"Гаряча лінія" обласного штабу протидії коронавірусу0 800 503 508

Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян у Запорізькій обласній державній адміністрації, районних державних адміністраціях та органах місцевого самоврядування Запорізької області за 2019 рік

12 березня 2020 - 09:45

ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
про підсумки роботи зі зверненнями громадян у Запорізькій обласній державній адміністрації,
районних державних адміністраціях та органах місцевого самоврядування Запорізької області за 2019 рік

 

І. Забезпечення вимог законодавства про звернення громадян

Обласною державною адміністрацією протягом 2019 року здійснювалися заходи щодо виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від  7 лютого 2008 року   № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади» (далі – Указ).

Питання роботи зі зверненнями громадян розглядалося  на засіданні колегії облдержадміністрації 15.03.2019, за результатами видано розпорядження голови облдержадміністрації від 15.03.2019   № 130 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2018 році та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян».

До керівників структурних підрозділів облдержадміністрації та райдержадміністрацій облдержадміністрацією висунуті вимоги щодо забезпечення належного рівня роботи із зверненнями громадян та покладено персональну відповідальність за належну організацію роботи із зверненнями громадян. Зазначені рекомендації висунуті й до керівників органів місцевого самоврядування.

Забезпечено щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів міських (міст обласного значення) рад про стан організації роботи зі зверненнями громадян та заходи щодо підвищення її ефективності.

За інформаціями районних державних адміністрацій, структурних підрозділів облдержадміністрації та органів місцевого самоврядування, питання роботи зі зверненнями громадян розглядалися на засіданнях колегій усіх райдержадміністрацій (більшістю райдержадміністрацій – двічі на рік),  Департаменті економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації; Департаменті культури, туризму, національностей та релігій облдержадміністрації; Державному архіві Запорізької області облдержадміністрації, а також на засіданнях виконавчих комітетів усіх міських рад міст обласного значення. Крім того, питання удосконалення роботи із зверненнями громадян розглядалося в райдержадміністраціях та  структурних підрозділах облдержадміністрації на оперативних нарадах.

На виконання вимог законодавства у сфері звернень громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях та виконкомах міських рад міст обласного значення забезпечено:

облік та розгляд звернень громадян;  

проведення особистих та виїзних прийомів громадян згідно з графіками,  які доведено до відома громадян через засоби масової інформації або офіційні веб-сайти;

проведення щомісячних засідань постійно діючих комісій з питань розгляду звернень громадян;

проведення «гарячих» телефонних ліній спілкування керівників з населенням територій  та функціонування телефонів довіри;

роботу правових громадських приймалень з надання безкоштовних правових консультацій малозабезпеченим верствам населення;

проведення безкоштовних консультативно-правових зустрічей з населенням міст та районів області;

проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян у підпорядкованих структурних підрозділах, підприємствах та установах та надання методичної допомоги стосовно  організації цієї роботи та заслуховування звітів посадових осіб з питань забезпечення цієї ділянки роботи;

здійснення аналізу та узагальнення питань, що порушуються у зверненнях громадян, особливо повторних;

висвітлення на офіційних сайтах та у засобах масової інформації аналітичних матеріалів по роботі зі зверненнями громадян, графіків особистих та виїзних прийомів громадян, оголошень про проведення прямих «гарячих» телефонних ліній.

Згідно з графіком працівниками відділу  роботи із зверненнями громадян облдержадміністрації проведено перевірки додержання вимог законодавства про звернення громадян в усіх  20 райдержадміністраціях області,   2 структурних підрозділах облдержадміністрації: Департаменті житлово-комунального господарства та Департаменті екології та природних ресурсів, 

2 виконавчих органах міських рад: Оріхівської та Приморської міських рад (об’єднані територіальні громади).  У ході проведених перевірок надавалася практична та методична допомога щодо організації процесів роботи із зверненнями громадян відповідно до вимог чинного законодавства у цій сфері.  Оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях та структурному підрозділі облдержадміністрації  проводилося за показниками,  розробленими відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади».

