ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ
(бізнес-план)
інвестиційного проекту “Будівництво перевантажувального комплексу контейнерів (причал №10)“ Бердянського морського торговельного порту
1. Резюме.
Згідно з перспективною схемою розвитку Бердянського морського торговельного порту (затвердженої виконуючим обов'язки Державного секретаря Міністерства транспорту України А.Ф. Демиденко 22.11.2002 року), підприємством розроблено техніко-економічне обгрунтування проекту “Будівництво перевантажувального комплексу контейнерів (причал №10)“. Проектом передбачається будівництво двох перевантажувальних комплексів – контейнерів і комплексу Ро-Ро на причалі №10, загальною довжиною 230 п. м., в тому числі 30 п. м. для причалу Ро-Ро. Кошторисна вартість проекту складає 111917,2 тис. грн.
Будівництво передбачено проводити в п'ять черг: три черги контейнерного терміналу, IY-а черга комплекс Ро-Ро і остання черга – закінчення будівництва.
Реалізація проекту передбачається за рахунок коштів порту (11,5 млн. грн.) та інвесторів. Термін виконання проекту з 1.07.2006 по 1.09.2011 р. Техніко-економічне обгрунтування проекту розроблено інститутом ЧЕРНОМОРНДІПРОЕКТ.
2. Характеристика підприємства
2.1 Загальні відомості
Бердянський морський торговельний порт - це державне підприємство, яке входить до системи Міністерства транспорту та зв'язку України. Безпосередньо порт підпорядковується Державному Департаменту морського та річкового транспорту України. Н ачальник порту – Пікінер Володимир Тарасович.
Бердянський морський порт є єдиним морським транспортним вузлом Запорізької області.
Бердянський порт заснований 1 липня 1830 року. З 1964 року став відкритим для заходу іноземних суден. У 1974 році – отримує I категорію.
Через Волго – Донський та Біломоро – Балтійський канали пов'язаний із регіонами Росії і виходить на Каспійське, Біле та Балтійське моря, а через Чорне море – із країнами Середземноморського басейну і Південно – Східної Азії.
2.2 Основні види діяльності (спеціалізація ).
Бердянський морський порт в силу свого географічного положення, маючи середні по величині прохідні глибини, тупикову слабо розвинену залізничну колію, з причини відсутності електрифікованої залізничної колії від станції Пологи до станції Бердянськ, не має можливості конкурувати з великими морськими портами, не може вибирати вигідні вантажі, тому бере до перевалки все, що пропонують клієнти. З цієї причини чіткої спеціалізації порт не має, тому переробляє всі види вантажів, у тому числі й наливні.
Транспортні коридори порт не обслуговує.
Довжина причальної лінії 1704,2 п. м. Прохідна осадка суден – 7,9 м . Загальна пропускна спроможність – 4,5 млн. тонн вантажів на рік.
На 9 вантажних причалах розміщено 35 портальних кранів вантажопідйомністю від 5 до 40 тонн, є у наявності 64 одиниці малої механізації.
Для зберігання і накопичення вантажів порт має 96 тис. кв. м складської площі, в тому числі критої –13,9 тис. м 2 .
3. Зміст та мета інвестиційного проекту.
У зв'язку з тим, що Бердянський морський торговельний порт розташований у центрі міста Бердянськ, при чому, з одного боку знаходяться міські пляжі, а з другого - територія іншого виробничого підприємства, довгі роки він не мав можливостей для подальшого розвитку. Обмеженість території та перспектив для розвитку стримували реалізацію у повному обсязі можливостей порту по притягуванню вантажів прилеглих промислових районів України, а також Росії та країн Каспійського моря.
Придбання в жовтні 2001 року підприємства-банкрута Бердянського рибокомбінату надало таку можливість уперше за багато років. Виробнича площа рибокомбінату дорівнює 8 га , берегова смуга 450 п. м. На цій площі можливо провести будівництво причалів, елеватора і складських приміщень для переробки зернових вантажів, мінеральних добрив, нафтопродуктів, контейнерів і поромної переправи, яка зв'яже Бердянськ з російськими регіонами східного берега Азовського моря.
