Понад сто підприємців, держслужбовців та представників органів місцевого самоврядування стали учасниками чергової зустрічі на платформі «Діалог влади та бізнесу», організованої Запорізькою ОДА. Тема зустрічі – цифровізація державних послуг. Про електронні сервіси Пенсійного фонду України розповіли його фахівці.
Подання заяви про призначення пенсії, перевірка страхового стажу, оформлення довідок та отримання консультацій – ці та багато інших сервісів вже доступні українцям в онлайн-режимі.
– Автоматизація процесів підвищує ефективність роботи Пенсійного фонду України, скорочує час обслуговування та мінімізує ризики помилок у документах. Крім того, електронні сервіси забезпечують прозорість процедур та зручність отримання послуг у будь-якому регіоні країни, – переконана заступниця голови Запорізької ОДА Оксана Матвіїшина.
Про діючі електронні сервіси та рекомендації щодо їх використання детально розповіла начальниця Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області Світлана Жмурко.
– Сьогодні Пенсійний фонд України використовує новітні технології і пропонує дуже широкий спектр електронних послуг. Зокрема, в будь-який час доби можна скористатися вебпорталом Пенсійного фонду України. Людина може переглянути на вебпорталі ПФУ інформацію про сплату страхових внесків або подати заяву. Звернення громадян фіксуються, і відповідно до Закону України «Про звернення громадян» ми відповідаємо. Сьогодні на вебпорталі можна прорахувати орієнтовний розмір майбутньої пенсії за допомогою такого сервісу, як «пенсійний калькулятор». Також є можливість створити електронну трудову книжку, подати заяви на призначення чи перерахунок пенсії, оформлення субсидій чи пільг, а також їхній перерахунок. Крім того, на вебпорталі можна здійснити благодійний внесок, – пояснила спікерка.
Вебпортал Пенсійного фонду України працює з 2012 року. Щоб користуватися ним, необхідно пройти авторизацію за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
– Зручним у користуванні є й мобільний застосунок Пенсійного фонду. Як і на вебпорталі ПФУ, у застосунку можна отримати витяг з реєстру застрахованих осіб, повідомлення про відкриття персональної електронної облікової картки, довідку про нараховану заробітну плату, довідку про стаж та інші документи, – зауважила Світлана Жмурко.
Начальниця ГУ ПФУ в Запорізькій області звернула увагу роботодавців на необхідність оцифрування трудових книжок працівників.
– Пенсійний фонд України разом з роботодавцями-страхувальниками повинен за 5 років оцифрувати всі трудові книжки. За законодавством, термін спливає в червні 2026 року. Алгоритм дій дуже простий, він є на вебпорталі Пенсійного фонду. Застраховані особи або наші роботодавці подають відскановану трудову книжку до Пенсійного фонду, а наші фахівці оцифрують і допоможуть в тих моментах, де є питання. На сьогоднішній день по Запорізькій області ми оцифрували майже 71 % трудових книжок, – зазначила Світлана Жмурко.
За її словами, електронні сервіси ПФУ є популярними серед користувачів. На сьогодні вебпорталом фонду користуються вже майже 140 тисяч жителів області, і ця цифра постійно зростає.
Учасники зустрічі мали можливість поставити питання щодо електронних сервісів ПФУ та отримати на них кваліфіковані відповіді.
Платформа «Діалог влади та бізнесу» продовжує свою роботу. Інформацію про час та тему наступної зустрічі можна дізнатися на інформаційних ресурсах голови Запорізької облдержадміністрації Івана Федорова та Запорізької ОДА.














