Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Техніко-економічне обґрунтування (бізнес-план) інвестиційного проекту “Будівництво перевантажувального комплексу контейнерів (причал №10)” Бердянського морського торговельного порту

23 березня 2006 - 17:48

ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ
(бізнес-план)
інвестиційного проекту “Будівництво перевантажувального комплексу контейнерів (причал №10)“ Бердянського морського торговельного порту
 

1. Резюме.

Згідно з перспективною схемою розвитку Бердянського морського торговельного порту (затвердженої виконуючим обов'язки Державного секретаря Міністерства транспорту України А.Ф. Демиденко 22.11.2002 року), підприємством розроблено техніко-економічне обгрунтування проекту “Будівництво перевантажувального комплексу контейнерів (причал №10)“. Проектом передбачається будівництво двох перевантажувальних комплексів – контейнерів і комплексу Ро-Ро на причалі №10, загальною довжиною 230 п. м., в тому числі 30 п. м. для причалу Ро-Ро. Кошторисна вартість проекту складає 111917,2 тис. грн.

Будівництво передбачено проводити в п'ять черг: три черги контейнерного терміналу, IY-а черга комплекс Ро-Ро і остання черга – закінчення будівництва.

Реалізація проекту передбачається за рахунок коштів порту (11,5 млн. грн.) та інвесторів. Термін виконання проекту з 1.07.2006 по 1.09.2011 р. Техніко-економічне обгрунтування проекту розроблено інститутом ЧЕРНОМОРНДІПРОЕКТ.

 

2. Характеристика підприємства

2.1 Загальні відомості

Бердянський морський торговельний порт - це державне підприємство, яке входить до системи Міністерства транспорту та зв'язку України. Безпосередньо порт підпорядковується Державному Департаменту морського та річкового транспорту України. Н ачальник порту – Пікінер Володимир Тарасович.

Помічник по будівництву – Іванцов Юрій Борисович – тел. (06153 ) 62-7-82. Адреса - 71112, Україна, м. Бердянськ Запорізької області, вул. Горького, 13/7.

Бердянський морський порт є єдиним морським транспортним вузлом Запорізької області.

Бердянський порт заснований 1 липня 1830 року. З 1964 року став відкритим для заходу іноземних суден. У 1974 році – отримує I категорію.

Через Волго – Донський та Біломоро – Балтійський канали пов'язаний із регіонами Росії і виходить на Каспійське, Біле та Балтійське моря, а через Чорне море – із країнами Середземноморського басейну і Південно – Східної Азії.

2.2 Основні види діяльності (спеціалізація ).

Бердянський морський порт в силу свого географічного положення, маючи середні по величині прохідні глибини, тупикову слабо розвинену залізничну колію, з причини відсутності електрифікованої залізничної колії від станції Пологи до станції Бердянськ, не має можливості конкурувати з великими морськими портами, не може вибирати вигідні вантажі, тому бере до перевалки все, що пропонують клієнти. З цієї причини чіткої спеціалізації порт не має, тому переробляє всі види вантажів, у тому числі й наливні.

Транспортні коридори порт не обслуговує.

Довжина причальної лінії 1704,2 п. м. Прохідна осадка суден – 7,9 м . Загальна пропускна спроможність – 4,5 млн. тонн вантажів на рік.

На 9 вантажних причалах розміщено 35 портальних кранів вантажопідйомністю від 5 до 40 тонн, є у наявності 64 одиниці малої механізації.

Для зберігання і накопичення вантажів порт має 96 тис. кв. м складської площі, в тому числі критої –13,9 тис. м 2 .

 

3. Зміст та мета інвестиційного проекту.

У зв'язку з тим, що Бердянський морський торговельний порт розташований у центрі міста Бердянськ, при чому, з одного боку знаходяться міські пляжі, а з другого - територія іншого виробничого підприємства, довгі роки він не мав можливостей для подальшого розвитку. Обмеженість території та перспектив для розвитку стримували реалізацію у повному обсязі можливостей порту по притягуванню вантажів прилеглих промислових районів України, а також Росії та країн Каспійського моря.

Придбання в жовтні 2001 року підприємства-банкрута Бердянського рибокомбінату надало таку можливість уперше за багато років. Виробнича площа рибокомбінату дорівнює 8 га , берегова смуга 450 п. м. На цій площі можливо провести будівництво причалів, елеватора і складських приміщень для переробки зернових вантажів, мінеральних добрив, нафтопродуктів, контейнерів і поромної переправи, яка зв'яже Бердянськ з російськими регіонами східного берега Азовського моря.