Окрему  увагу облдержадміністрація приділяє підвищенню кваліфікації працівників новостворених об’єднаних територіальних громад у сфері роботи із зверненнями громадян. Так, на базі Запорізького обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування 24.04.2019 проведено тематичний короткостроковий семінар «Актуальні питання реалізації положень законодавства щодо звернень громадян та доступу до публічної інформації» для посадових осіб місцевого самоврядування  - працівників об’єднаних територіальних громад.

ІІ. Надходження звернень громадян до Запорізької обласної державної адміністрації

Протягом 2019 року  до облдержадміністрації, у т.ч. через органи влади вищого рівня, надійшло 5070 звернень, що у порівнянні з аналогічним періодом  2018 року більше на 42,7  відсотка  (2018 рік – 3553). Це сталося через зростання кількості надходження заяв від малозабезпечених верств населення про надання матеріальної допомоги на лікування.

Із загальної кількості звернень, що надійшли до облдержадміністрації,    4902 – письмові,  що на 51,7 відсотка більше показника попереднього року  (2018 рік – 3232 звернення).  Із них у електронній формі на спеціальну електронну пошту облдержадміністрації gromada@zoda.gov.ua  надійшло  313 звернень,  що на 20,8 відсотка менше аналогічного показника попереднього року (2018 рік – 395).  

Під час проведення особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації отримано 168 звернень,  що на 47,4 відсотка менше порівняно із попереднім роком (2018 рік - 321).

Загалом, якщо врахувати у загальній кількості звернень також 24475 звернень, з якими жителі області звернулися на урядову «гарячу» телефонну лінію,  та 14478   звернень на гарячу телефонну лінію облдержадміністрації, діяльність якої забезпечує комунальна установа «Запорізький обласний контактний центр», то загальна кількість звернень за 2019 рік становитиме 44023 звернень, що  на 13,0 відсотків більше аналогічного показника  попереднього року (додаток 1).

Надходження звернень громадян через вищі органи державної влади України  порівняно з минулорічним показником  не змінилося (965  звернень у  2019 році   проти  964 у 2018 році). Проте, їх питома вага у порівнянні з показником попереднього року зменшилася на 8,1 відсотка і становить 19,0 відсотків від загальної кількості звернень.  Найбільше звернень  надійшло з Офісу Президента України – 599, що на 24,8 відсотка більше у порівнянні з позаминулим роком (2018 рік – 480). Зменшилося  надходження звернень через Секретаріат Кабінету Міністрів України – 186  проти  248 у 2018 році,  міністерства та відомства – 108 проти 120 у 2018 році, Апарат Верховної Ради України 72 проти 116 у 2018 році (додаток 2).

За видами звернень, визначених Законом України «Про звернення громадян», домінують заяви (клопотання) – 96,1 відсотка. Скарги становлять 3,5 відсотка, пропозиції (зауваження) – 0,4 відсотка.

Більша частина звернень надійшла до облдержадміністрації від жителів міст обласного значення 3787 звернення,  або 74,7 відсотків від загальної кількості звернень, із них найбільше звернень надійшло від жителів  міста  Запоріжжя (3336  звернень, або 65,8 відсотка від загальної кількості звернень).

Від жителів  районів області надійшло 1207 звернення,  або 23,8 відсотка від загальної кількості звернень. Серед районів області найчастіше до органів влади усіх рівнів  зверталися жителі Запорізького (183 звернення), Василівського (116) та Вільнянського (106) районів.

Решта звернень надійшла від жителів інших областей – 76, або 1,5 відсотка.

У розрахунку на 10 тис. населення найбільш активно зверталися (при середньому показнику по області 29 звернень) жителі м. Запоріжжя (45), Новомиколаївського (55), Запорізького (32) та Приморського  ( 29) районів.

Найменше звернень у розрахунку на 10 тис. населення надійшло від жителів  Великобілозерського (5), Веселівського (6), Пологівського (7) районів та м. Енергодара (8) (додаток 3).

