Чому утворюються черги на послугу з реєстрації права власності у ЦНАПах і які кроки робить місто для розвантаження системи? Про це розповів заступник міського голови Андрій П’ятницький під час брифінгу в медіацентрі Запорізької ОВА. Перш за все, посадовець нагадав, як відбувається процедура реєстрації права власності на нерухоме майно. – ЦНАП – це так зване єдине вікно, через яке лише приймаються документи, які в подальшому передаються до бек-офісів для розгляду їх по суті. Саме в цих бек-офісах документи безпосередньо розглядаються та приймаються рішення за адміністративною послугою. Адміністратори ЦНАПу – це ті фахівці, які приймають населення в різних районах міста. Є обмежений перелік послуг, які вони надають громадянам самостійно на місці, проте в більшості випадків вони просто перевіряють комплектність документів та передають такі подані документи тим органам або посадовим особам, які фактично їх розглядають, приймають рішення, тим самим надаючи адміністративну послугу, за якою людина звернулась. А результат цієї послуги у вигляді прийнятого рішення, оформленого документально, людина отримує тим саме шляхом – у адміністратора ЦНАП, якому бек-офіс повертає документи разом з оформленим документальним рішенням, – пояснив Андрій Пʼятницький. Заступник міського голови пояснив, що перелік послуг в ЦНАПах достатньо великий, проте наразі найбільше проблем виникає саме з реєстрацією нерухомого майна. – Зараз в ЦНАПах міста Запоріжжя надається 496 послуг, і протягом наступного місяця кількість їх буде збільшена до 520. І лише з послугою реєстрації нерухомого майна є проблеми. Реєстрація нерухомого майна в нас здійснюється, коли особа приходить до ЦНАПу, подає відповідні документи. Їх приймає адміністратор, який передає подані документи на розгляд державного реєстратора. Державний реєстратор – це вже фахівець, який склав іспит в Міністерстві юстиції України та отримав доступ до Реєстру нерухомого майна для здійснення відповідних реєстраційних дій. На превеликий жаль, наразі в Запоріжжі працює лише 10 державних реєстраторів нерухомого майна, – повідомив посадовець. – Документи, які підтверджують право власності на нерухоме майно, оформлені до 2013 року відповідно до законодавства, що діяло на той момент, є чинними, і ніяких питань щодо їх легітимності взагалі немає, – наголосив Андрій Пʼятницький. Окремо він нагадав про екстериторіальність реєстрації та про те, що після початку повномасштабного вторгнення частина державних реєстраторів з інших територіальних громад, здебільшого окупованих, була відключена від Реєстру нерухомого майна. Це значно збільшило навантаження саме на державних реєстраторів міста Запоріжжя. Щоб розвантажити систему, наразі вже запроваджено запис на прийом на місяць вперед – замість тижневого, як було раніше. Також завдяки співпраці із Запорізькою ОДА та Міністерством юстиції України до роботи вже долучаються державні реєстратори з інших громад Запорізької області. – Якщо раніше реєстрацію забезпечували лише десять наших фахівців, то сьогодні Міністерством юстиції вже підключено до Реєстру нерухомого майна 11 громад, де працюють 14 реєстраторів. Разом – це 24 фахівці, які приймають документи з усього нашого регіону. Це поступове, але відчутне розвантаження системи, – повідомив Андрій П’ятницький. Для оформлення права власності можна звернутися й до нотаріусів, які також мають повноваження державних реєстраторів. – Ми провели велику нараду з усіма нотаріусами міста – і державними, і приватними. Вони погодилися допомагати в реєстрації нерухомого майна. Послуга в них є платною, але це додаткова можливість для громадян, особливо тих, для яких проведення реєстрації є терміновим, і вони не можуть чекати з будь-яких причин, – підкреслив посадовець. Водночас у ЦНАПах посилили технічний захист від зловживань електронною чергою. – Інформація щодо зловживань посадовцями ЦНАПів міста Запоріжжя щодо надання місць в електронній черзі є такою, що не відповідає дійсності. Технічно система електронної черги побудована таким чином, що послуга надається виключно тій особі, яка безпосередньо в ній зареєструвалася. Інша людина отримати її не може, – підсумував заступник міського голови. Посадовець закликав запоріжців зберігати спокій і не створювати зайвого ажіотажу.
Спікер розвінчав хвилю фейків щодо «недійсності» старих документів.