Мета проекту – досягнення обсягів вантажопереробки контейнерних вантажів в кількості 300 тис. тонн/30 тис. TEU та вантажів Ро-Ро –200 тис. тонн/9.3Тис.од.

Технологічні рішення, а також застосовуване перевантажувальне обладнання дозволить на перевантажувальному комплексі контейнерів переробляти, при необхідності, вантажі відкритого зберігання широкої номенклатури.

Зростання обсягів вантажопереробки в наявних умовах практично неможливо в зв'язку з обмеженістю складських площ і поступовим збільшенням строків перебування вантажів в порту, що викликано нестабільністю світового ринку. Роботи планується вести господарським та підрядним способом.

 

4. Архітектурно-містобудівні умови.

Будівництво планується проводити за рахунок акваторії порту. ТЕО узгоджено з головним архітектором міста Бердянськ 27.09.2004 р.

 

5. Оцінка ринку збуту продукції (надання послуг).

Традиційним напрямком вантажів, що ідуть через порт Бердянськ було Середземне море.

В останній час тенденція і політика вантажних перевезень в світі різко змінилася. На це вплинуло світова доставка по схемі “від двері до двері”. За останні п'ять років перевезення вантажів в контейнерах зросло в два рази. При цьому в Західній Європі такими перевезеннями охоплено 65 % всього вантажообігу і 97 % коштовних вантажів. З'явились спеціальні перевантажувальні механізми для завантажування металопродукції і прокату в контейнери.

До 2010 року контейнерні перевезення в світі зростуть в 3 рази. Це прогнозують експерти Європейського Союзу. Спеціально для прийому контейнерних суден в Бердянському морському торговельному порту і розроблено проект будівництва контейнерного причалу№10 довжиною 230 м. з установкою двох спеціалізованих кранів вантажопідйомністю 50 і 32 тонн в тилу та двох універсальних портальних кранів на кордоні.

 

6. План виробництва.

Реалізація проекту передбачається в такому порядку:

Етапи реалізації

Термін, вартість

Цілі, які передбачається досягти на даному етапі

I-а черга передбачає будівництво:

  • причалу №10 довжиною 150м;
  • оперативної площадки в зоні роботи портального крану;
  • підкранові колії довжиною 125 метрів для установки портального крану типу “Сокіл” з визначеним захватом.
  • механізовані складські площадки в тиловій частині причалу з підкрановими коліями довжиною 115 м з колією 32м для установки козлового крану типа КК-50/10;

липень 2006 – березень 2007

26,064млн. грн

Вантажообіг складе 150 тис.тонн / 15тис.TEU.

II-а черга передбачає:

  • будівництво складу комплектації контейнерів з тиловою рампою 7м і залізничними путями вздовж рампи довжиною 75 м ;

двох ниток залізничних колій на причалі довжиною по 95 м і однієї нитки вздовж складської площадки довжиною 115м.

2007 березень 2008

26,802 млн. грн

Вантажообіг складе 80 тис.тонн / 8тис.TEU .

III-я черга передбачає :

  • подовження причалу і підкранових колій на 50 метрів ;
  • будівництво тилової вантажної дільниці, що складається із складських площадок, залізничного вантажного фронту, який обслуговується одним портальним краном “Сокіл”;

збільшення складу комплектації контейнерів, шляхом подовження на 42 м до загальної довжини у 84 м , і площі до 3024 м2 .

вересень2008- вересень 2009

24,95 млн. грн.

Вантажообіг складе 70 тис.тонн / 7тис.TEU.

IV-а черга передбачає будівництво:

  • спеціалізованого комплексу по прийому суден Ро-Ро і короткочасного утримання рухливої техніки у складі причальної лінії довжиною 30 м, огородження території, площадкою для автотехніки.

вересень2009-серпень 2010

 

21,403 млн.грн.

Вантажообіг складе 100 тис.тонн вантажів Ро-Ро / 4,65тис.од.

V-а черга -закінчення будівництва передбачає будівництво:

  • накопичувальної площадки площею 5300м2;
  • приміщення для огляду машин, автоваги;
  • готелю на 20 місць;
  • приміщення держнагляду.

серпень 2010-травень 2011

12,699 млн.грн.

Вантажообіг складе 100 тис. тонн вантажів Ро-Ро /4,65 тис.од

 

7. ФІНАНСОВИЙ ПЛАН.

