахунок суми компенсації за залученим кредитом;
фінансова звітність за останній звітний рік за формами № 1 (баланс), № 2 „Звіт про фінансові результати", затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99 № 87 „Про затвердження Положень(стандартів) бухгалтерського обліку", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.06.99 за №391/3684;
інформація про відсутність заборгованості по сплаті податків і зборів (обов'язкових платежів.
5. Подані до Мінприроди документи реєструються відповідальним виконавцем у книзі реєстрації учасників конкурсного відбору щодо визначення переліку юридичних осіб для надання фінансової підтримки через механізм здешевлення коротко- і довгострокових кредитів (далі - книга реєстрації) згідно з додатком 3. Книга реєстрації повинна бути пронумерована, прошнурована засвідчена печаткою Мінприроди.
6. Попередній розгляд документів, що надійшли до Мінприроди , здійснюється відповідальним виконавцем і включає перевірку комплектності та правильності оформлення документів відповідно до вимог пункту 4 цього Порядку та додатків до нього.
Документи, подані з порушенням цих вимог, у тому числі з неповною інформацією, не розглядаються. При відхиленні документів (з обгрунтуванням) чи необхідність їх доопрацювання претенденти інформуються у 15-денний термін з моменту отримання документів Мінприроди.
• Під час вивчення поданих для конкурсного відбору документів комісія мас право проводити перевірку достовірності наданої інформації. У разі виявлення не достовірної інформації комісія приймає вмотивоване рішення про відхилення заявки президента, про що повідомляє його.
III . Проведення відбору природоохоронних заходів та юридичних осіб
8. Конкурсний відбір природоохоронних заходів та юридичних осіб проводиться у два етапи:
на першому етапі Комісією розглядаються заявки на участь у конкурсному відборі і приймаються рішення про відповідність поданих документів вимогам пункту 4 цього Порядку та про реєстрацію претендента як учасника конкурсного відбору або про відмову в реєстрації;
на другому етапі розглядаються безпосередньо пропозиції учасників і визначається переможець конкурсного відбору.
9. Після розгляду пропозицій претендентів конкурсна комісія приймає рішення щодо визначення переможців конкурсного відбору для отримання ними компенсації за залученими кредитами в межах бюджетних призначень, затверджених законом України про Державний бюджет України на відповідний рік на виконання бюджетної програми „Фінансова підтримка природоохоронної діяльності через механізм здешевлення кредитів комерційних банків".
IV . Визначення переможців конкурсного відбору.
10. Під час проведення конкурсного відбору переможцями визнаються юридичні особи, які планують здійснити природоохоронні заходи і мають найкращі показники за такими критеріями:
відповідність таких заходів переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1147 "Про затвердження переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів";
відповідність загальній меті, завданням у сфері охорони навколишнього природного середовища;
ступінь масштабності екологічного впливу;
природоохоронний ефект;
стан готовності заходу на час подання запиту;
наявність показників ресурсо- та енергозбереження;
термін реалізації заходу;
термін окупності;
повнота сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища підприємствами (установами, організаціями), на об'єктах яких планується здійснення природоохоронних заходів.
При відборі природоохоронних заходів, на реалізацію яких передбачаються капітальні видатки, враховуються в першу чергу необхідність завершення будівництва (реконструкції, капітального ремонту тощо), розпочатого в минулих роках.
11. Рішення конкурсної комісії приймаються на засіданнях у присутності не менше двох третин її складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівної кількості голосів голос голови на засіданні є вирішальним.
Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписують усі члени Комісії, що брали участь у голосуванні.
Начальник відділу екологічних фондів Департаменту стратегічного планування, економіки природокористування та екологічного менеджменту |
О.І. Квасенко |
Додаток 1 до пункту 4 Порядку проведення відбору природоохоронних заходів та юридичних осіб усіх форм власності, які планують здійснити природоохоронні заходи, для надання фінансової підтримки через механізм здешевлення кредитів комерційних банків |
Заявка
на участь у відборі природоохоронних заходів та юридичних, осіб, які планують здійснити природоохоронні заходи, для надання компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами банків
Прошу допустити до участі у відборі природоохоронних заходів для надання компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами банку
Відомості про юридичну особу:
Найменування юридичної особи __________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________
Місцезнаходження ____________________________ _________________________________________________________
Телефон_______________телефакс_____________Е- mail ______________________________________________________
Форма власності________________________________________________________________________________________
Види діяльності ______ __________________________________________________________________________________
Ідентифікаційний код за ЕДРПОУ _________________________________________________________________________
Банківські реквізити_____________ ________________________________________________________________________
Дата і номер державної реєстрації__________________________________________________________________________
Орган управління майном________________________________________________________________________________
Назва природоохоронного заходу, який буде здійснюватися за залученим
банку кредитом_________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________
Відомості щодо банку - кредитора:
Повна назва банку ______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________
Адреса центрального офісу і філії, з якої надається кредит __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Телефони, факси, E - mail , http :// ________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________
Відомості щодо банківського кредиту:
Сума кредиту, що залучається (тис. грн.)__________________________________________________________________
Термін використання кредиту ____________________________________________________________________________
Банківська ставка по кредиту: у % _________________________________________________________________________
Плата ;а кредит (тис. гри.) _______________________________________________________________________________
З вимогами Порядку проведення відбору природоохоронних заходів ознайомлені та зобов'язуємося їх виконувати.
