У відділі обслуговування громадян № 12 ПФУ, що розташований в Запорізькому районі, послуги клієнтам надають з урахуванням принципів безбар’єрності. Тут є всі необхідні пристосування для якісного обслуговування людей з інвалідністю, літніх та маломобільних відвідувачів.
Зранку на консультацію з приводу пенсії до відділу обслуговування громадян прийшла Людмила Лук’янівна. Нещодавно вона перенесла важку хворобу, ходить дуже повільно, з паличкою. Щоб потрапити на прийом, жінка скористалася підйомником.
– По сходах мені вже дуже важко ходити, а на підйомнику – набагато зручніше, – поділилася пенсіонерка.
Відділ працює за принципом екстериторіальності. Звертаються до нього жителі не тільки Запорізького району, але й різних районів обласного центру. Приміщення пристосоване для відвідувачів різного віку та стану здоров’я.
– По-перше, у нас є попереджувальні лінії, які привертають увагу людини до сходинок. Самі сходи зроблені за всіма вимогами державних будівельних норм. Тобто вони зручні, неслизькі й дозволяють пересуватися як в дощову погоду, так і в зимовий час. По-друге, якщо це людина маломобільна і потребує якоїсь допомоги, то вона підходить, натискає дзвіночок, і в сервісному центрі лунає дзвоник. Фахівець виходить і зустрічає людину, яка прийшла. Ми проводимо її до нашого підйомника, підіймаємо, і потім вже вона проходить до сервісного центру і отримує ті послуги, які їй потрібно, – повідомила начальниця відділу обслуговування громадян № 12 Управління ПФУ в Запорізькій області Олена Галіна.
Є у відділі й різноманітні пристосування для людей із вадами зору. Зокрема, таблички із написами шрифтом Брайля.
– Ще ми включаємо метроном. Звичайна людина, може, на нього не буде увагу звертати, але людині, яка погано бачить, це допомагає зорієнтуватися, куди треба йти, щоб отримати послуги, – додала Олена Галіна.
Загалом у Запорізькій області працюють 11 відділів обслуговування громадян, і всі вони облаштовані з урахуванням принципів фізичної безбар’єрності.
– Пенсійний фонд на сьогодні надає майже 100 послуг для наших громадян. І, звісно, всі вони здійснюються на умовах безбар’єрності. Тут я маю на увазі, перш за все, принцип фізичної безбар’єрності, тобто відсутність архітектурних бар’єрів. Кожен сервісний центр ПФУ облаштований або ліфтом-підйомником, або пандусом з кнопкою виклику. Завдяки цьому людина може отримати асистування адміністратора. Мала можливість пересвідчитись, як це працює. Вдячна всім працівникам колективу Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області за те, що вони настільки системно, якісно працюють, щоб наші громадяни різних категорій, зокрема й військові, могли отримувати послуги на такому високому рівні, – зазначила заступниця голови Запорізької ОДА Людмила Бухаріна.