Мета проекту – досягнення обсягів вантажопереробки контейнерних вантажів в кількості 300 тис. тонн/30 тис. TEU та вантажів Ро-Ро –200 тис. тонн/9.3Тис.од.
Технологічні рішення, а також застосовуване перевантажувальне обладнання дозволить на перевантажувальному комплексі контейнерів переробляти, при необхідності, вантажі відкритого зберігання широкої номенклатури.
Зростання обсягів вантажопереробки в наявних умовах практично неможливо в зв'язку з обмеженістю складських площ і поступовим збільшенням строків перебування вантажів в порту, що викликано нестабільністю світового ринку. Роботи планується вести господарським та підрядним способом.
4. Архітектурно-містобудівні умови.
Будівництво планується проводити за рахунок акваторії порту. ТЕО узгоджено з головним архітектором міста Бердянськ 27.09.2004 р.
5. Оцінка ринку збуту продукції (надання послуг).
Традиційним напрямком вантажів, що ідуть через порт Бердянськ було Середземне море.
В останній час тенденція і політика вантажних перевезень в світі різко змінилася. На це вплинуло світова доставка по схемі “від двері до двері”. За останні п'ять років перевезення вантажів в контейнерах зросло в два рази. При цьому в Західній Європі такими перевезеннями охоплено 65 % всього вантажообігу і 97 % коштовних вантажів. З'явились спеціальні перевантажувальні механізми для завантажування металопродукції і прокату в контейнери.
До 2010 року контейнерні перевезення в світі зростуть в 3 рази. Це прогнозують експерти Європейського Союзу. Спеціально для прийому контейнерних суден в Бердянському морському торговельному порту і розроблено проект будівництва контейнерного причалу№10 довжиною 230 м. з установкою двох спеціалізованих кранів вантажопідйомністю 50 і 32 тонн в тилу та двох універсальних портальних кранів на кордоні.
6. План виробництва.
Реалізація проекту передбачається в такому порядку:
Етапи реалізації |
Термін, вартість |
Цілі, які передбачається досягти на даному етапі |
I-а черга передбачає будівництво:
|
липень 2006 – березень 2007 26,064млн. грн |
Вантажообіг складе 150 тис.тонн / 15тис.TEU. |
II-а черга передбачає:
двох ниток залізничних колій на причалі довжиною по 95 м і однієї нитки вздовж складської площадки довжиною 115м. |
2007 березень 2008 26,802 млн. грн |
Вантажообіг складе 80 тис.тонн / 8тис.TEU . |
III-я черга передбачає :
збільшення складу комплектації контейнерів, шляхом подовження на 42 м до загальної довжини у 84 м , і площі до 3024 м2 . |
вересень2008- вересень 2009 24,95 млн. грн. |
Вантажообіг складе 70 тис.тонн / 7тис.TEU. |
IV-а черга передбачає будівництво:
|
вересень2009-серпень 2010
21,403 млн.грн. |
Вантажообіг складе 100 тис.тонн вантажів Ро-Ро / 4,65тис.од. |
V-а черга -закінчення будівництва передбачає будівництво:
|
серпень 2010-травень 2011 12,699 млн.грн. |
Вантажообіг складе 100 тис. тонн вантажів Ро-Ро /4,65 тис.од |
7. ФІНАНСОВИЙ ПЛАН.
