Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян у Запорізькій обласній державній адміністрації у 2016 році

25 січня 2017 - 15:47

Робота зі зверненнями громадян у Запорізькій обласній державній адміністрації (далі - облдержадміністрація) протягом 2016 року проводилась у порядку, визначеному Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постановами Кабінету Міністрів України та розпорядженнями голови облдержадміністрації, що регламентують роботу зі зверненнями громадян.

На розгляд до облдержадміністрації протягом 2016 року надійшло 4179 звернень, що на 50,87 відсотка більше у порівнянні з 2015 роком (2015 рік – 2770), з них: 3467 – письмових і 712 – подано громадянами на особистих прийомах.

Від вищих органів державної влади України, до яких звернулися жителі області, на розгляд та виконання надійшло 1559 звернень, або 37,3 відсотка від загальної кількості звернень (за аналогічний період попереднього року – 887 звернень, або 32,0 відсотка), зокрема: з Адміністрації Президента України – 629, Кабінету Міністрів України – 328, Верховної Ради України – 190, міністерств та відомств – 412.

Серед загальної кількості звернень 95,9 відсотка складають заяви (клопотання); 3, 8 відсотка – скарги; 0,3 відсотка – пропозиції.

За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 362 колективних звернення (8,66 відсотка від загальної кількості звернень), кількість повторних звернень склала 17 одиниць (0,4 відсотка).

За територіальною ознакою найбільше звернень надійшло від жителів Комунарського та Дніпровського районів м. Запоріжжя, а також Запорізького, Кам’янсько-Дніпровського, Оріхівського, Вільнянського та Василівського районів Запорізької області.

З урахуванням колективних звернень до облдержадміністрації звернулось 27948 громадян, які порушили 4988 питань різної тематики, що на 31,7 відсотка більше аналогічного показника попереднього року (2015 рік – 3787 питань).

Протягом останніх років найбільш актуальною групою питань залишаються звернення соціального спрямування, кількість яких збільшилась на 61,3 відсотка проти аналогічного показника попереднього року. Всього за 2016 рік отримано 1441 звернення цієї тематики, або 28,9 відсотка від загальної кількості питань, (2015 рік – 892, або 23,6 відсотка). Проблеми, які найчастіше порушувалися у зверненнях соціального спрямування – процедура оформлення житлових субсидій, призначення та виплати різних видів соціальної допомоги. Вимушені переселенці висловлювали обурення з приводу призупинення та затримки виплати їм щомісячної адресної соціальної допомоги. Надходили звернення з проханням надати гуманітарну та матеріальну допомогу, у тому числі на лікування.

Друге місце за актуальністю посіли питання комунального господарства – 811 питань, або 16,3 відсотка від загальної кількості питань (2015 рік – 394, або 10,4 відсотка). Зростання в 2 рази кількості питань цієї тематики обумовлено незгодою зі встановленням загально-будинкових лічильників газу у багатоквартирних будинках, занепокоєнням зростанням тарифів та розрахунків за оплату житлово-комунальних послуг, якістю надання житлово-комунальних послуг, необхідністю проведення ремонту та незадовільним утриманням житлового фонду і прибудинкових територій.

На третьому місці за актуальністю перебувають питання житлової політики – 604 звернення, або 12,1 відсотка (2015 рік –579 звернень, або 15,3 відсотка). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання: поліпшення житлових умов, передачі житлових будинків, гуртожитків до комунальної власності, кредитування житлового будівництва.

За звітний період збільшилась кількість питань охорони здоров’я - 439 звернень, або 8,8 відсотка, проти 360 за аналогічний період попереднього року, які перебувають на четвертому місці за актуальністю. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання: надання безоплатної медичної допомоги, забезпечення ліками, неналежне функціонування державних і комунальних лікувальних закладів та неправомірних дій працівників закладів охорони здоров’я, робота МСЕК та встановлення групи інвалідності.

Актуальними залишаються питання аграрної політики і земельних відносин – 400 звернень, або 8,0 відсотка від загальної кількості питань.

Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до облдержадміністрації від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема: за соціальним станом – від пенсіонерів 703 звернення;

за категоріями громадян – 1176 звернень, а саме: від учасників війни, бойових дій – 52 звернення, військовослужбовців (учасників АТО) – 53, матерів-героїнь – 17, інвалідів І, ІІ, ІІІ групи – 665, ветеранів праці – 52, дітей війни – 180, членів багатодітних сімей та одиноких матерів -136, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 21.

Питома вага звернень від найменш соціально захищених категорій громадян склала 45,0 відсотків від їх загальної кількості.

