Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

Прозорість, чіткість та швидкість: Державна податкова служба України впроваджує цифрові сервіси

28 листопада 2025 - 18:00

З початку 2025 року запорізькі платники податків надали понад 500 тисяч звітів. І лише 1 % із них надійшов до податкової в паперовому вигляді. Під час зустрічі на  платформі «Діалог влади і бізнесу» представники бізнесу регіону обговорили з фахівцями Головного управління Державної податкової служби України в Запорізькій області цифрові інструменти.

Цифрові сервіси допомагають юридичним та фізичним особам зменшити бюрократичні процеси та заощадити час під час звернень до Державної податкової служби України. 

– Ми прагнемо допомогти громадянам у користуванні електронними сервісами податкової служби. Водночас ми не відмовляємося від стандартних форматів спілкування. Ви, як завжди, можете звернутися до Центрів обслуговування платників податків, зателефонувати на гарячу лінію, прийти до консультаційного центру тощо. Але сьогодні кожен із вас може обрати більш зручну дистанційну форму взаємовідносин, яка заощадить ваш час, зменшить бюрократію та може вирішити багато питань в один клік, – зазначила начальниця Головного управління Державної податкової служби України в Запорізькій області Оксана Федорова.

Фахівці податкової презентували один із нових цифрових інструментів ДПС – автоматизовану систему стягнення податкового боргу, яка застосовується лише до юридичних осіб.

– На підставі рішень керівника податкового органу, його заступника або уповноваженої особи про стягнення податкового боргу виставляються платіжні інструкції. Наразі ми замінюємо паперові платіжні інструкції на електронні, щоб оптимізувати процес. Державна податкова служба України реалізувала спеціальне програмне забезпечення, яке дозволяє податковій, казначейській службам та банкам обмінюватися інформацією виключно в цифровому форматі. Система охоплює всі спільні ресурси: реєстри, рахунки, – і створює єдине електронне середовище, – повідомила начальниця Управління по роботі з податковим боргом ГУ ДПС України в Запорізькій області Лариса Сергієнко.

За словами спікерки, така система дозволяє оперативно реагувати на заборгованість, не припускатися помилок при стягненні боргу та забезпечити прозорий механізм для платників податків. 

Автоматизована система не скасовує права платників податків, а робить процес більш прозорим та чітким. Перед стягненням податкового боргу з рахунків юридичної особи Державна податкова служба направляє повідомлення, надсилає податкові вимоги, звертається до суду. Платник податків може отримати будь-які пояснення та надати уточнення. Однак, коли терміни вичерпалися, система діє чітко, швидко й відповідно до норм закону, – підкреслила Лариса Сергієнко.

Начальниця Управління податкового аудиту ГУ ДПС України в Запорізькій області Олена Рулевська наголосила на важливості підтримки комунікації між підприємцями та податковою.

– У нашому регіоні діє мораторій на проведення певних перевірок. Однак в Запорізькій області частково проводяться позапланові перевірки та фактичні перевірки платників податків, які працюють у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, грального бізнесу, купівлі-продажу валюти. Коли підприємці стикаються з перевірками, то перше питання, яка постає, – це паперове або електронне спілкування. Якщо ви не зазначили в електронному кабінеті платника податків, що бажаєте спілкуватися в електронному форматі, то ми продовжимо це робити через пошту, – зауважила Олена Рулевська.

За словами спікерки, якщо направлений до підприємця поштою лист або податкове повідомлення вручень повернулися, вони вважаються врученими. І в податкової виникає підстава призначити перевірку або нарахувати борг.  

– Перш ніж призначати більшість документальних перевірок, податкова надсилає запит. І вже відповідно до того, чи надасть платник податків якісні пояснення та підтверджувальні документи, буде вирішуватися питання про проведення позапланового перегляду. Крім того, в електронному форматі ви можете надавати заперечення до актів податкової. Тому закликаю платників податків користуватися нашими електронними сервісами для спілкування, бо паперовий лист легко пропустити, через що можуть виникати неприємні для вас ситуації. А відповідати онлайн – швидко й безпечно, – зазначила начальниця Управління податкового аудиту ГУ ДПС України в Запорізькій області.