Попередні техніко-економічні розрахунки наведені у наступній таблиці:

Показник

I-а черга

II-а черга

III-я черга

IY-а черга

Y-а черга

Всього

Кошторисна вартість будівництва, млн. грн

26,064

26,802

24,95

21,403

12,699

111,917

Доходи, млн.грн.

8,992

7,094

4,934

4,342

4,342

29,704

Витрати , млн.грн.

2,839

2,59

2,006

1,201

0,796

9,432

Прибуток, млн.грн.

6,153

4,504

2,928

3,141

3,546

20,272

Чистий прибуток, млн.грн.

4,615

3,379

2,271

2,28

2,659

15,204

Термін окупаємості, років

6,0

7,3

8,5

8,4

7,6

 

Термін будівництва, міс.

9,0

12,0

12,0

11,0

9,0

 

 

Графік фінансування проекту

Пускові комплекси

Кошторисна вартість млн.грн

Фінансування по рокам/ в.т.ч. кошти порту

2006

2007

2008

2009

2010

2011

I

26,063

1,5/1,5

24,563/2,0

 

 

 

 

II

26,802

 

10,0

16,802/2,0

 

 

 

III

24,95

 

 

10,0

14,95/2,0

 

 

IY

21,403

 

 

 

10,0

11,403/2,0

 

Y

12,699

 

 

 

 

5,0

7,699/2,0

Разом:

111,917

1,5/1,5

34,563/2,0

26,802/2,0

24,95,/2,0

16,403/2,0

7,699/2,0

З наростаючим: 36.063 62.856 87.815 104.218 111.917

 

Графік отримання чистого прибутку по проекту 

Пускові комплекси

Прибуток млн.грн

В т.ч по рокам

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

I

4.615

1.0

4.615

4.615

4.615

4.615

4.615

4.615

II

3.379

 

 

3.379

3.379

3.379

3.379

3.379

III

2.271

 

 

 

2.271

2.271

2.271

2.271

IV

2.280

 

 

 

0.5

2.280

2.280

2.280

V

2.659

 

 

 

 

1 ,0

2.659

2.659

Разом:

15.204

1 ,0

4.615

7.994

10.765

13.546

15.204

15.204

З наростаючим: 5.615 13.609 24.374 37.92 53.124 68.328

 

8. Висновок.

 

Будівництво і експлуатація перевантажувального комплексу на причалі №10 дозволить збільшити об'єм , асортимент, якість транспортних послуг, пропонованих Бердянським портом і забезпечить організацію більш ніж 120 робочих місць при будівництві і 300 нових робочих місць при експлуатації, поповнить місцевий і державний бюджет.

 

Анкета інвестиційного проекту

Будівництво перевантажувального комплексу контейнерів у Бердянському морському торговельному порту на причалі № 10
назва інвестиційного проекту

 

Бердянський морський торговельний порт
повна назва підприємства

1.

Короткий зміст інвестиційного проекту

Реалізація проекту дасть змогу збільшити обсяги вантажопереробки контейнерних вантажів у порту до 300 тис. тонн/30 тис. TEU та вантажів суднами „Ро-Ро” до 200 тис.тонн/9,3 тис.од.

2.

Спосіб (форма) залучення інвестицій

Кредит .

3.

Загальна вартість проекту, у тому числі :

- власні кошти

- потреба в інвестиційних коштах

- 16 700 тис.євр.

- 1700 тис.євр.

- 15000 тис.євр.

4.

Термін окупності проекту, роки

Від 6,3

5.

Внутрішня норма рентабельності ( IRR )

15,0 %

6.

Приведена вартість (PV)

2 631 тис.євр.

7.

Чиста приведена вартість (NPV)

1973 тис.євр.

8.

Рентабельність, %

9,3

9.

Додаткові економічні показники:
- для кредиту.................................
- для інвестиції..............................
- для лізингу...................................
- для концесії.................................
- інше

Розмір відсотковой ставки (6%)+1% річних

10.

Рівень готовності інвестиційного проекту

Інженерно-геологічні вишукування, ТЕО .

11.

Форма власності
Частка державної власності (%)

Державна
100 %

12.

Статутний фонд підприємства (тис. дол. США)

26 373

13.

Оборот підприємства по основному виробництву за рік (тис. дол. США)

19 836

14.

Контактна особа по інвестиційному проекту:
- Посада
- Прізвище, ім'я та по батькові
- Телефон


Заступник начальника порту з розвитку
Поплавский Анатолій Петрович
(380 - 06153 ) 62-4-31, 3-34-55