Важливу роль у посиленні довіри до влади відіграє особисте спілкування представників влади з громадянами. З метою поліпшення діалогу влади і суспільства шляхом безпосереднього спілкування з громадянами представників органів влади у поточному році за ініціативою голови облдержадміністрації було суттєво посилено напрямок роботи щодо проведення особистих прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації. Упродовж 2016 року керівництвом облдержадміністрації проведено 125 особистих прийомів, у тому числі 63 виїзних прийомів у районах області, під час яких надійшло 712 звернень, що у 2,5 рази більше у порівнянні з кількістю звернень за попередній рік (2015 рік – 281). В ході проведення особистих виїзних прийомів керівництва облдержадміністрації застосовується така форма роботи як участь депутатів обласної ради, голів районних державних адміністрацій, голів та депутатів районних рад та міських голів в особистому прийомі, що дає можливість більш оперативно вирішувати порушені громадянами з відповідних населених пунктів питання під час прийому.

За 2016 рік керівництвом облдержадміністрації проведено 14 гарячих телефонних ліній спілкування із громадянами голови облдержадміністрації та його заступників, на які зателефонувало 174 жителі області.

В облдержадміністрації забезпечено функціонування електронної пошти для відправлення звернень громадян в електронній формі gromada@zoda.gov.ua та впроваджено спеціальну форму, яка функціонує на офіційному веб-порталі облдержадміністрації у розділі «Звернення громадян». Протягом 2016 року до облдержадміністрації надійшло 338 електронних звернень.  

У відділі роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації забезпечено належну реєстрацію звернень в автоматизованій системі діловодства «Optima-WorkFlow» із застосуванням класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858. Усі звернення, що надходять до облдержадміністрації, розглядаються керівництвом і надаються відповідні доручення виконавцям щодо їх розгляду.

На виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 свою роботу продовжила створена у 2008 році постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян, склад якої було оновлено розпорядженням голови облдержадміністрації від 29.06.2016 № 378.

Забезпечено щомісячне проведення дня контролю обласною державною адміністрацією, в рамках якого здійснюються перевірки стану виконання доручень, наданих районним державним адміністраціям за результатами розгляду звернень громадян. За 2016 рік розглянуто стан виконання доручень керівництва облдержадміністрації по 12 зверненням. Тематика питань стосувалась житлово-комунального, медичного, соціального спрямування та підвезення учнів до шкіл у сільській місцевості.

Забезпечено щоквартальне звітування структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів міських (міст обласного значення) рад про стан організації роботи зі зверненнями громадян та заходи щодо підвищення її ефективності.

Протягом 2016 року згідно розпоряджень голови облдержадміністрації було створено 3 робочих групи по розгляду звернень громадян з окремих питань.

За підсумками розгляду звернень позитивно вирішено 837 звернень, що становить 20,0 відсотків від загальної кількості звернень. У порівнянні з аналогічним показником попереднього року питома вага позитивно вирішених звернень збільшилась на 65,3 відсотка (2015 – 259, або 12,1 відсотка). Надано обґрунтовані роз’яснення на 2597 звернень (62,2 відсотка). За підсумками розгляду інших звернень: переслані за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» 396 звернень (9,5 відсотка), не підлягали розгляду відповідно до ст. 8 і 17 Закону 103 звернення (2,5 відсотка), повернуто авторові відповідно до ст. 5 і 7 Закону 1 звернення (0,02 відсотка), у стадії розгляду знаходиться 245 звернень (5,8 відсотка).

З метою підтримки жителів області, що потребують соціального захисту, які звернулися до керівництва облдержадміністрації та правління обласного Фонду соціальної підтримки громадян, у рамках реалізації обласної Програми соціальної підтримки ветеранів війни, праці, дітей війни, інвалідів, інших соціальних груп населення, що перебувають у складних життєвих обставинах «Назустріч людям» на 2015 – 2019 роки, адресну грошову допомогу поштовим переказом отримали 4244 громадянина на загальну суму 3,93 млн. гривень.    

Показовим є результативність виконання доручень, наданих за результатами розгляду звернень, що надходили до керівництва облдержадміністрації під час особистих прийомів або гарячих телефонних ліній. За колективними зверненнями громадян:

 - проведені капітальні ремонти покрівель будинків по вул. Лісовій, 1 (м. Енергодар), по просп. Б.Хмельницького, 63 (м. Мелітополь), по вул. Космічній, 112-Б, вул. Дніпровське шосе, 56 та бульв. Вінтера, 12 (м.Запоріжжя);

- відновлено роботу ліфта будинку по просп. Енергетиків, 14  (м. Енергодар);

- відновлені послуги газопостачання у будинку по вул. Богдана Завади, 24 (м.Запоріжжя);

 - централізованого опалення у будинку по вул. Гризодубової, 62 (м.Мелітополь),

- відновлено водопостачання у с. Новотавричеське (Оріхівський район), с.Лукашеве (Запорізький район);

