Вже місяць у Запоріжжі працює новий Центр життєстійкості. Цей простір створений для підтримки кожного мешканця громади – незалежно від віку, стану здоров’я чи життєвих обставин.
Центр відкрито за підтримки UNICEF та Міністерства соціальної політики України, за Всеукраїнською програмою ментального здоров’я «Ти як?» під патронатом Першої леді Олени Зеленської. З першого дня тут допомагають долати життєві труднощі, навчають справлятися зі стресом і не залишатися наодинці з викликами.
– До нас приходять люди похилого віку, родини з дітьми, ВПО. Ми надаємо комплексну послугу з формування життєстійкості – індивідуальні та групові консультації, психологічну підтримку й навчання основам стресостійкості, – розповідає соціальний менеджер центру Наталя Ем.
Центр облаштований відповідно до вимог універсальної доступності. Безбар’єрний доступ до приміщення забезпечує автоматичний підйомник на одному виході та відкидний пандус на іншому. Співробітники запевняють: кожен, кому необхідна допомога центру, може безперешкодного його відвідати.
– Окрім можливості без бар’єрів дістатися до нашого центру, будь-яка людина може вільно орієнтуватися в ньому. Підлога у закладі облаштована сенсорними доріжками для людей з порушеннями зору. Кожен кабінет має таблички зі шрифтом Брайля. Звісно, в центрі є два санвузли, які облаштовані для людей з особливими потребами, – пояснює Наталя Ем.
Фахівці безоплатно надають групові та індивідуальні консультації та проводять тренінги. Цей центр – частина державної політики з підтримки ментального здоров’я та безбар’єрності.
– Сьогодні Центр життєстійкості – той простір, до рівня безбар’єрності якого ми маємо прагнути для всіх просторів, які будуть надавати публічні послуги. Безбар’єрність сьогодні – це не тільки про усвідомлення фізичних перешкод і обмежень. Це, в першу чергу, про безбар’єрність в думках людей, – повідомив заступник голови Запорізької ОДА Євген Мироненко.
Зокрема, посадовець поділився й планами з розширення безбарʼєрності в регіоні.
– На Раді безбар’єрності ми вже ухвалили рішення щодо відповідних заходів в торгових мережах, щоб була відповідальна особа, яка б могла допомогти людині, яка має потребу супроводження по магазину. Працюємо й над тим, щоб у комунальному транспорті всі зупинки оголошувалися голосно й чітко, на кожному маршруті, – підсумував Євген Мироненко.