Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

МОН пропонує оновити базовий компонент дошкільної освіти

12 листопада 2020 - 12:15

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт базового компонента дошкільної освіти. У документі описані цінності та принципи дошкільної освіти, вимоги до організації освітнього процесу та компетентності, якими оволодіє дитина до початку навчання у школі. Зауваження та пропозиції до проекту можна направляти до 26 листопада 2020 року.

Базовий компонент дошкільної освіти, який запропоновано до громадського обговорення, орієнтований на запит українського суспільства щодо забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою та на світові засади якісного дошкілля. Документ наголошує на особистісно орієнтованому підході до розвитку дошкільнят, зокрема й дітей з особливими освітніми потребами, та на важливості співпраці закладів дошкільної освіти, батьків й держави. Якісна та доступна дошкільна освіта – пріоритет для МОН, а оновлений базовий компонент стане ще одним кроком до досягнення цієї мети, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Базовий компонент дошкільної освіти визначає цінності, на яких має ґрунтуватись освітній процес у дитячих садках, зокрема:

визнання самоцінності дошкільного дитинства, його потенціалу та особливої ролі в розвитку особистості;

щасливе проживання дитиною дошкільного дитинства як передумова її повноцінного розвитку та подальшої самореалізації у житті;

повага до дитини, особливостей її розвитку та індивідуального досвіду;

зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров’я дитини;

цінування життя і благополуччя як вміння цінувати, дорожити, плекати, підтримувати та створювати безпечні умови для себе та інших, створення умов безпечного середовища у природному, предметному та соціальному оточенні;

розвиток творчих задатків, здібностей, талантів дітей;

збереження традицій національного досвіду сімейного та суспільного виховання для збагачення культурного потенціалу взаємодії між поколіннями.

У документі також сформульовано роль вихователя як фасилітатора – фахівця, який передусім стимулює процес розвитку людини, створює для цього атмосферу психологічної підтримки, середовище інтелектуального й емоційного благополуччя. Відповідно до цієї ідеї і має відбуватись професійне навчання педагогів.

Дошкільна освіта має сприяти формуванню у дітей компетентностей, необхідних для життя та подальшого навчання. Серед них є ігрова, рухова і здоров’я збережувальна, предметно-практична та технологічна, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична та дослідницька, природничо-екологічна з життєвими навичками сталого розвитку, особистісна, соціально-громадянська, комунікативно-мовленнєва, літературно-художня, мистецька (художньо-продуктивна, музична, театралізована) компетентності.

Базовий компонент дошкільної освіти забезпечує наступність між дошкільною та початковою освітою завдяки узгодженості, спільним для дошкільної та початкової освіти принципам, підходам й цінностям. 

 

За матеріалами МОН

Читайте також

Впродовж доби окупанти завдали 497 ударів по 10 населених пунктах Запорізької області

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 1165-го дня війни

Готовність – 50 %: як триває будівництво «підземної» школи у Вільнянській громаді

Заморозки мало вплинули на майбутній врожай: голова Запорізької ОДА ознайомився з ходом посівної кампанії у Вільнянській громаді

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області на 03.05.2025

Бібліотекарка з Дніпрорудного Вікторія Кисельова дає ірландкам майстер-класи з вишивання та співає українських пісень

XI Всеукраїнський форум взаємодії та розвитку: стартувала реєстрація

Впродовж доби окупанти завдали 400 ударів по 11 населених пунктах Запорізької області

Програма «ENABLE» для представників молодіжних рад: встигніть зареєструватися

«Здорова їжа Запоріжжя»: у регіоні стартував проєкт, який покращить знання школярів про здорове харчування

У Запоріжжі учасники платформи «Діалог влади та бізнесу» обговорили можливості для розвитку стартапів та інноваційних проєктів

У Запоріжжі учасники платформи «Діалог влади та бізнесу» обговорили можливості для розвитку стартапів та інноваційних проєктів