Попередні техніко-економічні розрахунки наведені у наступній таблиці:
Показник |
I-а черга |
II-а черга |
III-я черга |
IY-а черга |
Y-а черга |
Всього |
Кошторисна вартість будівництва, млн. грн |
26,064 |
26,802 |
24,95 |
21,403 |
12,699 |
111,917 |
Доходи, млн.грн. |
8,992 |
7,094 |
4,934 |
4,342 |
4,342 |
29,704 |
Витрати , млн.грн. |
2,839 |
2,59 |
2,006 |
1,201 |
0,796 |
9,432 |
Прибуток, млн.грн. |
6,153 |
4,504 |
2,928 |
3,141 |
3,546 |
20,272 |
Чистий прибуток, млн.грн. |
4,615 |
3,379 |
2,271 |
2,28 |
2,659 |
15,204 |
Термін окупаємості, років |
6,0 |
7,3 |
8,5 |
8,4 |
7,6 |
|
Термін будівництва, міс. |
9,0 |
12,0 |
12,0 |
11,0 |
9,0 |
|
Графік фінансування проекту
Пускові комплекси |
Кошторисна вартість млн.грн |
Фінансування по рокам/ в.т.ч. кошти порту |
|||||
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
||
I |
26,063 |
1,5/1,5 |
24,563/2,0 |
|
|
|
|
II |
26,802 |
|
10,0 |
16,802/2,0 |
|
|
|
III |
24,95 |
|
|
10,0 |
14,95/2,0 |
|
|
IY |
21,403 |
|
|
|
10,0 |
11,403/2,0 |
|
Y |
12,699 |
|
|
|
|
5,0 |
7,699/2,0 |
Разом: |
111,917 |
1,5/1,5 |
34,563/2,0 |
26,802/2,0 |
24,95,/2,0 |
16,403/2,0 |
7,699/2,0 |
З наростаючим: 36.063 62.856 87.815 104.218 111.917
Графік отримання чистого прибутку по проекту
Пускові комплекси |
Прибуток млн.грн |
В т.ч по рокам |
||||||
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
||
I |
4.615 |
1.0 |
4.615 |
4.615 |
4.615 |
4.615 |
4.615 |
4.615 |
II |
3.379 |
|
|
3.379 |
3.379 |
3.379 |
3.379 |
3.379 |
III |
2.271 |
|
|
|
2.271 |
2.271 |
2.271 |
2.271 |
IV |
2.280 |
|
|
|
0.5 |
2.280 |
2.280 |
2.280 |
V |
2.659 |
|
|
|
|
1 ,0 |
2.659 |
2.659 |
Разом: |
15.204 |
1 ,0 |
4.615 |
7.994 |
10.765 |
13.546 |
15.204 |
15.204 |
З наростаючим: 5.615 13.609 24.374 37.92 53.124 68.328
8. Висновок.
Будівництво і експлуатація перевантажувального комплексу на причалі №10 дозволить збільшити об'єм , асортимент, якість транспортних послуг, пропонованих Бердянським портом і забезпечить організацію більш ніж 120 робочих місць при будівництві і 300 нових робочих місць при експлуатації, поповнить місцевий і державний бюджет.
Анкета інвестиційного проекту
Будівництво перевантажувального комплексу контейнерів у Бердянському морському торговельному порту на причалі № 10
назва інвестиційного проекту
Бердянський морський торговельний порт
повна назва підприємства
1. |
Короткий зміст інвестиційного проекту |
Реалізація проекту дасть змогу збільшити обсяги вантажопереробки контейнерних вантажів у порту до 300 тис. тонн/30 тис. TEU та вантажів суднами „Ро-Ро” до 200 тис.тонн/9,3 тис.од. |
2. |
Спосіб (форма) залучення інвестицій |
Кредит . |
3. |
Загальна вартість проекту, у тому числі : - власні кошти - потреба в інвестиційних коштах |
- 16 700 тис.євр. - 1700 тис.євр. - 15000 тис.євр. |
4. |
Термін окупності проекту, роки |
Від 6,3 |
5. |
Внутрішня норма рентабельності ( IRR ) |
15,0 % |
6. |
Приведена вартість (PV) |
2 631 тис.євр. |
7. |
Чиста приведена вартість (NPV) |
1973 тис.євр. |
8. |
Рентабельність, % |
9,3 |
9. |
Додаткові економічні показники: |
Розмір відсотковой ставки (6%)+1% річних |
10. |
Рівень готовності інвестиційного проекту |
Інженерно-геологічні вишукування, ТЕО . |
11. |
Форма власності |
Державна |
12. |
Статутний фонд підприємства (тис. дол. США) |
26 373 |
13. |
Оборот підприємства по основному виробництву за рік (тис. дол. США) |
19 836 |
14. |
Контактна особа по інвестиційному проекту: |
|