- завершено капітальний ремонт водопровідної системи у с.Велика Білозерка (Великобілозерський район) і цей об’єкт прийнято в експлуатацію;

- проведені ремонтні роботи по заміні трансформаторної підстанції та відновлено електропостачання у селі Новокасьянівка (Новомиколаївський район) та у селі Бурчак (Михайлівський район);

- вирішені питання підвезення учнів із села Калініно (Оріхівський район) до Новотавричеської ЗОШ І-ІІІ ступенів, а також перевезення пільгової категорії громадян автоперевізником Губком В.С. по маршруту Енергодар-Кам’янка-Дніпровська, через с. Мічуріно;

- погашена заборгованість по заробітній платі працівникам КТ «Запорізький завод високовольтної апаратури – Вакатов» і компанія», а також працівникам Василівського та Великобілозерського експлуатаційних цехів з водопостачання та водовідведення КП «Облводоканал» Запорізької обласної ради.

За результатами розгляду звернень батьків учасників АТО Данилевської Н.Є. та Комар О.А. надано дозволи на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність площею 2 га для ведення особистого селянського господарства.

Інвалід ВВВ 1 групи Кука В.Д. (м.Мелітополь) забезпечений слуховим апаратом за бюджетні кошти, а пенсіонер Климченко П.Ф. (м.Запоріжжя) забезпечений штучним кришталиком ока на безоплатній основі та отримав спеціалізовану медичну допомогу за бюджетні кошти.

Зі словами подяки працівникам медичних закладів м. Запоріжжя (обласний протитуберкульозний диспансер, обласний перинатальний центр, обласний центр екстреної та швидкої медичної допомоги) за надану допомогу та професіоналізм надійшла низка звернень від жителів обласного центру.

Відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації забезпечено взаємодію з Державною установою «Урядовий контактний центр» щодо оперативного опрацювання звернень, що надходять на урядову гарячу лінію. Протягом звітного періоду до облдержадміністрації надіслано на розгляд 28471 звернення, що на 45,3 відсотка більше показника попереднього року (2015 рік –19590).

Головними у зверненнях громадян області на урядову гарячу лінію були питання: соціального захисту (56,1%), комунального господарства (14,8 %), житлової політики (12,9%), охорони здоров’я (4,9%).

Для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі функціонує Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації, діяльність якої забезпечує Комунальна установа «Запорізький обласний контактний центр». Протягом 2016 року на Гарячу телефонну лінію надійшло 9124 звернення, з них: оперативно у телефонному режимі надано роз’яснення на 4361 звернення, зареєстровано та взято на контроль 4763 звернення, що у 3,5 рази більше, ніж за аналогічний період попереднього року (2015 рік – 1376 звернень).

Таким чином, за 2016 рік Запорізькою обласною державною адміністрацією забезпечено опрацювання та розгляд 37413 звернень усіх форм надходження.

В облдержадміністрації функціонує телефон довіри, на який протягом звітного періоду дзвінків від громадян з інформацією про факти корупції та інші зловживання з боку працівників органів влади, пропозиціями щодо підвищення ефективності роботи органів державної виконавчої влади не було.

У громадській приймальні облдержадміністрації організований і постійно проводиться щоденний консультативний прийом громадян працівниками відділу роботи із зверненнями громадян, в результаті якого громадяни можуть бути направлені до посадових осіб, до сфери діяльності яких належать порушені питання, або були записані на особистий прийом до керівництва облдержадміністрації.

На офіційному веб-сайті облдержадміністрації у розділі «Звернення громадян» (http://www.zoda.gov.ua/article/10/zvernennya-gromadyan.html) розміщено контактні дані як громадянину звернутися до Запорізької облдержадміністрації, графіки особистого прийому громадян та проведення прямих телефонних ліній керівництвом облдержадміністрації, забезпечується інформування населення області щодо розгляду та прийнятих рішень по зверненнях громадян.

Підсумки роботи зі зверненнями громадян щоквартально оприлюднюються на офіційному веб-сайті облдержадміністрації. Підсумки першого півріччя 2016 року оприлюднені в газеті «Запорізька правда» від 21.07.2016 за № 28 (23712).

Протягом 2016 року керівництвом облдержадміністрації проведено 168 виступів на обласному радіо та телебаченні, проведено 52 брифінги та прес-конференції, 120 виступів у друкованих засобах масової інформації з питань роз’яснення положень законодавчих актів та впровадження адміністративно-територіальної реформи, суспільно-політичної ситуації в державі і області тощо.

Серед організаційних заходів облдержадміністрації, спрямованих на поліпшення роботи щодо розгляду звернень громадян, результативним є навчання в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування.

