Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

Як повернути в магазин товар належної якості, який не підійшов покупцеві

21 липня 2020 - 15:50

До Головного управління Держпродспоживслужби надходять скарги від споживачів щодо відмови продавців у заміні товару належної якості або поверненні за нього коштів, якщо він не підійшов, наприклад, за формою або кольором.

У ході розгляду таких звернень з’ясовується, що споживач дійсно не завжди має на це право.

Роз’яснюємо, що необхідно знати споживачеві при обміні та поверненні товару.

Нормою ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що споживач має право протягом 14 днів після дня покупки замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або не може бути використаний за призначенням. Але за умови, якщо товар не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, заводська упаковка, документи.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право придбати будь-які інші товари або розірвати договір купівлі-продажу та одержати сплачені за товар кошти. При поверненні коштів розрахунки із споживачем проводяться, виходячи з вартості товару на момент його покупки. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше 7 днів.

Тож, споживачу буде відмовлено в заміні товару або поверненні грошей, якщо:

  • товар був у використанні;

  • з моменту придбання товару пройшло понад 14 днів;

  • при перевірці якості товару виявлені механічні пошкодження, ознаки стороннього втручання (розкриття, спроба ремонту);

  • відсутній документ, що підтверджує факт купівлі товару або гарантійний талон, повна комплектація товару.

Крім того, слід зазначити, що не всі товари можна обміняти та повернути. Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну та поверненню, якщо вони не задовольняють споживачів з будь-яких причин, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» і до нього віднесено продовольчі товари, предмети сангігієни, дитячі іграшки, білизну, друковані видання, ювелірні вироби та інші.

За консультацією щодо захисту своїх прав ви можете звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області.

 

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю


Читайте також

Обласна влада не залишає людей наодинці з бідою: як допомагають переселенцям та постраждалим внаслідок війни

«Показник значно кращий, порівняно з минулим роком»: представник ТЦК та соціальної підтримки про приписну кампанію 2024 року

Іван Федоров – про фортифікації та укриття

Товариство Червоного Хреста України відзначило 106 років із дня заснування

СБУ повідомила про підозру ще 12 колаборантам, які працюють в окупаційному «мвс рф» на Запоріжжі

Іван Федоров зустрівся з представниками Всесвітньої організації охорони здоров’я – обговорили медичні потреби регіону

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

Впродовж доби окупанти 442 рази били по Запорізькій області.

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 785-го дня війни

«Прозорість та підзвітність»: проаналізовано тендери на понад 230 млн грн

Молодіжний центр “People.UA” відкрився у Запорізькій області

Запорізька область буде забезпечена хлібом: в регіоні триває посівна