Керівник _________________________ ______________________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
Головний бухгалтер _________________________ _____________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
Реєстраційний № _______________
“______”_________________200_р.
Додаток 2 до до пункту 4 Порядку проведення відбору |
ЗАПИТ
на здійснення природоохоронного заходу за залученими у банку кредитами з компенсацією відсоткової ставки
• Назва заходу _____________________________________________________ ______________________________________
• Відомості про претендента
2.1. Найменування юридичної особи ____________________________________________ _______________________________
2.2. Місцезнаходження ________________________________________________________________________________________
2.3. Телефон, факс____________________________________________________________________________________________
2.4. Форма власності___________________________________________________________________________________________
2.5 Чи отримував раніше з Державного фонду охорони навколишнього природного середовища у складі державного бюджету кошти на фінансування природоохоронної діяльності, за якою програмою, назва заходу, сума _______________________________________
3. Інформація щодо дотримання претендентом природоохоронного з аконодавства
3.1. Нарахована та сплачена сума збору за забруднення навколишнього природного середовища за два попередні роки:
нарахована в ________ році ______ , фактично сплачена __________________________
нарахована в_________ році ,_____ фактично сплачена___________________________
3.2. Сума відшкодувань за шкоду, заподіяну навколишньому природному середовищу через порушення претендентом природоохоронного законодавства за два попередні роки:
нарахована в році _____, фактично сплачена ________________,
нарахована в____ році______, фактично сплачена ___________,
• Місце реалізації заходу __________________________ ___________________________________________________
• Характеристика заходу:
5.1. Підстава для виконання (указати нормативно - правові акти, якими передбачено фінансування заходу, або інші підстави) __________________________________________________________________ __________________________________
_____________________________________________________________________________________________________
5.2. Мета та головні завдання заходу (перерахувати перелік екологічних проблем, що будуть вирішені, та короткий зміст заходу) _____________________________________________________________ _______________________________________
_____________________________________________________________________________________________________
• Масштабність екологічного впливу (загальнодержавний регіональний, місцевий) ______________________________
_____________________________________________________________________________________________________
5.4. Комплексність вирішення екологічних проблем (навести якісні або кількісні характеристики енерго- та ресурсозбереження) __________________________________________________________________ __________________________________
_____________________________________________________________________________________________________
5.5. Природоохоронний ефект (навести якісні та кількісні характеристики та розрахунки) _____________________________ _____________________________________________________________________________ ________________________
• Проектна документація (перерахувати основні показники бізнес-план), хто розробляв, коли і ким стверджено та узгоджено) _____________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________
7.Упроваджені технології (вітчизняна чи зарубіжна технологія; перебуває на стадії розробки, пілотного проекту чи апробована) _____________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________
8. Фінансування заходу (у цінах на момент подання запиту)
• Загальна вартість (тис. грн.) _________________ ___________________________________________________________
• Готовність заходу на момент подання запиту (у % від загальної вартості ) _____ __________________________________
_____________________________________________________________________________________________________
8.3. Сума кредиту банку для здійснення природоохоронного заходу______________________________________________
______________________________________________________________________________________________________
8.4. Розмір відсоткової ставки за залученим у банку кредитом для здійснення природоохоронного заходу________________________________________________________________________________________________
8.5. Видатки з Державного фонду на компенсацію відсоткової ставки за кредитом банку (за кодами економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ), тис. грн.):
усього___________________________ , у тому числі в _____ році (рік, на який подається запит) за КЕКВ___________
фактичні видатки за попередній період _________ за КЕКВ___________________
8.6. Фінансування за рахунок власних коштів (тис. грн.) усього________________________________________________
у тому числі у _______ році (рік, на який подається запит) ___ _________________
8.7. Інші джерела фінансування (тис. грн.)
усього:
джерело_______________________о бсяг фінансування ____________________________________________________
у т.ч. в _____ році (рік, на який подасться запит):
джерело ____________________ обсяг фінансування_______________________________________________________
• Термін реалізації заходу (указати дати його початку, закінчення та тривалість згідно з проектом)___________________________________________________________________________________________________
• Термін окупності заходу __________________ ___________________________________________________________
М. П.
Керівник
Головний бухгалтер