17.05.2016, 23.05.2016 та 26.05.2016 для працівників Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення та сільських рад, які відповідають за роботу зі зверненнями громадян, проведено тематичний короткостроковий семінар «Актуальні питання реалізації права громадян на звернення та доступ до публічної інформації». Всього на базі Центру перепідготовки і підвищення кваліфікації проведено 5 навчань державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування з питань організації роботи зі зверненнями громадян, загалом навчальними заходами з означеної тематики були охоплені 395 осіб.

Протягом звітного періоду згідно з розпорядженнями голови облдержадміністрації забезпечено проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян у 6 райдержадміністраціях: Оріхівській, Новомиколаївській, Розівській, Вільнянській, Якимівській та Василівській райдержадміністраціях. Здійснено контроль за виконанням делегованих повноважень щодо забезпечення вимог законодавства у сфері звернень громадян виконавчим комітетом Токмацької міської ради. У ході перевірок надано методичну допомогу з удосконалення напрямку цієї роботи, узагальнені матеріали з дорученнями керівництва облдержадміністрації надіслані на місця для вжиття відповідних заходів. Більш активній роботі у цьому напрямку заважає відсутність достатнього фінансування на відрядження та перевантаження працівників відповідального структурного підрозділу апарату облдержадміністрації.

Для підвищення рівня правової освіти населення, роз’яснення прав і свобод людини і громадянина та засобів їх захисту, повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування при Головному територіальному управлінні юстиції у Запорізькій області працюють 4 громадські, а саме: громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги, з питань надання юридичної допомоги, безоплатних консультацій щодо вчинення нотаріальних дій, віртуальна та виїзна громадські приймальні. Протягом 2016 року за правовою консультацією до зазначених вище приймалень звернулось 8124 особи. Громадяни переважно звертаються з питаннями щодо пенсійного, земельного, житлового та цивільного законодавства.

При облдержадміністрації функціонує Центр допомоги учасникам антитерористичної операції та членам їх сімей, до якого звернулося близько тисячі жителів регіону. Найчастіше звертаються з питаннями щодо отримання безкоштовного лікування, оформлення земельної ділянки, постановки на квартирний облік, отримання пільг. Останнім часом зросла кількість звернень щодо отримання психологічної допомоги та підтримки. Більшість звернень вдалося вирішити позитивно.

Загалом місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Запорізької області протягом 2016 року розглянуто 112,5 тис. звернень, що на        22,9 тис., або 25,5 відсотка більше порівняно з попереднім роком (2015 рік – 89,6 тис). Із загальної кількості звернень надійшло поштою понад 57,7 тис. одиниць (51,32 відсотка) та 54,7 тис. (48,68 відсотка) отримано на особистих прийомах.

Найбільше звернень отримано сільськими та селищними радами - 52,6 тис., або 46,7 відсотка від загальної кількості звернень, а також міськими радами міст обласного та районного значення – 38,0 тис., або 33,8 відсотка.

Упродовж 2016 року надійшло 4479 повторних звернень громадян, що складає 4,0 відсотків від загальної кількості звернень. У порівнянні з аналогічним показником попереднього року питома вага повторних звернень збільшилась на 72 відсотка (2015 – 2087, або 2,32 відсотка). Із загальної кількості повторних звернень по області 97,5 відсотка звернень надійшло до органів місцевого самоврядування. Найбільше повторних звернень надійшло до виконавчого комітету Запорізької міської ради (2 тис. звернень, або 44,7 відсотка від загальної кількості) та сільських рад Якимівського району (1692 звернення, або 37,8 відсотка).

За звітний період надійшло 5305 колективних звернень громадян, що складає 4,7 відсотка від загальної кількості звернень за цей період, та на 29,4 відсотка більше, ніж за 2015 рік.

Найбільше звернень громадян у розрахунку на 10 тис. населення надійшло до виконкомів Токмацької (466 звернень), Бердянської (332) та Запорізької міських рад (295). Серед районних державних адміністрацій найбільше звернень отримано Кам’янсько-Дніпровською (387 звернень), Новомиколаївською (258) та Гуляйпільською (218).

Найменше звернень у розрахунку на 10 тис. населення надійшло до Василівської (26 звернень), Якимівської (33), Запорізької (46), Оріхівської та Пологівської (по 47) райдержадміністрацій.

На першому місці за кількістю питань, порушених у зверненнях громадян до місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування Запорізької області, перебували питання соціального захисту (29,2 відсотка), на другому місці за актуальністю питання комунального господарства (15,1 відсотка), на третьому місці - питання аграрної політики і земельних відносин (13,5 відсотка).

Робота зі зверненнями громадян у Запорізькій області залишається на постійному контролі керівництва обласної державної адміністрації і спрямовується на вдосконалення форм та методів цієї роботи.