Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Про хід реформування державної і комунальної власності в Україні та області

Про хід реформування державної і комунальної власності в Україні та Запорізькій області за підсумками 2015 року

25 лютого 2016 - 08:47

Приватизація як складова частина роздержавлення економіки є важливою тенденцією розвитку економічної системи більшості розвинутих країн світу. Активізація процесу приватизації сприяє поліпшенню стану економіки, а саме: пожвавленню інвестиційного процесу, підвищенню зацікавленості в розвитку виробництва, створенню умов для підвищення конкурентоспроможності підприємництва, наповненню державного бюджету та розвитку ринкової інфраструктури.

В Україні приватизацію розпочато з 1992 року з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва, залучення коштів на структурну перебудову економіки України.

Відповідно до основних цілей Програми діяльності Кабінету Міністрів України, схваленої постановою Верховної Ради України від 11.12.2014 № 26-VІІІ, умов становлення та розвитку України, визначених Стратегією сталого розвитку «Україна – 2020», яка схвалена Указом Президента України від 12.01.2015 № 5/2015, проведення масштабної прозорої приватизації державних об’єктів є одним із головних завдань політики управління державною власністю.

На сьогодні, приватизація це той процес, який має забезпечити не лише наповнення Державного бюджету України, а також і відновлення довіри до влади у українських громадян і зарубіжних інвесторів. Невід’ємним процесом приватизації повинно бути збереження для країни державних підприємств, які є стратегічно важливими та ліквідація таких, які давно не функціонують.

Сучасний стан приватизації, проведення реформ у цій сфері вимагає удосконалення процесу приватизації, застосування нових технологій та процедур, що забезпечать ефективність продажу об’єктів, гнучку систему підходів до приватизації та прийняття рішень.

З метою забезпечення проведення реформ у сфері приватизації, досягнення прозорості та відкритості приватизаційного процесу, захисту національних інтересів та підвищення ефективності процесу приватизації, створення ринково-орієнтованого державного комплексу, спроможного забезпечити ефективне виконання державою своїх функцій Верховною Радою України 16.02.2016 прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (на 24.02.2016 на підпису Президента України), який передбачає внесення комплексних змін до базового Закону України з питань приватизації «Про приватизацію державного майна» та Закону України «Про Кабінет Міністрів України».  

За даними Фонду державного майна України з початку процесу приватизації на 01.01.2016 в Україні реформовано 123728 об’єктів, з яких більше, ніж три чверті (95010 об’єктів) належали до комунальної форми власності, інші 28718 об’єктів – до державної (без врахування даних АР Крим та м. Севастополь).

Переважна частка реформованих об’єктів, майже 85 %, відносились до групи А (малі підприємства, структурні підрозділи підприємств, окреме індивідуально визначене майно); 9 % – до груп В і Г (великі і стратегічні підприємства відповідно); понад 6 % – до груп Д, Е, Ж (об’єкти незавершеного будівництва, акції (частки, паї), об’єкти соціально-культурного призначення відповідно).

Процес приватизації майна підприємств, установ, організацій здійснювався, в основному, шляхом викупу – понад 70 % об’єктів придбано цим способом; через продаж на аукціоні придбано понад 15% об’єктів; через продаж на конкурсній основі – майже 6 %; через продаж акцій акціонерних товариств – понад 8 %.

По Запорізькій області з початку процесу приватизації форму власності змінили 5875 об’єктів, з них 4533 – комунальні, 1342 – державні.

У 2015 році в процесі приватизації в Україні змінили форму власності 784 об’єкта, з них 667 – комунальних, 117 – державних (без врахування даних АР Крим, м. Севастополь). За класифікаційними групами реформовані об’єкти розподілилися наступним чином: А – 95 %, Д – 24 %, Е, Ж, В, Г – 2,6 %.

Серед способів приватизації впродовж 2015 року найпоширенішими були: викуп – майже 74 % від загальної кількості реформованих об’єктів та продаж на аукціоні – 22,8 %.

По Запорізькій області у 2015 році форму власності змінили 37 об’єктів, з них 34 – комунальні, 3 – державні.

Приватизація державного та комунального майна у 2015 році здійснювалася виключно за грошові кошти.

Від продажу об’єктів малої приватизації (групи А, Д, Е, Ж) державної форми власності з договорами купівлі-продажу до Державного бюджету України повинно надійти 61,602 млн. грн. Сумарна номінальна вартість статутних капіталів об’єктів великої приватизації (групи В, Г), які у звітному періоді змінили державну форму власності, становить 116,435 млн. грн.

За підсумками 2015 року від приватизації комунального майна в Запорізькій області до місцевих бюджетів області надійшло майже 11,8 млн. грн.

За даними регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області від приватизації державного майна до Державного бюджету України протягом 2015 року надійшло майже 1,4 млн. грн.; від оренди державного майна – майже 16,6 млн. грн. 

Читайте також

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 786-го дня війни

Участь Володимира Зеленського в зустрічі міністрів оборони в межах засідання Ради Україна – НАТО

Обласна влада не залишає людей наодинці з бідою: як допомагають переселенцям та постраждалим внаслідок війни

«Показник значно кращий, порівняно з минулим роком»: представник ТЦК та соціальної підтримки про приписну кампанію 2024 року

Іван Федоров – про фортифікації та укриття

Товариство Червоного Хреста України відзначило 106 років із дня заснування

СБУ повідомила про підозру ще 12 колаборантам, які працюють в окупаційному «мвс рф» на Запоріжжі

Іван Федоров зустрівся з представниками Всесвітньої організації охорони здоров’я – обговорили медичні потреби регіону

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області

Впродовж доби окупанти 442 рази били по Запорізькій області.

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 785-го дня війни

«Прозорість та підзвітність»: проаналізовано тендери на понад 230 млн грн