"Гаряча лінія" обласного штабу протидії коронавірусу0 800 503 508

Новини

Як повернути в магазин товар належної якості, який не підійшов покупцеві

21 липня 2020 - 15:50

До Головного управління Держпродспоживслужби надходять скарги від споживачів щодо відмови продавців у заміні товару належної якості або поверненні за нього коштів, якщо він не підійшов, наприклад, за формою або кольором.

У ході розгляду таких звернень з’ясовується, що споживач дійсно не завжди має на це право.

Роз’яснюємо, що необхідно знати споживачеві при обміні та поверненні товару.

Нормою ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що споживач має право протягом 14 днів після дня покупки замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або не може бути використаний за призначенням. Але за умови, якщо товар не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, заводська упаковка, документи.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право придбати будь-які інші товари або розірвати договір купівлі-продажу та одержати сплачені за товар кошти. При поверненні коштів розрахунки із споживачем проводяться, виходячи з вартості товару на момент його покупки. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше 7 днів.

Тож, споживачу буде відмовлено в заміні товару або поверненні грошей, якщо:

  • товар був у використанні;

  • з моменту придбання товару пройшло понад 14 днів;

  • при перевірці якості товару виявлені механічні пошкодження, ознаки стороннього втручання (розкриття, спроба ремонту);

  • відсутній документ, що підтверджує факт купівлі товару або гарантійний талон, повна комплектація товару.

Крім того, слід зазначити, що не всі товари можна обміняти та повернути. Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну та поверненню, якщо вони не задовольняють споживачів з будь-яких причин, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» і до нього віднесено продовольчі товари, предмети сангігієни, дитячі іграшки, білизну, друковані видання, ювелірні вироби та інші.

За консультацією щодо захисту своїх прав ви можете звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області.

 

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю


Читайте також

Запорізькі легкоатлети повернулись до тренувань у найкращому легкоатлетичному манежі України

«Почати бізнес. Креативна індустрія» – новий серіал на платформі Дія.Бізнес

Недотримання карантинних вимог призвело до збільшення летальних випадків від COVID-19

У Запоріжжі вандали пошкодили меморіальну дошку дітям, що загинули в роки Голодомору

У Запорізькій області триває акція «Нагодуй птахів взимку»

Марафон здорових звичок: запоріжцям пропонують ходити сходами

Уряд розробив програми підтримки людей і бізнесу у разі посилення карантину

Оперативна інформація про поширення коронавірусної інфекції COVID-19 у Запорізькій області

В Україні зафіксовано 693 407 підтверджених випадків COVID-19

Представники обласної влади взяли участь у засіданні Урядового комітету з питань європейської та євроатлантичної інтеграції

Запорізька область долучилась до Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

У медичні заклади Запорізької області буде придбано додатково ще 300 кисневих концентраторів