Протягом  2019 року порівняно з попереднім роком спостерігалося зростання темпів надходження звернень громадян до облдержадміністрації з 15 із 25 територій області, зокрема найбільше  з Якимівського району (у 2 рази),  м. Бердянська (+87,9 відсотка), Михайлівського (+87,8 відсотка), Запорізького (+72,6 відсотка) та Гуляйпільського (+71,4 відсотка) районів.  Суттєво зменшилася кількість звернень лише від жителів Великобілозерського та  Веселівського районів (у 2 рази), Бердянського (-36,6 відсотка), Пологівського району (-34,9 відсотка) та Приазовського (-26,1 відсотка) районів  (додаток 4).  У попередньому році спостерігалося зростання темпів надходження звернень громадян до облдержадміністрації з 12 із 25 територій.            

Кількість повторних звернень у порівнянні з попереднім роком зменшилася на 45,3 відсотка і складає 35 звернень, або 0,7 відсотка від загальної кількості звернень.  Найбільше повторних звернень надійшло від жителів міст Запоріжжя (11) та Бердянська (4), Запорізького (6), Новомиколаївського (4) та Михайлівського (3) районів.

Аналіз свідчить, що основною причиною повторних звернень є невдоволення заявників наданими роз’ясненнями щодо порядку вирішення їх проблем, в тому числі і тих питань, розгляд яких припинено згідно зі ст.8 Закону України «Про звернення громадян»,  а також питань,  що не відносяться до компетенції облдержадміністрації.

За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 233 колективних звернення, з них одне масове (акційне), що складає 4,6 відсотка від загальної кількості звернень. У порівнянні з попереднім роком кількість цих звернень зменшилася на 6,4 відсотка (2018 рік – 249). Найбільше колективних звернень надійшло від жителів м. Запоріжжя     (103 звернення,  або 44,2 відсотка від загальної кількості колективних звернень), м. Бердянська (13), м. Мелітополя (11),  Запорізького (22), Мелітопольського  (17) та Чернігівського  (13) районів. У  акційному  та колективних зверненнях громадян найбільш хвилювали питання щодо збереження закладів інтернатного типу, медичних та загальноосвітніх навчальних закладів в ході тривання процесу реформування галузей освіти та охорони здоров’я.

З урахуванням колективних звернень до облдержадміністрації звернулося 23684 громадянина (2018 рік – 20133 громадянина).

Значна частина звернень надійшла до облдержадміністрації від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки (додаток 5), зокрема:

за категоріями громадян   – 2110,  або 41,6 відсотка, а саме:  від осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни та бойових дій – 171 звернення;  від осіб з інвалідністю  І, ІІ, ІІІ групи – 1603; від ветеранів праці – 64; від дітей війни – 163; від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня»  – 85; від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 24; 

за соціальним станом  –  від  пенсіонерів 2319 звернень, або 45,7 відсотка від загальної кількості звернень. Крім того, частка звернень від робітників становить  2,4 відсотка, працівників бюджетної сфери – 1,6 відсотка, безробітних – 1,2 відсотка, селян – 1,1 відсотка, державних службовців – 0,6 відсотка, підприємців та  пенсіонерів з числа військовослужбовців – по 0,3 відсотка, журналістів, учнів та студентів – по 0,2 відсотка, військовослужбовців – 0,1 відсотка. У решті звернень соціальний стан заявниками не повідомлявся.

У зверненнях громадяни впродовж 2019 року порушили 5579 питань різної тематики, що на 38,7 відсотка більше показника попереднього року (2018 рік – 4021 питання) (додаток 6).

Пріоритетними у зверненнях залишаються питання соціального захисту,  комунального господарства, житлової політики та охорони здоров’я.

Протягом останніх років найбільш актуальною групою питань залишаються звернення соціального спрямування – 3403 питання означеної тематики, або 61,0 відсоток від загальної кількості питань. Кількість цих питань у порівнянні з показником попереднього року збільшилася майже у 2 рази (2018 рік – 1740, або 43,3 відсотка). Пріоритетним для громадян було питання надання адресної грошової  допомоги на лікування (79,3 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики). Серед інших  були питання призначення та виплати субсидії, отримання державних соціальних виплат та пільг, перегляду розміру пенсій. Найбільше звернень цієї тематики надійшло від жителів  міст Запоріжжя та Мелітополя, Запорізького,  Василівського та Новомиколаївського районів.

