Як підвищити участь місцевого бізнесу в публічних закупівлях? Запорізька ОДА зібрала підприємців на зустріч «Діалог влади та бізнесу», щоб обговорити механізми впровадження локалізації. Локалізація у публічних закупівлях – це законодавча вимога. Вона зобов’язує замовників при закупівлі певних товарів надавати перевагу тим, які виготовлені в Україні, або мають певну частку місцевої складової. Цього року рівень локалізації становить 25 %. Поступово він буде збільшуватися до 40 %. На думку заступниці голови Запорізької ОДА Оксани Матвіїшиної, підтримка національних виробників, особливо під час війни, це логічний і дієвий крок з боку держави. – Локалізація – це не просто технічна вимога чи формальність у закупівлях. Це реальний механізм, який сприяє розвитку внутрішнього виробництва, створенню нових робочих місць, розвитку місцевого бізнесу та зниженню залежності від імпорту. Кожен контракт, кожне замовлення, що залишається в Україні, усім нам додає впевненості у завтрашньому дні. Саме тому ми маємо говорити про локалізацію та активно впроваджувати її на практиці, – переконана Оксана Матвіїшина. Директор Департаменту розвитку реального сектору економіки Міністерства економіки України Роман Кропивницький розповів, як політика локалізації здійснюється на державному рівні. Йшлося, зокрема, й про виклики та труднощі, що виникають в процесі її впровадження. – Україна є членом Світової організації торгівлі (СОТ), має Угоду про асоціацію з ЄС. Ці міжнародні договори містять положення про недискримінацію іноземних постачальників та відкритий доступ до ринків публічних закупівель. Тож українські товаровиробники не завжди можуть на рівних конкурувати з іноземними постачальниками, особливо з європейських країн, – пояснив підприємцям Роман Кропивницький. За словами урядовця, розробка чітких та прозорих методик розрахунку рівня локалізації є складним завданням. Визначення «української складової» – відсоткового співвідношення вартості сировини, комплектуючих, робочої сили – потребує детального аудиту та контролю. Але Міністерство економіки постійно працює над удосконаленням всіх процесів з урахуванням пропозицій від бізнесу. – У нас є центри «Зроблено в Україні», платформа «Пульс», де ви можете залишати свої відгуки та зауваження. Насправді кожен урядовий проєкт за рік змінюється до 2-3 разів через зворотній зв’язок від ринку. Не соромтесь – задавайте питання, працюйте через асоціації, місцеві та обласні адміністрації, – порадив підприємцям Роман Кропивницький. Головна редакторка порталу «Радник у сфері публічних закупівель» Ганна Довгая представила презентацію щодо особливостей застосування локалізації в публічних закупівлях. Вона поінформувала учасників зустрічі про: товари, які потрапили під вимоги локалізації; товари, до яких вимога локалізації не застосовується; порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів; умови застосування вимог до локалізації при публічних закупівлях. Спікерка також дала відповіді на найбільш поширені запитання учасників торгів стосовно локалізації. Платформа «Діалог влади та бізнесу» – це майданчик для професійного обговорення, практичного аналізу та напрацювання ідей та пропозицій для вирішення нагальних проблем бізнесу. Інформацію про час та тему наступної зустрічі можна дізнатися на інформаційних ресурсах голови Запорізької облдержадміністрації Івана Федорова та Запорізької ОДА.