Інклюзивна освіта – це коли можеш складати іспит разом з усіма. У тимчасових екзаменаційних центрах Запорізької області створені безпечні та безбар’єрні умови для вступників.
Учні Запорізької області складають національний мультипредметний тест виключно в укриттях. А вступники з особливими освітніми потребами мають можливість складати іспит у центрах тестування, які є інклюзивними та безбар’єрними.
– Безбар’єрність – це не лише про зручність, це про рівні можливості для всіх брати участь у суспільному житті, зокрема й в освітньому процесі. Здобувачі освіти, які складають національний мультипредметний тест (НМТ) для вступу до закладів вищої освіти, повинні мати повноцінний доступ до процедури оцінювання, незалежно від стану здоров’я чи особливих потреб. Тому ми забезпечуємо безперешкодний фізичний доступ до укриттів, де проходить іспит, – зазначила заступниця голови Запорізької ОДА Людмила Бухаріна.
В одному з тимчасових екзаменаційних центрів у Запоріжжі створені безбар’єрні умови для людей з інвалідністю та тих, хто пересувається на кріслах колісних. Тут є електромеханічний підйомник й облаштована розширена вбиральня.
– Під час облаштування нашого укриття ми врахували, щоб тут на підлозі не було жодних виступів, порогів, щоб не було різких нахилів. І ми раді, що маємо можливість реалізовувати право наших дітей на здобуття вищої освіти, – зауважила директорка закладу освіти, де проходить НМТ, Ілона Олександрівна.
Усього в Запорізькій області створено 15 тимчасових екзаменаційних центрів на базі 11 закладів освіти. Скласти національний мультипредметний тест, єдиний вступний іспит або єдине фахове вступне випробування запорізькі здобувачі освіти можуть й у «підземних» школах. Вони побудовані з урахуванням безбар’єрного простору.
– Наразі в нашому регіоні створено максимально сприятливі умови для того, щоб усі охочі могли скласти необхідні іспити. Минулого року інклюзивним центром тестування скористалися троє вступників. Цього року вступників з особливими освітніми потребами не було. Водночас ми постійно вдосконалюємо та розширюємо можливості безпечного, безбар’єрного й інклюзивного освітнього простору, щоб кожен учасник мав змогу реалізувати свої права, гарантовані державою, – підсумувала Людмила Бухаріна.