Друге місце за актуальністю посіли питання комунального та дорожнього господарства – 546 питань, або 9,8 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань у порівнянні з аналогічним показником попереднього року  зменшилася на 4,0 відсотки (2018 рік – 569, або 14,2 відсотка). Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання  експлуатації та ремонту житла, невідповідності рівня оплати комунальних послуг якості їх надання, відсутності централізованого опалення у житлових будинках, санітарного стану та благоустрою прибудинкових територій, а також неналежного стану автодоріг державного, місцевого значення та доріг комунальної власності у населених пунктах. Найбільше звернень цієї тематики надійшло з міст Запоріжжя, Бердянська та Мелітополя, Запорізького Михайлівського, Василівського та Вільнянського районів.

На третьому місці за актуальністю перебувають питання житлової політики – 258  питань (4,6 відсотка), кількість яких збільшилася на 19,4 відсотка у порівнянні з попереднім роком, а питома вага зменшилася на 0,8 відсотка (2018 рік –  216, або 5,4 відсотка). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:  поліпшення житлових умов, передачі житлових будинків, гуртожитків до комунальної власності, об’єднання мешканців багатоквартирних будинків, кредитування житлового будівництва. Найбільше звернень з питань житлової політики надійшло з  міст Запоріжжя та Бердянська та Запорізького районів.

Четверте місце за актуальністю посіли  питання охорони здоров’я – 254 питань (4,6 відсотка). Кількість цих питань зменшилася на 4,2 відсотка порівняно з аналогічним показником попереднього року (2018 рік – 265, або 6,6 відсотка). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання щодо надання безоплатної медичної допомоги, забезпечення ліками в рамках державної програми «Доступні ліки», неправомірних, на думку заявників,  дій працівників закладів охорони здоров’я,  роботи МСЕК та порядку вибору лікаря первинної допомоги,  незгоди із закриттям або перетворенням медичних закладів.  Більшість звернень цієї тематики надійшло з  міст Запоріжжя та Мелітополя, Гуляйпільського та Вільнянського районів.

Питання аграрної політики і земельних відносин перебувають на п’ятому  місці – 201 (3,6 відсотка). Кількість цих питань у порівнянні з минулим роком збільшилася на 6,3 відсотка, а питома вага зменшилася на 1,1 відсотка (2018 рік – 189, або 4,7 відсотка). У цій тематичній групі громадяни порушували питання щодо індивідуального землекористування і присадибного господарства,  отримання та оформлення документів на приватизацію земельних ділянок,  розрахунків за здані в оренду паї, діяльності окремих сільгосппідприємств. Більшість звернень цієї тематики надійшло з  Вільнянського, Запорізького та Василівського районів.

Шосте місце за актуальністю посіли питання діяльності місцевих органів виконавчої влади – 153 (2,7 відсотка). У порівнянні з аналогічним періодом попереднього року кількість цих питань зросла на 35,4 відсотка, проте їх питома вага залишилася на рівні попереднього року (2018 рік – 113, або 2,8 відсотка). Нарікання громадян спричиняє бездіяльність, на їх думку, посадових осіб місцевих органів виконавчої влади та їх територіальних підрозділів у вирішенні їх проблем.

Питання роботи транспорту та зв’язку перебувають на сьомому місці – 141 (2,5 відсотка). Кількість цих питань зменшилася на 31,2 відсотка (2018 рік – 205 або 5,1 відсотка).  Актуальним у зверненнях щодо роботи транспорту постали питання щодо внесення змін до деяких маршрутів приміського сполучення, недотримання графіків руху транспорту,  а також незадовільної якості перевезення пасажирів. Найбільше звернень цієї тематики надійшло з Запорізького та Мелітопольського районів.

Питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку перебувають на восьмому місці – 126 питань (2,3 відсотка), що на 24,1 відсотка менше показника попереднього року (2018 рік  –  166, або 4,1 відсотка).  Проблеми, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян цієї тематичної групи стосуються діяльності чи бездіяльності працівників поліції; тяганини при розслідуванні, відмови у порушенні та безпідставного закриття кримінальних справ; порушень громадського порядку, непорозумінь між сусідами; реєстрації громадян за місцем проживання;  діяльності судових органів та перегляду судових рішень.