Підприємцям також нагадали про інші корисні електронні сервіси податкової служби: пошук фіскального чека, Tax Control та СОД РРО.

– Відсутність у нашій системі інформації про фіскальний чек може свідчити про те, що підприємець не сплачує податки. У такому разі пропонуємо вам звернутися до податкової зі скаргою про порушення податкового законодавства. Це можна зробити за допомогою цифрового інструменту Tax Control. У цій онлайн-формі ви можете повідомити про невидачу фіскального чека, безліцензійну торгівлю, відмову здійснити оплату в безготівковій формі, працю без держреєстрації тощо. Також ми користуємося Системою обліку даних реєстраторів розрахункових операцій для виявлення ризиків та встановлення порушень, що можуть стати підставою для фактичної перевірки, – повідомила начальниця Управління податкового аудиту ГУ ДПС України в Запорізькій області Олена Рулевська.

З початку 2025 року запорізькі платники податків надали понад 500 тисяч звітів. І лише 1 % із них надійшов до податкової в паперовому вигляді. 

– Найбільше цифрових інструментів податкової служби зосереджено в електронному кабінеті платника податків. Понад 5,5 млн людей вже користуються ним. Тут можна подати звітність, ознайомитися з інформацією про бізнес-партнера, переглянути стан розрахунку з бюджетом, сплатити податки тощо. Електронний кабінет постійно оновлюється відповідно до потреб платників податків або змін у чинному законодавстві, – повідомила начальниця Управління податкових сервісів Тетяна Хозяінова. 

Спікерка також розповіла про мобільний застосунок «Моя податкова», який має весь необхідний функціонал для фізичних осіб.

– Крім того, ми маємо чат-боти в месенджерах Telegram та Viber «InfoTAX». Тут платники податків мають змогу переглянути інформацію про себе, отримувати повідомлення-нагадування про настання часу сплати податків або надання звітів тощо, – підкреслила Тетяна Хозяінова.

Електронні сервіси значно спрощують взаємодію бізнесу з податковою службою, роблять процеси більш прозорими та чіткими.

– Сучасні умови ведення бізнесу характеризуються стрімкими змінами, зокрема це стосується і звітування. Тому підприємствам важливо користуватися інструментами, які забезпечують оперативну та економічно ефективну роботу. Саме цифрові рішення дають таку можливість. Вони спрощують процеси, скорочують час на оформлення документів і дозволяють отримувати послуги дистанційно. Податкова служба продовжує активно впроваджувати електронне обслуговування. Це крок назустріч бізнесу, який мінімізує або взагалі виключає потребу в особистих зверненнях та зайвих бюрократичних процедурах, – підсумувала заступниця голови Запорізької ОДА Оксана Матвіїшина. 

До участі в зустрічі долучилося понад 90 учасників. Вони мали змогу поставити питання експертам, отримати консультації та презентаційні матеріали. 

Платформа «Діалог влади та бізнесу» продовжує свою роботу. Інформацію про час та тему наступної зустрічі можна дізнатися на інформаційних ресурсах голови Запорізької облдержадміністрації Івана Федорова та Запорізької ОДА.

 

Читайте також

Національний кешбек: виплата за вересень відбудеться 29-30 листопада

Президент України відзначив молодих учених Запорізького регіону грантами на 2026 рік

Енергетична ситуація стабілізується: у Запорізькій області скорочено тривалість відключень світла та оновлено схему графіків

«Ми працюємо заради того, щоб плекати стійкість запоріжців», – регіональний координатор Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» Сергій Дружинін

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області на 28.11.2025

Упродовж доби окупанти завдали 460 ударів по 20 населених пунктах Запорізької області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 1373-го дня війни

Бізнес-воркшоп для українських компаній у Нідерландах: інвестиції та партнерства для відбудови

Запорізька область та Саксонія-Ангальт узгоджують спільні кроки на 2026 рік

Загалом упродовж доби окупанти завдали 590 ударів по 22 населених пунктах Запорізької області

«Національний кешбек» оновлює перелік товарів і послуг для витрачання коштів

Пліч-о-пліч, незважаючи на відстань: Василівська, Преображенська та Дніпрорудненська громади зустрілися з громадою-партнером