Серед актуальних у зверненнях громадян до облдержадміністрації слід відзначити  питання: освіти – 107 (1,9 відсотка), діяльності  органів місцевого самоврядування – 78 (1,4 відсотка), праці і заробітної плати – 65 (1,2 відсотка), екології та природних ресурсів – 49 (0,9 відсотка).  

Голова обласної державної адміністрації та його заступники приділяють велику увагу розгляду  звернень пільгової категорії громадян, безпосередньому спілкуванню з мешканцями області під час проведення особистих та виїзних прийомів, гарячих телефонних ліній спілкування із громадянами.

Згідно із графіками особистого прийому громадян в січні – грудні  звітного періоду керівництвом облдержадміністрації проведено 145 особистих  прийомів, у тому числі 18 виїзних  прийомів у районах області,  під час яких надійшло 168 звернень.

З метою реалізації проекту «Влада на зв’язку з громадськістю», який є дієвим механізмом взаємодії жителів Запорізької області з керівництвом Запорізької облдержадміністрації, за звітний період  проведено  26 гарячих телефонних ліній спілкування із громадянами голови облдержадміністрації та його заступників, на які зателефонувало 293 жителі області.

З виїздом на місце проведено Дні контролю у Веселівському, Запорізькому та Василівському районах, в ході яких перевірено фактичне виконання доручень керівництва облдержадміністрацій за зверненнями Дьяченко Р.С., Мельниченко Я.В. та Котлярової Н.Л.

Найбільш проблемні питання громадян було розглянуто на засіданнях постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, зокрема:  

щодо функціонування систем водопостачання та електропостачання в багатоквартирному будинку ОСББ «Правобережний» за колективним зверненням його мешканців;

щодо незаконного позбавлення субсидії учасника бойових дій Міця Ю.К. внаслідок помилково нарахованого боргу Концерном «Міські теплові мережі»;

щодо аварійної ситуації на каналізаційному колекторі  у м. Бердянську за зверненням Романовської Я.О.;

щодо неправомірних, на думку заявника, дій працівників ПАТ «Запоріжжяобленерго», пов’язаних з некоректним нарахуванням оплати за електроенергію;

щодо ремонту автомобільних доріг у напрямку міст Мелітополя та Бердянська за зверненнями Бобровицької Л.А., Шелепко В.М. та Єрмак Т.В.

З виїздом на місце проведено Дні контролю у Веселівському, Запорізькому та Василівському районах та м. Запоріжжя, в ході яких перевірено фактичне виконання доручень керівництва облдержадміністрацій за зверненнями Дьяченко Р.С., Мельниченко Я.В. та Котлярової Н.Л.,        Бачуріна П.П. та   жителів житлового будинку по вул. Європейській, 2.

З метою підтримки жителів області та вимушених переселенців, які зареєстровані на території області і потребують соціального захисту,  у рамках реалізації обласної Програми соціальної підтримки ветеранів війни, праці, дітей війни, інвалідів, інших соціальних груп населення, що перебувають у складних життєвих обставинах «Назустріч людям» на 2017 – 2019 роки із обласного бюджету виділено одноразову матеріальну допомогу 2674 громадянам на загальну суму 5,188 тис. грн.

У зв’язку з численними  зверненнями громадян щодо незадовільного стану автодоріг (40 звернень) оновлення автошляхів регіону стало одним із пріоритетів роботи влади.  Під час робочих поїздок до районів області  голова облдержадміністрації перевіряв хід виконання цих робіт, в результаті  чого Запорізька область стала одна з лідерів по ремонту доріг.  Ремонтні роботи виконувалися на ділянках автодоріг державного значення Запоріжжя-Маріуполь (відремонтовано за один будівельний сезон 123 км дороги), Василівка-Бердянськ, а також ділянках автодоріг місцевого значення в Бердянському, Василівському, Кам'янсько- Дніпровському, Веселівському, Вільнянському, Запорізькому, Мелітопольському, Михайлівському, Новомиколаївському, Оріхівському, Пологівському, Приморському, Розівському, Токмацькому, Чернігівському, Якимівському районах. На комунальній дорозі по вул. Ломоносова у місті Мелітополь відремонтовано 2,3 км дороги.

За підсумками розгляду звернень, що надійшли до облдержадміністрації,  позитивно вирішено 2267, що становить 44,7 відсотка від загальної кількості звернень.  Переслані за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» 181 звернення (3,6 відсотка), не підлягали розгляду відповідно до ст. 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян»  69 звернень (1,4 відсотка), повернуто авторові відповідно до ст. 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян»  50 звернень (1,0 відсотка),  відмовлено у задоволенні на 68 звернень (1,3 відсотка). Надано роз’яснення з посиланням на правові норми або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для подальшого вирішення порушуваних проблем на 2326 звернень  (45,9 відсотка). Решта звернень знаходиться у стадії розгляду (2,1 відсотка).

Моніторинг виконавської дисципліни висвітлює системні прорахунки в організації роботи з розгляду звернень громадян  у Департаменті  промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації, яким   допускаються  систематичні порушення терміну надання інформації до відділу роботи із зверненнями громадян  про розгляд звернень (упродовж 2019 року Департаментом  порушено Порядок  розгляду письмових звернень громадян в облдержадміністрації при розгляді  33 звернень, що перебували на контролі).

 

ІІІ. Надходження звернень громадян до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування області

Протягом 2019 року до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування  Запорізької області надійшло більше 102,2 тис. звернень, що на           11,4 відсотка менше порівняно з попереднім роком (2018 рік – 115,4 тис). Із загальної кількості звернень 54,6 тис.  (53,4 відсотка) надійшли поштою, 47,7 тис. (46,6 відсотка) подано на особистих прийомах (додаток 7).

Переважна частина зазначених звернень надійшла до органів місцевого самоврядування – 94,0 тис., або 92,0 відсотки від загальної кількості звернень.  Із них найбільше звернень надійшло до сільських рад та сільських рад  об’єднаних територіальних громад – 38,1 тис. (37,3 відсотка), а також міських рад міст обласного значення – 27,0 тис.  (26,4 відсотка) від загальної кількості усіх звернень до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування області.

До місцевих державних адміністрацій області упродовж 2019 року надійшло 8,2 тис. звернень, або 8,0 відсотків від загальної кількості усіх звернень до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області.  Із них:

          до обласної державної адміністрації – 5,1 тис. звернень (5,0 відсотків);

          до районних державних адміністрацій надійшло 3,1 тис. звернень (3,0 відсотки).

У розрізі територій найбільше звернень громадян надійшло до місцевих органів влади (при середньому показнику по області  2597 звернень) від жителів Бердянського (8210), Токмацького (5900), Якимівського (5548) районів та м. Бердянська (5015). Найменше звернень надійшло від жителів Чернігівського (562), Михайлівського (865) районів (додаток 8).

У розрахунку на 10 тис. населення найбільше звернень громадян (при середньому показнику по області 989  звернень)  надійшло до місцевих органів влади від жителів Бердянського (3352), Токмацького (2737), Великобілозерського (1976 звернень), Новомиколаївського (1745) та  Якимівського (1696) районів.

Найменше звернень у  розрахунку на 10 тис. населення надійшло від жителів міст Мелітополя (190), Енергодара (219) та Запоріжжя (222), Михайлівського (309), Чернігівського (343) та Гуляйпільського (486) районів.

Упродовж  2019 року до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування надійшло  3247  повторних звернень громадян         (3,2 відсотка), що у порівнянні з попереднім  роком менше на  5,0 відсотків (2018 рік – 3418 звернення, або 3,0 відсотки). Із загальної кількості повторних звернень по області  68,4 відсотка звернень надійшло до міських рад міст обласного значення.  Беззаперечним «лідером» за кількістю повторних звернень, як і у попередні роки, залишається виконавчий комітет Запорізької міської ради (2126 звернень, або 65,5 відсотка від загальної кількості повторних звернень).  

Найвищий показник повторності серед районів мають Бердянський (530 звернень), Приморський (25), Оріхівський (21), Якимівський (19).

Протягом 2019 року до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування надійшло 3840 колективних звернень (3,8 відсотка), що у порівнянні з попереднім роком менше на 3,0 відсотки (2018 рік – 3956, або 3,4 відсотка). Найбільше колективних звернень надійшло від жителів міст Запоріжжя (873) та Бердянська (386); серед районів – від жителів Вільнянського (129), Василівського (120) та Оріхівського (111).

Протягом 2019 року до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування області надійшло 26781 звернення від найменш соціально захищених категорій громадян, з них:

від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 4721 звернення (4,6 відсотка від загальної кількості);

від осіб з інвалідністю І, ІІ, ІІІ групи - 7538 звернень (7,4 відсотка);

від ветеранів праці - 3696 звернень (3,6 відсотка);

від дітей війни – 4966 звернень (4,9 відсотка);

від членів багатодітних сімей та одиноких матерів, матерів-героїнь – 5541 звернення (5,4 відсотка);

від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЄС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 319 звернень (0,3 відсотка).

Питома вага звернень цих категорій громадян у 2019 році склала 26,2 відсотка від їх загальної кількості за цей період (у 2018 році – 29005 звернень, або 25,1 відсотка).

У зверненнях до місцевих державних адміністрацій та  органів місцевого самоврядування області громадяни порушили 104,2 тис. різноманітних питань, що на 10,8 відсотка менше показника попереднього року (2018 рік – 116,9 тис. питань).     

На першому місці, як і у попередні роки,  перебували питання соціального захисту (28,3 тис. звернень, або 27,7 відсотка), на другому місці за актуальністю питання комунального господарства (17,2 тис. звернень, або 16,8 відсотка), на третьому місці - питання аграрної політики і земельних відносин (16,1 тис. звернень, або 15,7 відсотка), на четвертому місці питання житлової політики (8,9 тис. звернень, або 8,7 відсотка).

За результатами розгляду звернень місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування  позитивно вирішено 50,6 тис. звернень, що становить 49,5 відсотка від загальної кількості звернень.  Найбільш високі показники позитивно вирішених звернень  громадян мають районні ради сільських районів, районні ради об’єднаних територіальних громад (81,4 відсотка від загальної кількості звернень до відповідних органів),  сільські ради, сільські ради об’єднаних територіальних громад (68,6 відсотка), селищні ради, селищні ради об’єднаних територіальних громад (66,3 відсотка).

 

Бажає кращого підготовка звітних матеріалів деякими районними державними адміністраціями.

Так, Великобілозерська райдержадміністрація надіслала узагальнений статистичний звіт (у табличній формі) з численними помилками.

Одиничні зауваження статистичної інформації наявні у звітах:

Бердянської, Вільнянської, Михайлівської райдержадміністрацій - за 2018 рік;

Мелітопольської, Розівської та Приазовської райдержадміністрацій, Дніпровської районної адміністрації - за 2019 рік;

Кам’янсько-Дніпровської, Запорізької, Новомиколаївської та Токмацької райдержадміністрацій - за 2018 і 2019 роки.      

Оріхівська райдержадміністрація направила інформацію про роботу зі зверненнями громадян за 2019 рік лише в електронному вигляді та без аналітичної довідки.

Це призвело до додаткових труднощів при підготовці узагальнюючої інформації за 2019 рік до Офісу Президента України. Тому, всі виявлені помилки (зауваження) виправлені виконавцями і, як висновок, треба більш ретельно ставитись до підготовки зазначених звітних матеріалів.

Підсумовуючи вищесказане, можна зробити висновок, що при в цілому пристойному рівні організації роботи із зверненнями громадян в місцевих державних адміністраціях та виконавчих органах місцевого самоврядування є окремі недоліки, на які необхідно сконцентрувати увагу у поточному році.         

 

 

 

 

Начальник  відділу роботи
із зверненнями громадян
апарату облдержадміністрації

 

 

              Денис КАС’ЯНЕНКО